abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:22:41 #51
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_117228864
Nee zodra je een onvoldoende haalt kun je je goed gedag kussen. Je mag wel een V halen dacht ik.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_117228876
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:11 schreef MaxC het volgende:

[..]

Uitslapen _O_ 9 uur beginnen ipv 7:30 _O_

Heb nu voor dit jaar drie keer een goed, als ik deze onvoldoende haal, heb ik dan nog steeds goed? Lekker saboteren met -100 score ofzo :9
Vandaag alleen van 14.30 tot 16.00 iets :@ Gaat dat niet per academisch jaar?
Medicine must bring back the joy in the life of the patient.Medicine must give the patient something to celebrate.When medicine cannot achieve this, the goal must be to allow the patient to die a death as quickly and as painlessly as possible
pi_117228947
melatonine werkt niet onder de 55 jaar tenzij je te maken hebt met een circadiane stoornis, en juist dán moet je de inname goed timen..

Lekker bezig wizkids
pi_117229539
Zijn boek Bad Science is ook briljant. Heb het nieuwe boek, Bad Pharma al vooruitbesteld.
pi_117230681
Weinig VU-mensen hier he? Drie weken na de start erger ik me al kapot aan de betuttelende houding van het curriculum. Je mag toch iets meer zelfstandigheid verwachten bij een universitaire studie. M'n weken zitten echt volgepland met verplichte maar compleet nutteloze uren.

Hopelijk volgend jaar overstappen naar het Erasmus.
pi_117240828
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:32 schreef clumsy_clown het volgende:
Weinig VU-mensen hier he? Drie weken na de start erger ik me al kapot aan de betuttelende houding van het curriculum. Je mag toch iets meer zelfstandigheid verwachten bij een universitaire studie. M'n weken zitten echt volgepland met verplichte maar compleet nutteloze uren.

Hopelijk volgend jaar overstappen naar het Erasmus.
Dat bevestigt wel een beetje mijn beeld van de VU :')
pi_117241952
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:25 schreef bedweter het volgende:
melatonine werkt niet onder de 55 jaar tenzij je te maken hebt met een circadiane stoornis, en juist dán moet je de inname goed timen..

Lekker bezig wizkids
Waar de neuk heb je het over?
I feel kinda Locrian today
pi_117242799
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 18:25 schreef starla het volgende:

[..]

Waar de neuk heb je het over?
Paar pagina's terug hadden we het over melatonine. Maar snap zijn punt niet echt, 1x kijken in het kompas en je ziet dat het juist niet is geďndiceerd bij mensen boven de 55 jaar :')
Shine bright like a diamond.
pi_117286607
Ik moet echt eens het verschil tussen klassieke en operante conditionering opzoeken. Volstrekt zinloos voor de klinische praktijk, maar elke fucking VT komt dat weer terug :').
  woensdag 26 september 2012 @ 23:12:19 #61
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_117297358
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 20:17 schreef dotKoen het volgende:
Ik moet echt eens het verschil tussen klassieke en operante conditionering opzoeken. Volstrekt zinloos voor de klinische praktijk, maar elke fucking VT komt dat weer terug :').
klassieke conditionering is de hond van pavlov die gaat kwijlen als hij een belletje hoort omdat er daarna eten komt. operante conditionering is de muis die net zo lang op het knopje drukt tot er eten komt (zo onthoud ik het ook want de muis opereert het knopje zegmaar :P)
pi_117298377
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 20:17 schreef dotKoen het volgende:
Haha dat is zelfs middelbaar school niveau :D
Wel weer een aantal leuke (lees nutteloze) epidemiologische vragen erin hoor.
Deze keer gelukkig weer boven de 40% :')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_117298446
quote:
7s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:40 schreef Seam het volgende:

[..]

Haha dat is zelfs middelbaar school niveau :D
Wel weer een aantal leuke (lees nutteloze) epidemiologische vragen erin hoor.
Deze keer gelukkig weer boven de 40% :')
Ja? Kan me niet herinneren het op de middelbare school te hebben gehad. Aan de andere kant, ik vergeet ook steeds wat nu welke manier van conditioneren is, dus dat zegt niet zoveel :')

Nog steeds net geen 60% hier... }:|
pi_117303185
7,75% (voorlopig) voor mijn eerste VGT, prima lijkt me ^O^ .
pi_117317603
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 09:18 schreef meneer_valk het volgende:
7,75% (voorlopig) voor mijn eerste VGT, prima lijkt me ^O^ .
Netjes! ;) Hiervoor iets anders gestudeerd?

Ik had van te voren eens opgezocht hoe dat nu zit met die positieve/negatieve bekrachtiging/straf want die komen ook elk vgt terug *)
Medicine must bring back the joy in the life of the patient.Medicine must give the patient something to celebrate.When medicine cannot achieve this, the goal must be to allow the patient to die a death as quickly and as painlessly as possible
  donderdag 27 september 2012 @ 16:52:31 #66
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_117317647
zo, ik moet m'n bul nog krijgen maar ik moet al wel op SBMS cursus volgende maand :D Wel handig, want nu kan ik er voor leren nu ik nog niet hoef te werken ipv het ernaast te moeten doen.
pi_117318171
Iemand ervaringen met een co-schap IC-Geneeskunde? Ik moet binnenkort mijn keuze doorgeven voor mijn oudste co-schap en zit even te kijken wat ik eens zal opgeven als tweede voorkeur.

Eerste voorkeur wordt Interne, maar twijfel dus nog over de tweede voorkeur. Zat ook te denken aan Cardio of Nefro.
pi_117319094
neuro natuurlijk
I feel kinda Locrian today
  donderdag 27 september 2012 @ 17:48:37 #69
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_117319741
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:05 schreef Godspeed. het volgende:
Iemand ervaringen met een co-schap IC-Geneeskunde? Ik moet binnenkort mijn keuze doorgeven voor mijn oudste co-schap en zit even te kijken wat ik eens zal opgeven als tweede voorkeur.

Eerste voorkeur wordt Interne, maar twijfel dus nog over de tweede voorkeur. Zat ook te denken aan Cardio of Nefro.
Ik heb een coschap ic gedaan en ik heb bij de interne op de algemene interne én bij de nefro gezeten.
ic is me heel goed bevallen en heb arterielijntjes leren prikken (y)
wil je nog iets specifieks weten?
  donderdag 27 september 2012 @ 17:49:22 #70
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_117319767
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:29 schreef starla het volgende:
neuro natuurlijk
er staat nefro starla, niet neuro :P
pi_117320934
Of hematologie O+
pi_117321169
Hematologie? Is dat wat? Lijkt me saai :o.
pi_117321588
Tja, ik vind nefro dus weer niks aan ;) Hemato-oncologie is echt super interessant.
pi_117321705
Plantenfysiologie ook :') }:|
pi_117322843
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:29 schreef starla het volgende:
neuro natuurlijk
^O^
pi_117324271
Geen ortho mensen :'( ?
pi_117325075
quote:
7s.gif Op donderdag 27 september 2012 19:41 schreef Seam het volgende:
Geen ortho mensen :'( ?
Nee dat is wel het laatste wat ik zou doen :P Dan eerder nog verzekeringsarts ofo haha.
pi_117327193
zo, na een heel lange tijd kom ik ook maar weer eens binnenvallen in dit topic..... Ik heb de afgelopen 4 maanden in Afrika gezeten. Daar ben ik nu nog steeds, maar ik kom volgende week weer naar Nederland. Vandaar dat ik alvast ben begonnen met integreren door maar weer eens Fok te bezoeken.

Maar het is allemaal weer lekker Lily-achtig. Ik ging naar Afrika voor een coschap in de hoop er een betere dokter van te worden (lees: ervaring opdoen etc)
Nu kom ik terug en overweeg ik een carriereswitch haha.
pi_117327915
Hoezo :?
pi_117328442
Vandaag voor het eerst een RT gedaan.
Fietstas.
  donderdag 27 september 2012 @ 21:15:14 #81
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_117329563
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 20:36 schreef _Lily_ het volgende:
zo, na een heel lange tijd kom ik ook maar weer eens binnenvallen in dit topic..... Ik heb de afgelopen 4 maanden in Afrika gezeten. Daar ben ik nu nog steeds, maar ik kom volgende week weer naar Nederland. Vandaar dat ik alvast ben begonnen met integreren door maar weer eens Fok te bezoeken.

Maar het is allemaal weer lekker Lily-achtig. Ik ging naar Afrika voor een coschap in de hoop er een betere dokter van te worden (lees: ervaring opdoen etc)
Nu kom ik terug en overweeg ik een carriereswitch haha.
dit verbaast me niks :D
quote:
9s.gif Op donderdag 27 september 2012 20:58 schreef Kassaa het volgende:
Vandaag voor het eerst een RT gedaan.
Zolang je het niet zonder handschoenen hoeft te doen is er niks aan de hand ;)
pi_117330222
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:15 schreef Pluizel het volgende:

[..]

[..]

Zolang je het niet zonder handschoenen hoeft te doen is er niks aan de hand ;)
Neuh, maar het is zulks een bizar iets. Sta je daar een beetje rondjes te draaien in iemand z'n anus. Op een rare manier best wel heftig ofzo.
Fietstas.
pi_117330361
Van de week was een studiegenootje ervan overtuigd dat we anogenitaal onderzoek ook bij elkaar moesten oefenen, volgend jaar.
pi_117330642
quote:
10s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:28 schreef clumsy_clown het volgende:
Van de week was een studiegenootje ervan overtuigd dat we anogenitaal onderzoek ook bij elkaar moesten oefenen, volgend jaar.
Hij helemaal teleurgesteld toen hij de waarheid leerde.
  donderdag 27 september 2012 @ 21:33:17 #85
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_117330689
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:26 schreef Kassaa het volgende:

[..]

Neuh, maar het is zulks een bizar iets. Sta je daar een beetje rondjes te draaien in iemand z'n anus. Op een rare manier best wel heftig ofzo.
na mijn co-schap urologie weet ik dat het heel snel went. :')
pi_117330736
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:33 schreef Pluizel het volgende:

[..]

na mijn co-schap urologie weet ik dat het heel snel went. :')
Juah, dat denk ik ook :') .
Fietstas.
  donderdag 27 september 2012 @ 21:38:52 #87
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_117331028
Doet me denken aan de keer dat ik de patiënt vertelde dat het pijn zou kunnen doen, en toen zei hij "ach, ik ben het wel gewend". Want hij was homo :')
pi_117331513
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:15 schreef Pluizel het volgende:

[..]

hoezo?
pi_117331657
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 20:48 schreef June. het volgende:
Hoezo :?
omdat ik niet weet of ik nog kan aarden in een Nederlands ziekenhuis. Ik vond het werk in Afrika wel echt heel erg vet. Die patienten zeiken zo. De zorgverzekeraars zijn a pain in the ass. Waar we ons allemaal niet druk om maken hier. Enzovoort, enzovoort. Bah

Dus tropengeneeskunde staat nu hoog op de lijst. Maar geneeskunde zit in mijn bloed, ik heb 6 jaar gestudeerd, dus ik sluit niet uit dat ik een braaf Nederlands doktertje wordt dat werkt tot haar graf. Maar als een andere kans zich voordoet ga ik die pakken
  donderdag 27 september 2012 @ 21:50:13 #91
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_117331696
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:47 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

hoezo?
omdat je qua posts hier zo'n beetje na elk co-schap weer een ander idee hebt over wat je wil worden :P En dan vooral een toekomst in het vak dat je net gedaan hebt.
pi_117332083
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:50 schreef Pluizel het volgende:

[..]

omdat je qua posts hier zo'n beetje na elk co-schap weer een ander idee hebt over wat je wil worden :P En dan vooral een toekomst in het vak dat je net gedaan hebt.
Mijn interesse is breed. En ik ben goed in veel vakken :P
Maar ik ben niet wispelturig ofzo, hier op internet laat ik natuurlijk niet alles zien wat ik denk.
Ik wilde namelijk altijd al gynaecologie, maar om persoonlijke redenen ben ik geswitcht naar interne, zoals ik al ooit eens heb verteld. Terwijl ik de snijdende vakken veel leuker vind. Dus ja, interne is niet 100% wat ik wil. En nee, ik weet dus ook niet 100% wat ik wel wil en dus kan dat switchen.

En los van dat alles had ik allang het gevoel dat heel Nederland niet is wat ik wil. Daarom ben ik naar Afrika gegaan, om te kijken of dat gevoel klopt

Overigens overdrijf je schromelijk, ik heb nooit iets laten vallen over psychiatrie, neurologie, KNO, oog, huisarts enz enz (qua toekomstig beroep)
pi_117332204
en urologie, orthopedie, bedrijfsgeneeskunde en zo kan ik nog wel even doorgaan
  donderdag 27 september 2012 @ 22:00:14 #94
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_117332261
Natuurlijk overdrijf ik, waar is anders de lol? maar goed afrika ben je natuurlijk eigenlijk alle specalismen dus dan hoef je ook niet te kiezen!
pi_117332278
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:00 schreef Pluizel het volgende:
Natuurlijk overdrijf ik, waar is anders de lol? maar goed afrika ben je natuurlijk eigenlijk alle specalismen dus dan hoef je ook niet te kiezen!
dat ook lol :P dat vond ik ook erg leuk

Edit: waarbij ik trouwens niet wil zeggen dat alles in Nederland vreselijk is en alles hier in Afrika perfect. Ik heb in dat kleine aantal maanden hier aardig wat horror gezien. Hoe is dat dan na een heel werkzaam leven?
pi_117332454
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:49 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

omdat ik niet weet of ik nog kan aarden in een Nederlands ziekenhuis. Ik vond het werk in Afrika wel echt heel erg vet. Die patienten zeiken zo. De zorgverzekeraars zijn a pain in the ass. Waar we ons allemaal niet druk om maken hier. Enzovoort, enzovoort. Bah

Dus tropengeneeskunde staat nu hoog op de lijst. Maar geneeskunde zit in mijn bloed, ik heb 6 jaar gestudeerd, dus ik sluit niet uit dat ik een braaf Nederlands doktertje wordt dat werkt tot haar graf. Maar als een andere kans zich voordoet ga ik die pakken

Tja, zo heb je overal wel problemen. Dat is in Afrika natuurlijk wel handig, je hebt gewoon veel minder diagnostische en therapeutische mogelijkheden, dus ja, dan kunnen ze ook niet echt zeuren :') :P

Maar ik dacht carriereswitch, dus totaal iets anders. Overstappen op rechten ofzo hehe.
  donderdag 27 september 2012 @ 22:04:03 #97
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_117332473
natuurlijk is het niet perfect in afrika. Anders gingen er niet zo veel kinderen dood. Je moet vooral doen waar je voldoening uit haalt.
pi_117332621
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:03 schreef June. het volgende:

[..]

Maar ik dacht carriereswitch, dus totaal iets anders. Overstappen op rechten ofzo hehe.
Mja, is ook wel hoor..... maar dan gewoon moeder en huisvrouw (ja, echt) Gewoon alles aan de wilgen hangen.
Het gaat regelmatig door mijn hoofd. Maar dat is zo drastisch dat ik dat niet zo duidelijk durf uit te spreken haha
pi_117332747
Dat vind ik echt zo zonde van je opleiding.. Heb je 6 jaar gestudeerd om vervolgens thuis te zitten. Net als van die huisartsen die 2 dagen per week werken.

Maar goed, dat heb je natuurlijk ook niet altijd in de hand, maar toch.
pi_117332786
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:04 schreef Pluizel het volgende:
natuurlijk is het niet perfect in afrika. Anders gingen er niet zo veel kinderen dood. Je moet vooral doen waar je voldoening uit haalt.
Of je moet iemand met ruggemergletsel 5 uur over een onverharde weg laten hobbelen naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis. Niet chill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')