quote:Zijn eerste TV optreden had ie last van een oogontsteking.
Op vrijdag 16 augustus 2002 23:06 schreef risk one het volgende:[..]
Roy Orbison brak een maand eerder door dan Elvis.
Deed een zwarte bril op. Stond wel cool, hield 'm dus maar op.
Sindsdien dacht men dat ie stekend blind was.
quote:Ah, kijk eens aan.
Op vrijdag 16 augustus 2002 23:06 schreef risk one het volgende:[..]
Roy Orbison brak een maand eerder door dan Elvis.
Zoals ik al zei is het voor ons bijna niet meer voor te stellen, maar hij werd beschouwd als een gevaar voor de samenleving met zijn vulgaire muziek en bewegingen. Die 'nigger-music' werd niet meer gedraaid. "Rock 'n Roll had got to go", zie je een man van een radiostation roepen terwijl hij de ene na de andere plaat stuk slaat op tafel. Een moeder verklaart namens een ouder-vereniging dat ze vindt dat dit niet meer op televisie vertoond mag worden.
Elvis was een revolutie. Zo simpel is het gewoon.
quote:Pretty woman.
Op vrijdag 16 augustus 2002 23:11 schreef Nuoro het volgende:[..]
Ah, kijk eens aan.
Met welk nummer was dat?
Maar hij was echt later dan Elvis.
Laat je niks wijs maken.
quote:Ooby Dooby, 5 maart 1956
Op vrijdag 16 augustus 2002 23:12 schreef tong80 het volgende:[..]
Pretty woman.
Zegt internet.
quote:Was Ooby Dooby een nummer één hit ?
Op vrijdag 16 augustus 2002 23:18 schreef risk one het volgende:[..]
Ooby Dooby, 5 maart 1956
Heartbreak Hotel, 25 april 1956Zegt internet.
quote:Op AMG staat dat het "Ooby Dooby" was. Maar goed er staat ook dat het een lokaal succesje was. Dus het kan best dat Pretty Woman dan z'n Nationale doorbraak werd.
Op vrijdag 16 augustus 2002 23:12 schreef tong80 het volgende:[..]
Pretty woman.
Laat je niks wijs maken.
"That's All Right Mama" was trouwens de eerste single van Elvis. Lijkt me wel duidelijk welke van de twee het 'gevaarlijkst' was.
quote:Ah, jij had het ook al gevonden, maar 'mijn' internet zegt over de eerste single van Elvis dus wat anders.
Op vrijdag 16 augustus 2002 23:18 schreef risk one het volgende:[..]
Ooby Dooby, 5 maart 1956
Heartbreak Hotel, 25 april 1956Zegt internet.
quote:Goed, het was misschien een wat boude uitspraak, maar er valt wat voor te zeggen.
Op vrijdag 16 augustus 2002 23:23 schreef Nuoro het volgende:[..]
Ah, jij had het ook al gevonden, maar 'mijn' internet zegt over de eerste single van Elvis dus wat anders.
Elvis heeft meer voor de muziek betekend dat menig ook maar wil toegeven omdat men gewoon niet van zijn muziekstijl houdt.
Maar van iets houden en erkennen wat voor invloed hij heeft gehad zijn 2 verschillende dingen.
Elvis zou muziek van de zwarten hebben gestolen , is een van de meest debiele opmerkingen die sommige gasten graag opperen alleen maar omdat ze elke grond van redelijkheid en ware kennis missen.
Oh ja?
In de jaren 40 en 50 kreeg geen enkele artiest echt voet aan de grond in de Verenigde Staten op wat optredens in vnl 'zwarte' hallen na.
Elvis was de eerste artiest die zwarte muziek 'vertaalde'en ten gehore bracht aan 'blank Amerika.
nou hij heeft het geweten: Hij kreeg zowat alle racistische groeperingen over zich heen omdat hij die zogenaamde 'nigger; muziek zong.en vergeet niet dat in die tijd de KKK o p p e r m a c h t i g was en praktisch alle vrijheid in een hoop staten genoot.
Elvis had er maling aan want hij vond dat 'zwarte'muziek mooi was en dus 'vertaalt'moest worden.
Ja hij heeft zeker zijn voorbeelden gehad in de 'zwarte'muziek maar wie niet?
Toen Elvis op kwam waren de echte sterren gasten zoals Frank Sinatra en Perry Como te popsterren en dan komt daar op een dag een jonge zanger/'rebel'met "Welll.. since my baby left me..".. en die ook nog loopt te 'bewegen'met zijn lichaam?
Elvis was ook de eerste artiest die gecensureerd werd en dus vanaf de heup werd gefimd omdat zijn 'heupbewegingen'te sensueel waren voor die tijd en slecht voor de jeugd.
Elvis was ook de eerste pop artiest die verschillende muziekstijlen samenvoegde en een geheel nieuwe stijl liet onstaan nl. Rock'n Roll!
Zonder nu echt verder uit te wijden heeft hij de weg geplaveid voor latere helden zoals The Beatles, Rolling Stones, Elton John, Bruce Springsteen etc etc.
Nu is dat voor de huidige generatie allemaal moeilijk voor stellenmet allerlei advertentie mogelijkheden, internet, talkshows etc etc, maar het enige audio-gebeuren wat je toen had waren hele kleine mini-plastic platenspelertjes waarop je de gekochte singles van Elvis toen kon draaien.
Kun je voorstellen hoeveel je wel niet moest doen om toen bekend te worden en hoeveel platen je wel niet moest verkopen om 1 miljoen te halen.
Mooie is dat menig artiest nog steeds Elvis probeert te immiteren kwa uitstraling en stijl.
Kijk maar naar al die hiphop artiesten met al die glitter en mooie wagens
Elvis deed dat al vanaf 1956 met cadillac's en allerlei juwelen.
[Dit bericht is gewijzigd door cigarman op 09-06-2003 23:27]
Idols heeft hier helemaal niks mee te maken suffert.
quote:sorry newbie
Op maandag 9 juni 2003 23:30 schreef cigarman het volgende:
Als je niet mee kan discussieren hou dan je wafel en ga vakken vullen bij Appie-Heijn...Idols heeft hier helemaal niks mee te maken suffert.
quote:wrom
[b]Op vrijdag 16 augustus 2002 20:15 schreef Beetje triest dit...
maar t feit is dat ie door aan die opzwepende bluesnummers zijn eigen draai te geven gewoon een goede performance neerzet. naast het goed uitvoeren van de muziek brengt hij het ook op een pakkende manier, en toevallig net op het juiste moment waardoor het bij vele mensen aanslaat.
ik als dj en gitarist vind elvis nogsteeds rocken (vooral jailhouse rock) en zeg: Elvis rulez!
Ik luister nog weleens naar zijn muziek en had heel graag ooit een concert van de goede man willen zien
quote:Hij moest er wel een discomix van maken om het populair te krijgen...
Op dinsdag 10 juni 2003 16:40 schreef Nuoro het volgende:
Ja, daarom heeft JunkieXL laatst nog een nummertje van hem 'gedaan'...
quote:Nou en? Het lijkt me stug dat een Beatlesnummer tegenwoordig wél zomaar in de top 40 komt.
Op woensdag 11 juni 2003 08:59 schreef Vamos het volgende:[..]
Hij moest er wel een discomix van maken om het populair te krijgen...
Tenzij er natuurlijk een link is met een commercial, waarin een chick met grote tieten Breezers, of bier met een blauw kleurtje aanprijst...
quote:idd.. nobody fucks with Elvis
Op vrijdag 16 augustus 2002 20:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ach het is zinloos om deze legende nu af tekraken. Veel mensen (van >20) luisteren nog naar die gast. Bovendien heeft ie voor een ware revolutie binnen de muziek gezorgd (alles wat God verboden heeft.)...Beetje triest dit...
was een concert op 1 september 1974 te Las Vegas.
daarnaast ben ik benieuwt wat dan wel zo byzonder aan 2 september als dieptepunt was in 1974!
Al zijn concerten vanaf 1969 t/m 1975 waren van heel goed tot behoorlijk.
Alleen in 1976 was het lichamelijk allemaal echt minder zoals je hier al kunt zien.
Ik denk zo dat jij nooit de bootleg Desert Storm hebt gehoord. In that case, dan zou ik maar eens een review lezen, o.a. op de site Elvis Is Still Active In Norway. http://home.online.no/~ov-egela/desert.html
quote:Dat klopt helemaal niet je bent pas perse geestelijk gehandicapt met een iq onder de 50 onder de 80 zit je gewoon een redelijk eind onder het gemiddelde van 100
Op vrijdag 16 augustus 2002 20:09 schreef sefer het volgende:[..]
en onder de 80 ben je al geestelijk gehandicapt
![]()
Toegegeven, dan is hij zeker een legende.
edit:
O en ja Elvis is overhyped en overrated
quote:Ik heb net als fanatieke Elvis-fan met open mond die review zitten lezen!
Op donderdag 12 juni 2003 00:11 schreef mandark2000 het volgende:
Klets ik uit mijn nek? Da's een enorme belediging voor een Elvis fan als ik. Het was wel degelijk op 2 september 1974.Ik denk zo dat jij nooit de bootleg Desert Storm hebt gehoord. In that case, dan zou ik maar eens een review lezen, o.a. op de site Elvis Is Still Active In Norway.
Ik zie trouwens dat het jouw homepage is met allemaal covers die jezelf door de jaren heen hebt verzamelt?
Wou dat ik ze allemaal had.
Enige oude LP-bootleg die ik nog heb is die dubbelaar met lichtblauwe cover van December 31, 1976. Pittsburgh, PA.
verder barst ik van boeken en kranten over The King
Hoe kom je erbij dat Elvis een racist zou zijn??? ik vind dit echt een hele domme opmerking,je kunt echt zien dat je totaal geen verstand ervan hebt en dat je echt nog onderontwikkeld bent!quote:Op vrijdag 16 augustus 2002 20:34 schreef Vampier het volgende:
Waarom zou je in godsnaam een topic omhoog schoppen om te reageren op een opmerking die meer dan 4 jaar geleden gemaakt is?quote:Op zondag 3 september 2006 15:59 schreef WonderMe het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat Elvis een racist zou zijn??? ik vind dit echt een hele domme opmerking,je kunt echt zien dat je totaal geen verstand ervan hebt en dat je echt nog onderontwikkeld bent!
En bovendien geef je een antwoord waar niemand je om gevraagd heeft.....![]()
Elvis heeft ook eigen nummers geschreven maarja wat weet jij ervan,who cares iedereen weet wel wie Elvis Presley....and that's the pointquote:Op zondag 3 september 2006 17:14 schreef Collaborator het volgende:
Elvis zuigt grote stierenballen. De Britney van zijn tijd. Een artiest die niet zijn eigen tracks schrijft is per definitie geen artiest![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |