Zo heb ik dus een keer een incassobureau afgewimpeld , of gewoon een telefoontje plegen en vermelden dat je rechten studeert en dus niet dom bent.quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
Beste [naam niet nodig],
Mijn advocaat verwacht op een voor mij positieve uitspraak dus het mag duidelijk zijn dat ik het vermelde bedrag niet betaal in afwachting op het vonnis. Wij treffen elkaar in de rechtszaal.
Hoogachtend,
Heldquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:40 schreef TripleS het volgende:
[..]
Zo heb ik dus een keer een incassobureau afgewimpeld , of gewoon een telefoontje plegen en vermelden dat je rechten studeert en dus niet dom bent.
Werkt perfect
Google de naam maar eens en zie de ervaringen met dat bedrijf.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:23 schreef Dirkh het volgende:
Ja, ik zeg altijd reageren. Gewoon standaard, dat je verwijst naar je eerdere bezwaar. En terugbluffen heeft geen enkele zin, gewoon bezwaar blijven maken. Een deurwaarder die eventueel ingeschakeld zou worden, wat echt wel kan, zal bij bezwaar wel flink nadenken je te gaan dagvaarden, als je maar reageert. En ook aan de deurwaarder als die wordt ingeschakeld op de hoogte brengen van je bezwaar. Zie het dan maar als een spel, maar speel geen blufpoker, dat verlies je en maakt geen enkele indruk. De kans dat ze je er later mee om de oren slaan is zelfs nog wel groot.
Maak bezwaar, zorg dat er een comparitie komt, leg uit dat je al vanaf het begin bezwaar maakt en de vordering onderbouwd betwist.
Mocht je gelijk hebben, dan krijg je dat alleen als je reageert, op alles. Dan maar kort en per mail.
Mail in je spamboxsmoes, dat kennen ze wel, daar lachen ze om.
bijna goed :quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:49 schreef noSKIT het volgende:
[..]
Ik denk wat Kardinaal zegt goed is zal ik dat opsturen ?
Gr,
Google op Intrum Justitia en je vind altijd wel iets. Ookal is het een louche bedrijf met bijzondere praktijken, als TS niks doet en nergens op reageert en de eventuele zitting mist, is de kans op vonnis bij verstek vrij groot. En dan kan je dokken, terwijl je het ook als spel kan zien en overal op reageert.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:29 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Google de naam maar eens en zie de ervaringen met dat bedrijf.
Ze gaan geen zaak starten voor een bedrag lager dan de griffiekosten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:40 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Google op Intrum Justitia en je vind altijd wel iets. Ookal is het een louche bedrijf met bijzondere praktijken, als TS niks doet en nergens op reageert en de eventuele zitting mist, is de kans op vonnis bij verstek vrij groot. En dan kan je dokken, terwijl je het ook als spel kan zien en overal op reageert.
Ja precies, en je moet ze de kost geven die het gewoon voor zo'n laag bedrag doen. Het is niet vanzelfsprekend dat ze het laten voor wat het is. En dan nog ben je er niet zomaar van af, als een bedrag niet inbaar blijkt, is het niet perse zomaar verdwenen. Ze kunnen je jaren lastig vallen en je staat als slechte betaler bekend in het systeem. Wat voor gevolgen dat heeft, ligt natuurlijk aan het soort bedrijf.quote:Op woensdag 7 november 2012 09:00 schreef mrPanerai het volgende:
Ik zou toch ook voor de optie van DirkH gaan en op alles blijven reageren. Nee, ze gaan hoogstwaarschijnlijk geen zaak starten maar als je net iemand treft die ook denkt gelijk te hebben en te volmacht heeft om door te gaan... Je weet nooit waar het eindigt. Gewoon dossier samenstellen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |