abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 september 2012 @ 14:44:48 #1
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_116687749
Werkgever zegt toe contract voor de tweede keer te verlengen met een jaar. Besluitvorming is hierover schriftelijk vastgelegd in MT notulen. Tevens stuurt werkgever schriftelijk bevestiging dat bij ongewijzigd functioneren en ongewijzigde bedrijfsresultaten zij de intentie heeft het contract te verlengen. Beide stukken zijn in bezit van TS.

Een maand later hoort TS in de wandelgangen dat alle toegezegde contractverlengingen ingetrokken worden en er opnieuw individueel gekeken gaat worden naar de aflopende contracten. M.a.w. eerder gedane toezeggingen zijn gebakken lucht.

Kan TS juridisch stappen ondernemen als contract toch niet wordt verlengd? Of is TS, zoals TS zelf vermoed, overgeleverd aan de wispelturigheid van de directie?

Heb de vraag ook al neergelegd bij mijn vakbond, maar dat traject duurt wat lang, wellicht dat hier mensen al wat aan kunnen geven? Alvast bedankt.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_116687948
Kun je ook bewijzen dat jouw functioneren en de bedrijfsresultaten ongewijzigd zijn?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 12 september 2012 @ 14:56:12 #3
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_116688130
Mijn direct leidinggevende is razend over de gang van zaken en is zeer tevreden over het functioneren. Dus op dat vlak geen vuiltje aan de lucht. Zij zal ook vechten voor verlenging.

Bedrijfsresultaten zijn moeilijker te weerleggen. Het gaat al twee jaar niet zo best met de markt en dat wordt niet beter. Ook niet aantoonbaar slechter overigens. Ergens is het wel gek dat vorige maand de toezegging werd gedaan en het nu een maand later weer punt van discussie is. Een maand lijkt me wat kort om structureel slechtere bedrijfsresultaten aan te tonen. Maargoed, zij hoeven dat ook niet aan te tonen want er komt geen kantonrechter aan te pas, gezien het feit dat contract van rechtswege afloopt.
  woensdag 12 september 2012 @ 15:02:19 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_116688307
Hoe kom jij aan die MT notulen? En is jou al toezegging van verlenging gedaan, of heb je alleen die 'intentieverklaring'?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 12 september 2012 @ 15:14:57 #5
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_116688790
De notulen zijn voor mijn functie vrij toegankelijk op het intranet. Qua officiële communicatie vanuit personeelszaken heb ik alleen de intentieverklaring. Ik heb ook nog een toezegging van mijn direct leidinggevende over de uitkomst van dit MT in notulen van een werkoverleg bedenk ik me nu.

Het is een puur één van de DGA's die op eigen houtje beslist dat datgene wat vorige maand is afgesproken, nu ineens totaal niet meer relevant is omdat ie zoveel mogelijk uit wil sparen. De stalinistische werkelijkheid van een MKB bedrijf. Niemand is het met de beste man eens, de bedrijfsleider (mijn manager) staat weer op dr achterste poten en personeelszaken is tegen, maar ja, boeit de baas niet want hij is uiteindelijk de...tja... baas...
  woensdag 12 september 2012 @ 16:23:37 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_116691662
Dus concreet heb je geen enkele toezegging (de bevestiging van de MT notulen kun je m.i. niet als zodanig opvatten). Wordt een lastig verhaal denk ik...
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 12 september 2012 @ 17:28:54 #7
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_116694294
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:14 schreef VaLkyRie het volgende:
Het is een puur één van de DGA's die op eigen houtje beslist dat datgene wat vorige maand is afgesproken, nu ineens totaal niet meer relevant is omdat ie zoveel mogelijk uit wil sparen. De stalinistische werkelijkheid van een MKB bedrijf. Niemand is het met de beste man eens, de bedrijfsleider (mijn manager) staat weer op dr achterste poten en personeelszaken is tegen, maar ja, boeit de baas niet want hij is uiteindelijk de...tja... baas...
En waarschijnlijk de eindverantwoordelijke; zijn pakkie an dat de toko over twee jaar ook nog bestaat, leveranciers worden betaald, fiscus blij blijft, dus tsja... baas.

Als je bedrijfsleider het beter weet en beter kan, moet hij / zij voor zichzelf beginnen en jou meenemen ^O^
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_116694371
kun je niets mee zolang er niets op papier staat..of getekend contract..

enige wat je zou kunnen doen is aangeven dat je het een rare manier van zaken doen vind - praat erover-
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')