abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116691701
Hallo allemaal.
Ik zit in de Wajong.
Nu is mijn vraag niet: hoe krijg ik werk?
Maar juist: hoe behoud je een baan?

Tot m'n 19e ging mijn leventje wel lekker. Toen verhuisde ik voor mn opleiding naar het buitenland en kreeg ik last van angstklachten. Ging tot mn 22e ook nog wel, diploma behaald. Op naar de master lessen! Toen schoot het warempel compleet in mn kop: psychoses, manie, depressies, angst, etc, etc. Ziek weer terug naar NL verhuisd, master moeten stoppen maar daarna nog wel 6 maanden betaald gewerkt in de thuiszorg en daarna als mbo leerling helpende niv 2. Maar ook dat ging niet meer. Kreeg de ene psychose / manie / depressie na de andere. Echt wel 15 verschillende medicijnen (antidepressiva, stemmingsstabilisatoren, antipsychotica, benzodiazepinen, etc, etc) gekregen. Uiteindelijk 3 psychiatrische diagnoses gekregen en na 2 jaar ziektewet in de wajong terrecht gekomen.

Nu moet ik zeggen dat het nog niet optimaal gaat en we zijn 4 jaar verder! Net weer herstellende van een manische psychose. Nu ingesteld op Risperdal, 4mg.

Hoe moet ik ooit werk zien te behouden als ik steeds weer ziek word?????????????
  woensdag 12 september 2012 @ 16:31:16 #2
3542 Gia
User under construction
pi_116691965
Niet. Je gezondheid is belangrijker. Je kunt ook vrijwilligerswerk doen, ook in de zorg. Voel je je in elk geval minder bezwaarlijk om Wajong te krijgen.

Sterkte.
  woensdag 12 september 2012 @ 16:37:41 #3
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_116692208
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:31 schreef Gia het volgende:
Niet. Je gezondheid is belangrijker. Je kunt ook vrijwilligerswerk doen, ook in de zorg. Voel je je in elk geval minder bezwaarlijk om Wajong te krijgen.

Sterkte.
Dit. Vriend van mij heeft een soortgelijk verhaal. Die doet nu vrijwilligers werk op een kantoor waar hij enorm gewaardeerd wordt. Hij draagt op een positieve manier bij aan de samenleving, zit niet thuis op de bank af te wachten en kan toch alles in zijn eigen tempo doen.
Je eigen gezondheid moet voorop staan, anders kun je werk sowieso vergeten. Veel succes iig.
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_116692894
Is er veen combi te verzinnen tussen theraprie en medicatie die die klachten in toom kan houden waardoor een parttime baan misschien mogelijk kan zijn?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  woensdag 12 september 2012 @ 17:06:29 #5
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_116693435
Zoek lekker een hobby, en geniet van je vrijheid.. Werken is ook niet alles..
pi_116694829
Ik begrijp je situatie maar al te best.

Ik ben het met woelwater eens.
pi_116696788
Ik heb sinds iets meer dan een jaar een vrijwilligersbaan. Bevalt heel goed, ik doe nuttig werk en voel me daar beter door. Plus dat ik minder tijd heb om last te hebben van mijn schizofrene symptomen.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_116697606
Persoonlijk zou ik altijd gewoon weer proberen te werken !!!
Je bent nog jong, wil je dan de komende 50 jaar afhankelijk van de staat?
Straks ben je al geweend in dit soort "levensstijl" en dan weet je ook niets anders, en dat is helemaal triest eingenlijk...

ps. en voor mensen die zei dat "werken niet alles is" : :N :')
I want some NASTY !!!
pi_116697728
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 18:55 schreef nasty_popovich het volgende:
Straks ben je al geweend in dit soort "levensstijl" en dan weet je ook niets anders, en dat is helemaal triest eingenlijk...

Dit. Onderneem iets op internet? Genoeg manieren overal. Met behulp van het internet kan tegenwoordig een kind van tien al een goed salaris verdienen als ie z'n best doet. Zo moeilijk is het toch niet je eigen geld te verdienen...
pi_116697860
quote:

loondienst is niet de enige vorm van werk he
vrijwilligerswerk is werk, huisvrouw/man zou je als werk kunnen zien
een studie is ook een zinnige en leuke invulling met misschien minder druk die dingen triggert etc

ik denk namelijk niet dat het probleem van TS is dat ie niet wil werken anders zou zijn centrale vraag niet zijn 'hou hou ik een baan'

maar goed on topic: TS wat zorgt er voor dat soms dingen bij jou weer getriggert worden?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 12 september 2012 @ 19:04:27 #11
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_116698039
quote:
Ga jij maar lekker werken dan voor een modaal loontje waarvan je de helft mag afdragen aan de overheid.. Ikzelf heb liever levenslang betaalde vakantie waarin ik alle tijd heb om te doen wat ik leuk vind..
pi_116698575
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 19:04 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ga jij maar lekker werken dan voor een modaal loontje waarvan je de helft mag afdragen aan de overheid.. Ikzelf heb liever levenslang betaalde vakantie waarin ik alle tijd heb om te doen wat ik leuk vind..
TS!!
Kijk dit soort gedrag krijgt je als je te lang een uitkering/wajong krijgt :')
Op een gegeven moment geloof je zelf dat het allemaal rechtvaardig is :')
Je bent dan gewend in dit soort "levensstijl" en je wil gewoon niet veranderen :')
I want some NASTY !!!
pi_116698900
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 19:14 schreef nasty_popovich het volgende:

[..]

TS!!
Kijk dit soort gedrag krijgt je als je te lang een uitkering/wajong krijgt :')
Op een gegeven moment geloof je zelf dat het allemaal rechtvaardig is :')
Je bent dan gewend in dit soort "levensstijl" en je wil gewoon niet veranderen :')
Een random poster geloven die voor hetzelfde geldt je gewoon zit te trollen.

900 euro per maand zonder toeslagen is geen "vrijheid blijheid".
Daar kom je nét van rond en dat is het dan.
Geen vakanties, geen nieuwe kleding, niks.
pi_116699607
quote:
14s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:37 schreef dr.Bellows het volgende:

[..]

Dit. Vriend van mij heeft een soortgelijk verhaal. Die doet nu vrijwilligers werk op een kantoor waar hij enorm gewaardeerd wordt. Hij draagt op een positieve manier bij aan de samenleving, zit niet thuis op de bank af te wachten en kan toch alles in zijn eigen tempo doen.
Je eigen gezondheid moet voorop staan, anders kun je werk sowieso vergeten. Veel succes iig.
mooi gezegd ^O^

ik heb zelf ook net wajong aangevraagd, na vier jaar eigenlijk aan toegegeven, dus ik snap wel dat je je bezwaard voelt maar je gezondheid is het allerbelangrijkste.

En zolang die niet goed is zou je niet eens aan werk moeten denken :*
pi_116714573
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 19:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Een random poster geloven die voor hetzelfde geldt je gewoon zit te trollen.

900 euro per maand zonder toeslagen is geen "vrijheid blijheid".
Daar kom je nét van rond en dat is het dan.
Geen vakanties, geen nieuwe kleding, niks.
Of betrokkene woont nog bij mama papa op zolder.
pi_116717675
quote:

[..]

alle tijd maar net genoeg geld om te eten, veel plezier ^O^

bovendien krijg je ( volledige)wajong alleen als je zo ziek bent dat je zelfs met een miljoen nog niet lang leve de lol kunt leven.
  woensdag 12 september 2012 @ 23:10:27 #17
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_116717976
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:06 schreef hugsy33 het volgende:

[..]

alle tijd maar net genoeg geld om te eten, veel plezier ^O^

bovendien krijg je ( volledige)wajong alleen als je zo ziek bent dat je zelfs met een miljoen nog niet lang leve de lol kunt leven.
Haha, nee.. WIA 1500,- per maand, dus eten en wat extra´s.. En ja hoor, ik amuseer me wel, bedankt..

[ Bericht 0% gewijzigd door Woelwater op 12-09-2012 23:18:32 ]
pi_116720434
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:35 schreef Sessy het volgende:

[..]

Of betrokkene woont nog bij mama papa op zolder.
dat denk ik ook ja :') _O- :W
I want some NASTY !!!
pi_116724235
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:10 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Haha, nee.. WIA 1500,- per maand, dus eten en wat extra´s.. En ja hoor, ik amuseer me wel, bedankt..
als je je kan amuseren kan je ook werken.
  donderdag 13 september 2012 @ 00:39:23 #20
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_116724488
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2012 00:35 schreef hugsy33 het volgende:

[..]

Ja, maar ik hoef niet te werken, ben afgekeurd (jaren geleden een psychose gehad) dus waarom zou ik gaan werken? Om jou een plezier te doen ofzo?
  donderdag 13 september 2012 @ 01:06:18 #21
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_116725814
quote:
En door lapzwansen als jij moet Jan Modaal de helft van zijn inkomen inleveren...
So we just called him Fred
  donderdag 13 september 2012 @ 01:13:19 #22
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_116726103
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2012 01:06 schreef FredvZ het volgende:

[..]

En door lapzwansen als jij moet Jan Modaal de helft van zijn inkomen inleveren...
_O- Ik ben zelf ook 25 jaar Jan Modaal geweest, dus ik geniet enkel van mijn verdiende rust.. Kijk liever naar die zakkenvullers in Den Haag en Brussel, en maak je daar druk om..
pi_116730725
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 00:39 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ja, maar ik hoef niet te werken, ben afgekeurd (jaren geleden een psychose gehad) dus waarom zou ik gaan werken? Om jou een plezier te doen ofzo?
omdat je wel deel wil nemen aan het goede wat de samenleving bied maar daar niet in wil investeren?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  donderdag 13 september 2012 @ 08:55:54 #24
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_116730948
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2012 08:39 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

omdat je wel deel wil nemen aan het goede wat de samenleving bied maar daar niet in wil investeren?
Ik heb genoeg geinvesteerd in de samenleving, en daarom is het nu tijd om daarvan te genieten.. Ik ben 25 lang jaar aan het werk geschopt door het UWV, en zie het niet zitten om pas na mijn 67e wat tijd te hebben voor mijzelf..
pi_116731484
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2012 00:35 schreef hugsy33 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk gewoon onzin, en voed de troll niet.

Ik geloof nooit dat hij 1500 krijgt.
Ook de wia komt zover ik weet niet boven het minimumloon uit.

Ik bedoel technisch gezien heb ik er recht op het maximale, maar ik vraag het niet aan en krijg 900nogwat.
Ja ik zou "luxer" kunnen leven maar i dunno ik kom eigenlijk niet rond maar voel me al kut genoeg dat ik moet leechen om te mogen bestaan blijkbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')