Omdat de procedure mij niet duidelijk is.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
Waarom antwoord je je vraag zelf en post je dat hier?
Voor mij is het wel nieuw ik heb er nog nooit mee te maken gehad.quote:Het middelingsverzoek is al tig keer hier voorgekomen op FOK en het is ingevoerd in 2001, dus echt nieuw is het niet. Daarnaast heb jke minimaal 3 jaar en omdat de BD zoooo langzaam en ineficient werkt, wel zeker 4 jaar de tijd om dit uit te zoeken.
Je middelt geen jaaropgaves, maar aangiften IB's. Pas nadat een jaar is afgesloten (def. aanslag over een jaar hebt ontvangen) kun je middeling aanvragen. Je hebt er dus nu nog niks aan, dit is een regeling die je achteraf nog wat zou kunnen opleveren.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:51 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
[..]
Voor mij is het wel nieuw ik heb er nog nooit mee te maken gehad.
Maar als ik het goed begrijp kan je dus nadat je 3 keer een jaaropgave hebt gehad aangeven dat je middeling wilt hebben en dan wordt het dus achteraf verrekend?
Hi,quote:Op woensdag 12 september 2012 13:36 schreef Five_Horizons het volgende:
Waarom middelen en niet gebruik maken van een constructie met stamrecht-BV, bijvoorbeeld?
Nu heb ik ongeveer 50000 per jaar plus een 25000 ontslagvergoeding.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:46 schreef Five_Horizons het volgende:
Huh? Hoe hoog is het dan ongeveer? Aangezien je pas 52% belasting betaalt vanaf een belastbaar inkomen vanaf, wat is het, 57.000 (dus als de aftrekposten er al af zijn...).
Maximale WW is 70% van het maximum dagloon (191 euro dit jaar), dus 20 * 191 * .70= 2674 per maand. Komt dus neer op bijna 35.000 euro maximaal. Dan moet het bedrag dus jaarlijks al minimaal 22.000 euro zijn, wil je boven die 52% uitkomen.
Per wanneer zul je je ontslag krijgen, dan?quote:Op woensdag 12 september 2012 13:58 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Nu heb ik ongeveer 50000 per jaar plus een 25000 ontslagvergoeding.
in 2013 zal mijn bruto inkomen hoogstwaarschijnlijk op die 35000 uitkomen.
November dus kom ik ongeveer op 67000 over het jaar 2012 dus ruim boven de 57000 grens.quote:Op woensdag 12 september 2012 14:00 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Per wanneer zul je je ontslag krijgen, dan?
En je betaalde hypotheekrente?quote:Op woensdag 12 september 2012 14:03 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
November dus kom ik ongeveer op 67000 over het jaar 2012 dus ruim boven de 57000 grens.
Ja maar omdat ik stevig aan het aflossen ben geweest is het niet zoveel meer.quote:Op woensdag 12 september 2012 14:06 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En je betaalde hypotheekrente?
De website van de belastingdienst is eigenlijk best duidelijk hierover. Het was mij neit duidelijk dat je dat niet begreep aangezien je dat niet schreef.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:51 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Omdat de procedure mij niet duidelijk is.
[..]
Voor mij is het wel nieuw ik heb er nog nooit mee te maken gehad.
Maar als ik het goed begrijp kan je dus nadat je 3 keer een jaaropgave hebt gehad aangeven dat je middeling wilt hebben en dan wordt het dus achteraf verrekend?
Duidelijker dan dit kan niet. Het gaat trouwens niet om belastbaar inkomen, maar om werkelijk inkomen. Anders krijg je dubbel terug, namelijk via belastingteruggave dat betreffende jaar en via middelingsverzoek, en dat is niet de bedoeling.quote:Het middelingsverzoek kan gedaan worden nadat de betreffende aanslagen definitief zijn en dient binnen drie jaar hierna plaats te vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |