abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116744756
Leon B. moet 25 jaar de cel in, omdat hij op 7 oktober 2010 zijn 27-jarige vriendin en zijn 4-jarige zoontje wurgde. Dat bepaalde het gerechtshof in Den Haag donderdag in hoger beroep, nadat justitie om 30 jaar had gevraagd.

De slachtoffers werden in hun huis in Rijswijk vermoord. Het stel moest op korte termijn hun huis uit, nadat B. door financiële problemen al een tijd de huur niet meer had kunnen betalen. Om gezichtsverlies te voorkomen besloot hij zijn partner en hun kind te doden. Na de moorden vluchtte B. naar Italië, waar hij een week later kon worden aangehouden.

De rechtbank in Den Haag veroordeelde B. tot 30 jaar cel, conform de eis van het OM.

B. sloeg de bewuste dag in de vroege ochtend toe. Hij kneep de keel van zijn vriendin dicht terwijl zij lag te slapen. Toen zij bewusteloos was, trok hij een stropdas strak om haar hals en stopte een sok in haar mond. Daarna haalde hij zijn zoontje uit bed en knuffelde hem, om hem tenslotte de keel dicht te knijpen en met een snoer van een laptop te wurgen.

bron

Ik lees hier een tegenstrijdige verklaring? Is het nou 25 jaar of 30 jaar? Uiteraard hoop ik op 30 jaar, zo'n meedogenloze moordenaar hoort niet terug te keren in de maatschappij.

quote:
Leon B. moet 25 jaar de cel in,
quote:
De rechtbank in Den Haag veroordeelde B. tot 30 jaar cel, conform de eis van het OM.
Schijt aan iedereen
pi_116744847
De rechtbank veroordeelde hem tot 30 jaar. De man ging in hoger beroep. Dan komt het gerechtshof aan zet (dat is een stapje hogerop). Het gerechtshof veroordeelt hem nu tot 25 jaar.
pi_116744849
Op het nieuws zeiden ze net 25 jaar
pi_116745354
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:24 schreef Deadre het volgende:

Ik lees hier een tegenstrijdige verklaring? Is het nou 25 jaar of 30 jaar? Uiteraard hoop ik op 30 jaar, zo'n meedogenloze moordenaar hoort niet terug te keren in de maatschappij.

Dat komt hij bij 30 jaar ook, alleen wel 40 maanden later.

Een van de redenen om een wat lagere straf te geven, is volgens het hof het feit dat het een familiedrama betreft. Bij andere moorden speelt "bescherming van de maatschappij" een grotere rol dan in het geval van een familiedrama zoals hier.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_116745674
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:39 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Dat komt hij bij 30 jaar ook, alleen wel 40 maanden later.

Een van de redenen om een wat lagere straf te geven, is volgens het hof het feit dat het een familiedrama betreft. Bij andere moorden speelt "bescherming van de maatschappij" een grotere rol dan in het geval van een familiedrama zoals hier.
Je bent behoorlijk ziek in je hoofd als je je vriendin en kind vermoord om geen gezichtsverlies te hoeven leiden. Dat je misschien geen gevaar voor de maatschappij vormt doet daar weinig aan af.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')