quote:Based off of a previous poster, the boom called a breakaway with the disconnect, the AWACs failed to follow the emergency procedure of pulling trottles to idle and descending. They are at fault, 100%. I don't care about piloting skills, those can be improved (in some) but if you fail to follow the -1 Emergency procedure for a breakaway you should be unqualified (Q3) and retrained.
Ja, ik heb ze gelezen, en ze maken allemaal dezelfde fout: enige terughoudendheid zou wel gepast zijn. De zaak is nog in onderzoek, dus kun je niet zeggen wie er in welke mate schuld heeft. Al snap ik natuurlijk wel dat de boomers in de reacties roepen dat het natuurlijk niet de fout van de tankers was.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 17:50 schreef samthegreat5 het volgende:
Gezien. In de comments staan een hele boel verklaringen van een boel mensen die beweren dat ze er wat van weten.
[..]
Jah klopt. Al lijkt dat antwoord dat ik net quote wel iets te hebben.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 17:53 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ja, ik heb ze gelezen, en ze maken allemaal dezelfde fout: enige terughoudendheid zou wel gepast zijn. De zaak is nog in onderzoek, dus kun je niet zeggen wie er in welke mate schuld heeft. Al snap ik natuurlijk wel dat de boomers in de reacties roepen dat het natuurlijk niet de fout van de tankers was.
Wie zegt dat hij achter de camera lagquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 17:57 schreef samthegreat5 het volgende:
En de positie van de filmer lijkt me in deze situatie zeer zeker (lees: to heck no dat ik daar ga liggen) geen pretje.
Nouja, je hoort stemmen dacht ik.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:30 schreef Esses het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij achter de camera lag
Ja, maar dat betekend niet dat hij er achter ligtquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:37 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nouja, je hoort stemmen dacht ik.
Ik heb zo het idee dat de boomer deze film zelf heeft gemaakt, door op de positie van de instructeur een camera te monteren.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 17:57 schreef samthegreat5 het volgende:
En de positie van de filmer lijkt me in deze situatie zeer zeker (lees: to heck no dat ik daar ga liggen) geen pretje.
Jah, dat zal bestquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:49 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik heb zo het idee dat de boomer deze film zelf heeft gemaakt, door op de positie van de instructeur een camera te monteren.
Ik heb er meerdere keren gelegen en geloof me: ik vind het de mooiste werkplek op de planeet! Maar als je zo'n video ziet dan schrik je wel even, ja. En toch zou ik er zo weer gaan liggen.
Instructeur ligt nooit ver weg ehquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:51 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jah, dat zal best. Maar waar komen die stemmen nou vandaan? ''Pull pull pull pull (oid)'?
Hij zegt "Go-go-go-go!" of "No-no-no-no!" volgens mij. Geen idee tegen wie, misschien wel tegen die AWACS aan de andere kant van het raam. Niet dat dat zinnig is, maar gegeven de omstandigheden kan ik het wel begrijpen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:51 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jah, dat zal best. Maar waar komen die stemmen nou vandaan? ''Pull pull pull pull (oid)'?
Meestal is de positie van de instructeur leeg. Aan de andere kant heeft hij nog een positie trouwens. Maar die is minder geschikt om te video-en of te fotograferen, wegens minder raampje.quote:
Hij moet niet zo schreeuwen/janken. Gewoon afwachtenquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:54 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Hij zegt "Go-go-go-go!" of "No-no-no-no!" volgens mij. Geen idee tegen wie, misschien wel tegen die AWACS aan de andere kant van het raam. Niet dat dat zinnig is, maar gegeven de omstandigheden kan ik het wel begrijpen.
Ik zeg, nooit ver wegquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:55 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Meestal is de positie van de instructeur leeg. Aan de andere kant heeft hij nog een positie trouwens. Maar die is minder geschikt om te video-en of te fotograferen, wegens minder raampje.
Ja, dat bedoelde ik dus. Ik bedoelde niet precies op die plek, maar in ieder geval ergens in een radius van een paar meter eromheen. Ik doelde meer op het feit dat er überhaupt daar op die plek een persoon aanwezig is. Snappie.quote:
Als je instructeur niet bij je is op een tanker, dan is hij gewoon ver weg. Soms wel een continent verderop.quote:
Oh, bedoel je het zo! Nou, dan is het antwoord heel simpel: met uitzondering van de twee Nederlandse KDC-10s liggen of zitten alle boom operators die op Amerikaans gebouwde tankers vliegen achterin de staart.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:57 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ik dus. Ik bedoelde niet precies op die plek, maar in ieder geval ergens in een radius van een paar meter eromheen. Ik doelde meer op het feit dat er überhaupt daar op die plek een persoon aanwezig is. Snappie.
Ik heb het over de fysieke locatie van de instructeursloge, niet over de fysieke locatie van de instructeur. Zal dat de volgende keer duidelijker zeggen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:58 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Als je instructeur niet bij je is op een tanker, dan is hij gewoon ver weg. Soms wel een continent verderop.
Op de KC-767s van de Italië en Japan na.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:01 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Oh, bedoel je het zo! Nou, dan is het antwoord heel simpel: met uitzondering van de twee Nederlandse KDC-10s liggen of zitten alle boom operators die op Amerikaans gebouwde tankers vliegen achterin de staart.
Weet je dat zeker? Die van de Japanners waren al afgeleverd toen McDD nog niet van Boeing was, IIRC. De Italianen was ik even vergeten inderdaad.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:10 schreef M5 het volgende:
[..]
Op de KC-767 van de Italië en Japan na.
Oh ok, thanks.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:01 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Oh, bedoel je het zo! Nou, dan is het antwoord heel simpel: met uitzondering van de twee Nederlandse KDC-10s liggen of zitten alle boom operators die op Amerikaans gebouwde tankers vliegen achterin de staart.
Ja, ze vliegen met een zelfde soort systeem als de KDC-10's:quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:12 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Die van de Japanners waren al afgeleverd toen McDD nog niet van Boeing was, IIRC. De Italianen was ik even vergeten inderdaad.
Ah, ok. Zo closeup had ik die Japanse kisten nog niet gezien.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:13 schreef M5 het volgende:
[..]
Ja, ze vliegen met een zelfde soort systeem als de KDC-10's:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |