Ik werk nu pas 1 maand. Is dat het formulier dat je invult voordat je begint met werken ?quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:09 schreef Xetran het volgende:
heb je het formuliertje voor inkomstenbelastingen wel ingevuld?
yes. Je weet dat wat op je contract staat bruto is hè? Als daar vakantiegeld vanaf gaat dan kan het best wel kloppen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:12 schreef Goedverhaalvriend het volgende:
[..]
Ik werk nu pas 1 maand. Is dat het formulier dat je invult voordat je begint met werken ?
OK. Misschien is het 3.98 ipv 4.25 door vakantiegeld maar wat is die 7.1 ZWV? :squote:Op zaterdag 15 september 2012 00:14 schreef Xetran het volgende:
[..]
yes. Je weet dat wat op je contract staat bruto is hè? Als daar vakantiegeld vanaf gaat dan kan het best wel kloppen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zorgverzekeringswet#Premiequote:Op zaterdag 15 september 2012 00:18 schreef Goedverhaalvriend het volgende:
[..]
OK. Misschien is het 3.98 ipv 4.25 door vakantiegeld maar wat is die 7.1 ZWV? :s
Voor kinderen tot 18 jaar is geen premie verschuldigd. [1]quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:20 schreef hugecooll het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zorgverzekeringswet#Premie
Die premie betaal je toch ook niet? Zijn twee verschillende dingen, maar volgens mij gaat dat <18 niet op voor alles in dat rijtje. Zou wel kunnen dat je dat via de belasting terug kan krijgenquote:Op zaterdag 15 september 2012 00:22 schreef Goedverhaalvriend het volgende:
[..]
Voor kinderen tot 18 jaar is geen premie verschuldigd. [1]
Ik ben niet 18. Het klopt dus niet dat er ZWV bijdrage in word gehouden?
Ik type even uit wat er staat:quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:28 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Die premie betaal je toch ook niet? Zijn twee verschillende dingen, maar volgens mij gaat dat <18 niet op voor alles in dat rijtje. Zou wel kunnen dat je dat via de belasting terug kan krijgen
Dat is de nominale premie. Volgens mij geldt de inkomensafhankelijke bijdrage voor iedereen die een loonstrook krijgtquote:Op zaterdag 15 september 2012 00:22 schreef Goedverhaalvriend het volgende:
Voor kinderen tot 18 jaar is geen premie verschuldigd. [1]
Ik ben niet 18. Het klopt dus niet dat er ZWV bijdrage in word gehouden?
Typ nou eens echt wat er staat, dus zonder al je vraagtekens en commentarenquote:Op zaterdag 15 september 2012 00:35 schreef Goedverhaalvriend het volgende:
Ik type even uit wat er staat:
Al het vorige bij elkaar opgeteldquote:Op zaterdag 15 september 2012 00:35 schreef Goedverhaalvriend het volgende:
[..]
Ik type even uit wat er staat:
salaris: normaal tarief: 249.75 Cumulatief 364.18 <--- Waar komt dit opeens vandaan?
Loon Swv: niks veranderd.
Verg. ZVW hoog 7.100% normaal tarief 17.73
Loon loonheffing 267.48 cumulatief 390.03 ??????
loonheffing 267.48
WGA premie: 60 cent ofz i dnt care
Bijdr ZWV 7.100% -17.73 cumulatief 25.85???
Netto loon 249.75
Krijg ik de inkomensafhankelijke bijdrage ooit terug, zo ja, moet ik een aangifte doen?quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:39 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat is de nominale premie. Volgens mij geldt de inkomensafhankelijke bijdrage voor iedereen die een loonstrook krijgt
Nog een vraagje: Reserveringen is dus vakantiegeld? en in welke maand krijg ik dat gestort?quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:41 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Al het vorige bij elkaar opgeteld
Als uit de gegevens van de Belastingdienst blijkt dat bij u te veel inkomensafhankelijke bijdrage voor de zorgverzekering is ingehouden, zorgt de Belastingdienst voor een teruggaaf. U krijgt de teruggaaf dan in het volgende kalenderjaar. U hoeft hiervoor zelf niets te doen. U ontvangt ook een brief over de teruggaaf.quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:42 schreef Goedverhaalvriend het volgende:
[..]
Krijg ik de inkomensafhankelijke bijdrage ooit terug, zo ja, moet ik een aangifte doen?
Nee, die krijg je niet terug:quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:42 schreef Goedverhaalvriend het volgende:
[..]
Krijg ik de inkomensafhankelijke bijdrage ooit terug, zo ja, moet ik een aangifte doen?
Aangifte doe je volgend jaar (voor 1 april)quote:Nog geen 18 jaar
Ook jongeren onder de 18 jaar betalen de inkomensafhankelijke bijdrage over hun inkomen uit werk (afhankelijk van hoeveel ze verdienen). Studiefinanciering is geen inkomen uit werk. Over studiefinanciering wordt geen inkomensafhankelijke bijdrage ingehouden. Jongeren onder de 18 jaar betalen nog geen vaste premie aan hun zorgverzekeraar.
Bedankt voor de heldere uitleg, binnenkort ergens anders zwart werken, 7.1% is echt teveel.quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:46 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nee, die krijg je niet terug:
[..]
Aangifte doe je volgend jaar (voor 1 april)
Dat zou kunnen, maar misschien reserveert je werkgever wel iets anders. Geen ideequote:Op zaterdag 15 september 2012 00:43 schreef Goedverhaalvriend het volgende:
Nog een vraagje: Reserveringen is dus vakantiegeld? en in welke maand krijg ik dat gestort?
Ook bedankt voor de heldere uitleg.quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:46 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Als uit de gegevens van de Belastingdienst blijkt dat bij u te veel inkomensafhankelijke bijdrage voor de zorgverzekering is ingehouden, zorgt de Belastingdienst voor een teruggaaf. U krijgt de teruggaaf dan in het volgende kalenderjaar. U hoeft hiervoor zelf niets te doen. U ontvangt ook een brief over de teruggaaf.
En je vakantiegeld wordt doorgaans eind mei/begin juni uitbetaald
Kijk nou nog eens naar je loonstrook... Die 7,1% betaalt je werkgeverquote:Op zaterdag 15 september 2012 00:48 schreef Goedverhaalvriend het volgende:
Bedankt voor de heldere uitleg, binnenkort ergens anders zwart werken, 7.1% is echt teveel.
En dan nog wat: als je die 7,1% al veel vindt, dan wens ik je veel sterkte in je werkzame levenquote:Op zaterdag 15 september 2012 00:48 schreef Goedverhaalvriend het volgende:
[..]
Bedankt voor de heldere uitleg, binnenkort ergens anders zwart werken, 7.1% is echt teveel.
Is iets van 29 nog wat geen zin uit te typen;p Nog een vraagje: als ik ontslag neem, krijg ik de reserveringen gewoon de volgende maand uitbetaald of moet ik nog steeds tot juni wachten?quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:49 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar misschien reserveert je werkgever wel iets anders. Geen idee
Vakantiegeld is in elk geval 8% over je bruto salaris. Dus ¤ 30 rond is al vreemd
Gofter, zit ik een beetje moeite te doen om het voor je uit te rekenen, heb jij geen zin om een simpel bedrag van 4 cijfers en een komma uit te typen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:51 schreef Goedverhaalvriend het volgende:
[..]
Is iets van 29 nog wat geen zin uit te typen;p Nog een vraagje: als ik ontslag neem, krijg ik de reserveringen gewoon de volgende maand uitbetaald of moet ik nog steeds tot juni wachten?
-.- Ik wist dat die bedrag niet zo belangrijk was.quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:52 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Gofter, zit ik een beetje moeite te doen om het voor je uit te rekenen, heb jij geen zin om een simpel bedrag van 4 cijfers en een komma uit te typen.
Hé, doeg hè
quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:52 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Gofter, zit ik een beetje moeite te doen om het voor je uit te rekenen, heb jij geen zin om een simpel bedrag van 4 cijfers en een komma uit te typen.
Hé, doeg hè
Daar schijt ik dus écht vanquote:
Slaapzequote:Op zaterdag 15 september 2012 00:56 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Daar schijt ik dus écht van
Het goede nieuws is dat ik TS verder prima kan negeren. En zo kan ik mooi op tijd naar bed
Vergoeding lijkt mequote:Op zaterdag 15 september 2012 00:55 schreef Goedverhaalvriend het volgende:
[..]
Waar staat de '' Verg. '' in Verg. ZWV voor?
True, droom er niet vanquote:Op zaterdag 15 september 2012 00:56 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Daar schijt ik dus écht van
Het goede nieuws is dat ik TS verder prima kan negeren. En zo kan ik mooi op tijd naar bed
succes want zo ver ik weet komt overal precies hetzelfde op je loonstrokje te staanquote:Op zaterdag 15 september 2012 00:48 schreef Goedverhaalvriend het volgende:
[..]
Nog even een vraagje: er staat arbeidskorting 7,16. wat betekent dit?quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:58 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Vergoeding lijkt me
[..]
True, droom er niet van
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:04 schreef Xetran het volgende:
[..]
succes want zo ver ik weet komt overal precies hetzelfde op je loonstrokje te staan
http://www.belastingdiens(...)ngen/arbeidskorting/quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:05 schreef Goedverhaalvriend het volgende:
[..]
Nog even een vraagje: er staat arbeidskorting 7,16. wat betekent dit?
Oke, daar heb ik dus niks aan. Ik ga gewoon een andere baan zoeken die 5 euro per uur geeft, scheelt al zo'n 50 euro als ik 60 uur in de maand werk.quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:05 schreef hugecooll het volgende:
[..]
http://www.belastingdiens(...)ngen/arbeidskorting/
En als ik het goed begrijp is mijn salaris 3.98 ipv 4.25 omdat ik vakantiegeld krijg, maar die vakantiegeld is gewoon bullsht omdat ze het gewoon van m'n loon afhalen right?quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:05 schreef hugecooll het volgende:
[..]
http://www.belastingdiens(...)ngen/arbeidskorting/
Nee, vakantiegeld is een extraatje...zeg maar. Ze halen niets van je loon af, daarvoor.quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:12 schreef Goedverhaalvriend het volgende:
[..]
En als ik het goed begrijp is mijn salaris 3.98 ipv 4.25 omdat ik vakantiegeld krijg, maar die vakantiegeld is gewoon bullsht omdat ze het gewoon van m'n loon afhalen right?
Oke, dank je wel. Ik zal ff mijn contract aanvragen want ik weet wel zeker dat ik 4,20+ kreeg in plaats van 3,98 -.-.quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, vakantiegeld is een extraatje...zeg maar. Ze halen niets van je loon af, daarvoor.
Heb je die niet thuis liggen?quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:17 schreef Goedverhaalvriend het volgende:
[..]
Oke, dank je wel. Ik zal ff mijn contract aanvragen want ik weet wel zeker dat ik 4,20+ kreeg in plaats van 3,98 -.-.
Nee, ik kreeg er 3 exemplaren van die ik alle 3 moest ondertekenen en afgeven bij me baas.quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:32 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Heb je die niet thuis liggen?
Opmerkelijkquote:Op zaterdag 15 september 2012 01:33 schreef Goedverhaalvriend het volgende:
[..]
Nee, ik kreeg er 3 exemplaren van die ik alle 3 moest ondertekenen en afgeven bij me baas.
Dat dacht ik ook. Ik denk wel gewoon dat het een foutje is dus gewoon me contract aanvragen en dan laten zien dat ze het fout hebben gedaan.quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:39 schreef hugecooll het volgende:
Het is voor zover ik weet niet de norm dat jij geen exemplaar van het contract hebt. Zo kan je toch niet aantonen dat iets in je contract stond, Harry
Waarom loop je eigenlijk zo te janken om 0,20 per uur? mag je 100 uur werken en dan scheelt het wel 20 hele euro'squote:Op zaterdag 15 september 2012 01:17 schreef Goedverhaalvriend het volgende:
[..]
Oke, dank je wel. Ik zal ff mijn contract aanvragen want ik weet wel zeker dat ik 4,20+ kreeg in plaats van 3,98 -.-.
Wat is er fout dan? Het geld dat in je contract staat is bruto hè. Dat er vakantiegeld afgaat is vrij logisch.quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:42 schreef Goedverhaalvriend het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Ik denk wel gewoon dat het een foutje is dus gewoon me contract aanvragen en dan laten zien dat ze het fout hebben gedaan.
Net zij iemand dat vakantiegeld gewoon extraatje is ?quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:55 schreef Xetran het volgende:
[..]
Waarom loop je eigenlijk zo te janken om 0,20 per uur? mag je 100 uur werken en dan scheelt het wel 20 hele euro's
[..]
Wat is er fout dan? Het geld dat in je contract staat is bruto hè. Dat er vakantiegeld afgaat is vrij logisch.
Nee dat word ingehouden op je loon en dat krijg je later dan terug.quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:59 schreef Goedverhaalvriend het volgende:
[..]
Net zij iemand dat vakantiegeld gewoon extraatje is ?
quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, vakantiegeld is een extraatje...zeg maar. Ze halen niets van je loon af, daarvoor.
quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:59 schreef Xetran het volgende:
[..]
Nee dat word ingehouden op je loon en dat krijg je later dan terug.
Werk je 100 uur per maand dan?quote:Op zaterdag 15 september 2012 02:01 schreef Goedverhaalvriend het volgende:
20 euro per maand is wel mijn abbonementskosten, dus ja.
Neequote:Op zaterdag 15 september 2012 01:55 schreef Xetran het volgende:
Wat is er fout dan? Het geld dat in je contract staat is bruto hè. Dat er vakantiegeld afgaat is vrij logisch.
Nee.quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:59 schreef Xetran het volgende:
quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:59 schreef Xetran het volgende:
[..]
Ik heb wel een 0-uren contract, is het dan ook nog zo ?quote:Op zaterdag 15 september 2012 08:33 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nee
Tenzij in je contract staat dat het daar genoemde loon inclusief vakantiegeld en vakantiedagen is.
[..]
Nee.
Ja, dan is dat nog zo. Bovenop je brutoloon krijg je 8% vakantiegeld en ongeveer 10% verlofurentoeslag. Mogelijk staat er in je contract dat dit al in het brutoloon is verrekend.quote:Op zaterdag 15 september 2012 11:24 schreef Goedverhaalvriend het volgende:
Ik heb wel een 0-uren contract, is het dan ook nog zo ?
Oke dankjewel, ik zal even mijn contract aanvragen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 11:44 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, dan is dat nog zo. Bovenop je brutoloon krijg je 8% vakantiegeld en ongeveer 10% verlofurentoeslag. Mogelijk staat er in je contract dat dit al in het brutoloon is verrekend.
Kijk nog eens goed wat hier gebeurd:quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:48 schreef Goedverhaalvriend het volgende:
[..]
Dus per saldo betaald TS alleen de loonbelasting hierover, maar aangezien TS een klein inkomen heeft is dit dus ¤ 0quote:Op zaterdag 15 september 2012 12:36 schreef -Yuna- het volgende:
De werkgever betaalt eerst de zvw vergoeding en houdt daarna in. Staat ook 2x op de loonstrook. Een keer positief en een keer negatief. Dus per saldo is het 0. Zal eerder zijn dat in je contract een uurloon inclusief vakantiegeld en dagen zit.
En dus zit TS te janken terwijl hij niet geslagen wordt. Beetje droevig is het welquote:Op zaterdag 15 september 2012 13:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus per saldo betaald TS alleen de loonbelasting hierover, maar aangezien TS een klein inkomen heeft is dit dus ¤ 0
Ik snap nu tenminste hoe een loonstrookje werktquote:Op zaterdag 15 september 2012 13:12 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En dus zit TS te janken terwijl hij niet geslagen wordt. Beetje droevig is het wel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |