- Wat zijn je twee goede en twee matige deelvragen?
- welke literatuur heb je geraadpleegd?
Verder, het theater wil kennelijk aannemelijk maken dat ze aan 'city-marketing' doen. Nu is dat totaal niet mijn expertise, maar goed... Dingen die bij mij opkomen:
- met mooie voorstellingen trek je mensen van buiten de stad
- dus meten: hoeveel niet-inwoners trekt het theater?
- hoeveel geld geven die bezoekers uit (afgezien van het theaterbezoek, dat weet je nl. al)?
- hoeveel overnachtingen in hotels genereert dat?
- wat bezoekt men nog meer?
Let wel: dit is operationalisering. Er zit kennelijk nog een theoretisch gedeelte achter (dat ik ook niet ken). Maar... het 'probleem' zou kunnen zijn: In hoeverre doet het theater aan city-marketing en hoe kan dat inzichtelijk worden gemaakt?
Dan is de uitsplitsing niet heel ingewikkeld:
- wat is city-marketing (theoretisch kader mee opbouwen)?
- hoe is city-marketing te operationaliseren (theorie...)?
- wat doet het theater aan city-marketing? (gebaseerd op bovenstaande kader beschrijf je de huidige situatie van het theater)
- hoe kan het theater inzichtelijk maken dat ze aan city-marketing doet? (je hebt je kader, je kent de huidige situatie en dus kun je een gewenste situatie maken).
Uiteindelijk zul je uitkomen op iets als structureler enquetes aan bezoekers presenteren.
Succes!
[ Bericht 93% gewijzigd door Goverman op 12-09-2012 13:13:42 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.