abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116703829
Gegroet,

ik wil volgend jaar een ander studie uitproberen. Ik doe dus nu studie A en volgend jaar wil ik studie B gaan doen. Deze studies zijn heel erg verschillend van elkaar (een alfa/gamma en een beta studie).

Mijn vraag is dus nu, hoe kan ik dit het beste aanpakken. Want als het je eerste jaar is met stufi en je stopt voor februari, dan wordt het een gift. Maar wat gebeurt er als ik bijv. het eerste jaar van studie A afmaak en daarna begin ik aan studie B en na dat jaar beslis welke studie ik wil gaan doen (A of B)? Het liefst doe ik het allebei tegelijkertijd, maar ik heb de tijd en het geld niet.

Dus wat zouden jullie doen in mijn geval?
pi_116704169
Je mag 1 jaar uitlopen. Als je bij 2 bent inschreven hoef je maar 1 keer collegegeld te betalen trouwens. En maak je 1 studie af dan hoef je de ander ook niet terug te betalen.

Ik zou dus gewoon 2 tegelijk doen en snel kiezen!
pi_116705662
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:44 schreef brulaap112 het volgende:
Je mag 1 jaar uitlopen. Als je bij 2 bent inschreven hoef je maar 1 keer collegegeld te betalen trouwens. En maak je 1 studie af dan hoef je de ander ook niet terug te betalen.

Ik zou dus gewoon 2 tegelijk doen en snel kiezen!
dit verschilt helaas per instelling
goed na vragen dus
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_116743094
Voor de langstudeerboete geldt het aantal inschrijvingen. Stel, je stopt voor februari met studie A, wordt omgezet in een gift en je start daarna met studie B. Die maak je in 5 jaar af (4 jaar plus een jaar uitloop), dan heb je alsnog in het laatste jaar een langstudeerboete te pakken. Dat is in ieder geval iets om mee te nemen in je overweging.
I reject reality and substitute my own
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')