Een politiefuik met belastingdienst er bij neem ik aan.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:04 schreef Yreal het volgende:
je pa was aan het rijden en kreeg een controle en moest 3k ophoesten?
Dat vind ik echt een non-argument. Ik snap het idee, maar kom op zeg, ook je ouders hebben het recht niet zomaar 2500 euro van je te eisen / stelen / wat je lenen maar niet terugbetalen ook noemt.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:03 schreef Man-At-Arms het volgende:
Aan de andere kant je hebt jaren gratis gegeten en op zijn zak geteerd.
niet betaalde belasting; dat kan..quote:Op woensdag 12 september 2012 13:04 schreef Yreal het volgende:
Is je pa drugsrunner ofzo?
Het was verzachtend bedoeld. Natuurlijk moet ts zijn geld terug krijgen, alleen weet ik niet hoe. Dan had hij het op papier moeten laten zetten. Ik wil niet weten hoeveel relaties kapot zijn gegaan door geld leningen.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:07 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Dat vind ik echt een non-argument. Ik snap het idee, maar kom op zeg, ook je ouders hebben het recht niet zomaar 2500 euro van je te eisen / stelen / wat je lenen maar niet terugbetalen ook noemt.
Mja, ik snap het ook wel zoals ik al zei.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:07 schreef Man-At-Arms het volgende:
[..]
Het was verzachtend bedoeld.
Inderdaad. Van lenen, al helemaal wanneer het om dergelijk bedragen laat staan hoger gaat, komt 9 van de 10 keer op de één of andere manier gezeik.quote:Natuurlijk moet ts zijn geld terug krijgen, alleen weet ik niet hoe. Dan had hij het op papier moeten laten zetten. Ik wil niet weten hoeveel relaties kapot zijn gegaan door geld leningen.
Ach ik heb ook wel eens 2 euro geleend aan iemand, maar dan had ik eens een situatie dat ik geen kleingeld had maar een blikje uit het automaat wilde, dan vroeg ik naar mijn 2 euro. En dan had die die nooit. Na lang doordrammen had hij hem dus wel voor me, sommige mensen hebben gewoon de intentie niet terug te betalen.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:10 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Mja, ik snap het ook wel zoals ik al zei.
[..]
Inderdaad. Van lenen, al helemaal wanneer het om dergelijk bedragen laat staan hoger gaat, komt 9 van de 10 keer op de één of andere manier gezeik.
Eigenlijk moet je alleen geld lenen aan mensen waarbij je zeker weet dat hij/zij het terug betaalt. Helaas ligt het allemaal wat ingewikkelder, vooral als het familie is waarmee je een goede band hebt. Daarom altijd familie- en zaken gescheiden houden dunkt mij.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:12 schreef Man-At-Arms het volgende:
[..]
Ach ik heb ook wel eens 2 euro geleend aan iemand, maar dan had ik eens een situatie dat ik geen kleingeld had maar een blikje uit het automaat wilde, dan vroeg ik naar mijn 2 euro. En dan had die die nooit. Na lang doordrammen had hij hem dus wel voor me, sommige mensen hebben gewoon de intentie niet terug te betalen.
Het geval bij ts is gewoon erg jammer, hij had het op papier moeten laten zetten.
Zeuren om 2 euroquote:Op woensdag 12 september 2012 13:12 schreef Man-At-Arms het volgende:
[..]
Ach ik heb ook wel eens 2 euro geleend aan iemand, maar dan had ik eens een situatie dat ik geen kleingeld had maar een blikje uit het automaat wilde, dan vroeg ik naar mijn 2 euro. En dan had die die nooit. Na lang doordrammen had hij hem dus wel voor me, sommige mensen hebben gewoon de intentie niet terug te betalen.
Het geval bij ts is gewoon erg jammer, hij had het op papier moeten laten zetten.
Rente hequote:Op woensdag 12 september 2012 13:15 schreef Innisdemon het volgende:
Je hebt al twee keer 500 euro gekregen, nu krijg je nog 2500 van hem, maar hij moest 3000 hebben? Die som klopt niet.
Nou ja, er is natuurlijk 3000 euro overgeschreven naar/namens die pa. Dat is dus óf een schenking, óf een lening. En aangezien pa al geld heeft terugbetaald, is het op zich wel aannemelijk dat het een lening betreft.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:03 schreef Man-At-Arms het volgende:
Dit topic moet niet hier geloof ik er is een topic voor geldzaken.
Evengoed je hebt geen bewijs en niets op papier, dat had je moeten doen. Nu heb je recht op niets. ...
Dat ligt er aan of dat contant is gegaan of is overgeboekt en onder welke term het is geboekt.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:18 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nou ja, er is natuurlijk 3000 euro overgeschreven naar/namens die pa. Dat is dus óf een schenking, óf een lening. En aangezien pa al geld heeft terugbetaald, is het op zich wel aannemelijk dat het een lening betreft.
Klopt helemaal. Als pa die 500 euro overmaakt met de omschrijving "gefeliciteerd met je verjaardag" of zoals ik nog wel eens doe bij vrienden "betaling 10 gram coke" of "1/3e deel buit bankoverval"quote:Op woensdag 12 september 2012 13:21 schreef practics het volgende:
Dat ligt er aan of dat contant is gegaan of is overgeboekt en onder welke term het is geboekt.
hahaa nee hij had bepaalde autobelastingen niet betaaldquote:Op woensdag 12 september 2012 13:04 schreef Yreal het volgende:
Is je pa drugsrunner ofzo?
ik denk idd dat het daarop zal uitlopen jaquote:Op woensdag 12 september 2012 13:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Een politiefuik met belastingdienst er bij neem ik aan.
Ik denk dat dit een mooie kale kip is, en die kan je niet plukken.
nee in de eerste 2 maanden heb ik 500 gehad dus 250 en 250quote:Op woensdag 12 september 2012 13:15 schreef Innisdemon het volgende:
Je hebt al twee keer 500 euro gekregen, nu krijg je nog 2500 van hem, maar hij moest 3000 hebben? Die som klopt niet.
nee was cash gedaan uit mijn sokje hihihiquote:Op woensdag 12 september 2012 13:21 schreef practics het volgende:
[..]
Dat ligt er aan of dat contant is gegaan of is overgeboekt en onder welke term het is geboekt.
nee ik heb hem in het begin van mijn leven gezien tot ik een jaar of 3 was en daarna pas weer op mijn 16de dus niet veel contact toen . dus niet op zijn zak geteerdquote:Op woensdag 12 september 2012 13:03 schreef Man-At-Arms het volgende:
Dit topic moet niet hier geloof ik er is een topic voor geldzaken.
Evengoed je hebt geen bewijs en niets op papier, dat had je moeten doen. Nu heb je recht op niets. Hopen dat je vader dus zijn woord houdt. Aan de andere kant je hebt jaren gratis gegeten en op zijn zak geteerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |