Jezusquote:Daarnaast kan ze moeilijk samenvatten. Dus de dag wordt van begin tot eind doorgenomen, niet gewoon 1 hoogtepunt of zo. Als ik niks zeg, gaat ze letterlijk gesprekken herhalen.
Ja, maar dit is gewoon een lastig ding voor haar. Ze doet wel haar best om samen te vatten, en vraagt ook tegenwoordig of het uitkomt, voordat ze iets vertelt. Ook probeert ze zich in te houden om niet teveel te vertellen. Ze doet haar best echt wel, maar in het midden komen we elkaar niet tegen.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:39 schreef zarGon het volgende:
Heb je al met haar gesproken hierover? Aangeven dat dit speelt bij jou lijkt me een eerste goede stap.
OK het komt klaarblijkelijk over als een klaagzang. Dat is niet het geval. Dit is gewoon een dingetje tussen ons, en meestal trek ik het prima, maar vandaag werd het me even te veel. Ik wil het gewoon graag opgelost hebben.quote:
Dat was niet mijn topic.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:41 schreef Copycat het volgende:
En ze manipuleert toch ook al als de neten, begreep ik uit een ander topic?
Dat is een goede tip, ik zal wat vaker gewoon weer opstaan als het me te veel wordt.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
JezusGeef haar gewoon 10 min. om over d'r dag te vertellen, en daarna ga je wat anders doen/luister je niet meer. Dan leert ze vanzelf wel samen te vatten.
Nee, gewoon stipt na 10 minuten, elke keer weer.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:49 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dat was niet mijn topic.
[..]
Dat is een goede tip, ik zal wat vaker gewoon weer opstaan als het me te veel wordt.
Dat zei ik ook niet.quote:
Precies zoals ik het voel, of iemand een emmer over me heen gooit. Ik word in dat geratel meegetrokken, zo heb ik het gevoel, ik vind dat lastig om uit te sluiten.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:53 schreef rhubarbje het volgende:
dat is hoe ik mijn emmertje weer leeg maak
Yes dat dus!quote:Op woensdag 12 september 2012 17:56 schreef Zapata het volgende:
Gewoon wat alle mannen doen als de vrouw begint te praten. Wegdromen maar doen alsof je luistert.
nou ja dat heb je zelf in de hand natuurlijkquote:Op woensdag 12 september 2012 17:56 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Precies zoals ik het voel, of iemand een emmer over me heen gooit. Ik word in dat geratel meegetrokken, zo heb ik het gevoel, ik vind dat lastig om uit te sluiten.
Dat is trouwens in het algemeen zo. Ik ben redelijk outgoing, maar sociale events, dat kost echt energie bij mij.
Goeie vraag... geen idee, eigenlijk.quote:Op woensdag 12 september 2012 18:04 schreef rhubarbje het volgende:
ik snap niet hoe het feit dat je vriendin gewoon even 'en toen zei zij(...)' zo veel kruim van jou kan eisen?
Heb je het gevoel dat je er iets mee 'moet' of is het luisteren an sich je al te veel?quote:Op woensdag 12 september 2012 18:26 schreef Hallmark het volgende:
Tsja... aardige oplossing, maar ik trek dat niet, ik voel me dan net zo'n menselijke afval-bak waar je maar slap geouwehoer in kan gooien.
Nu je het zo zegt, realiseer ik me dat ik me soms echt erover kan opwinden.
nou dan zit daar je probleem, gewoon niet meer luisterenquote:Op woensdag 12 september 2012 18:29 schreef Hallmark het volgende:
Ik vind luisteren sowieso gewoon al intensief. Iemand zei al eens tegen mij dat het lijkt of ik helemaal "in" een gesprek zit, dat ik niet gewoon 50% van mijn aandacht kan geven, maar dat het altijd 100% is.
Dat is beslist niet waar.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:47 schreef LittleLady het volgende:
Vrouwen gebruiken 7000 woorden per dag. Mannen maar 2000
Volgens de Amerikaanse psycholoog Haltzman leren mannen in een huwelijk heel wat problemen op te lossen. Dat komt omdat mannen in een huwelijk met een vrouw vaak het onderspit delven op emotioneel en verbaal vlak…………….
Het blijkt dat vrouwen per dag 7000 woorden gebruikt en 5 verschillende tonen, de man gebruikt slechts 2000 woorden en 3 tonen waarop hij spreekt. Dat scheelt nogal. Het spottende beeld van een kwekkende vrouw en een zwijgende man is dus nog niet zo vreemd. Er zit waarheid in. Op emotioneel vlak zijn er ook beduidend verschillen. Haltzman ontdekte dat mannen vooral hulp nodig hebben bij het uitvinden wat ze moeten doen. Intuïtief zijn ze niet zo sterk als vrouwen.
Zelfs alleen het praten over emoties wekt een stressreactie op bij mannen. Dus dames, zeg nooit tegen je man: “We moeten even praten.” Dan schiet hij al zodanig in de stress dat er toch niets meer van komt.
Toch leren mannen in een huwelijk veel door deze toestanden. Op één of andere manier leren ze technieken om hun huwelijk in stand te houden en gelukkig te zijn in een relatie. Want, zo blijkt, getrouwde mannen zijn rustiger van geest, verdienen meer en hebben meer seks. Het huwelijk maakt mannen zelfs gezonder. Een scheiding verhoogt de kans op sterfte met 200%.
Mannen leren hun huwelijk zelf in stand te houden. De technieken die ze erop na houden, is voor elke man weer anders. Er is niemand die hen daarbij leidt en het verloopt op een subtiele manier. Moeten we hierbij denken aan een man die alles over zich heen laat komen? Of aan een man die overal “ja schat” op zegt, maar niks doet? De ruzies daarna neemt hij voor lief. Het cirkeltje begint gewoon opnieuw zodra hij weer “ja, schat” zegt. Of aan een man die zich op zolder opsluit om met zijn treintjes te spelen? Of is dit te simpel bedacht? Het is jammer dat Haltzman verder niet ingaat op de technieken.
In een vervolgonderzoek is Haltzman inmiddels bezig om de relatiepatronen tussen mannen en vrouwen beter te begrijpen. Hij heeft daarvoor een website opgezet voor getrouwde mannen waarop ze hun ervaringen kunnen delen met andere mannen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |