abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116652565
Hallo,

heb zojuist m'n loon van augustus binnengekregen, maar dit klopte helemaal niet.
in die maand heb ik 52 uur gewerkt en heb maar 24 uur uitbetaald gekregen. (bijbaantje dus weinig uren gemaakt)
Nu heb ik even mijn baas gebeld en hij zegt dat hij van niets weet, hij stuurt ze gewoon op naar het kantoor die het loon uitbetaald (zegt hij).
Daarna natuurlijk even het kantoor opgebeld, ze zeggen dat er maar 24 uur binnen is gekomen en niets meer of minder.

Nu loop ik dus vast en weet niet wat ik verder kan doen, of waar ik recht op heb. Ik kan m'n baas natuurlijk wel weer opbellen maar ja, als niemand van iets weet..
Iemand een idee wat ik nu zou kunnen doen of waar ik recht op heb?
alvast bedankt!
het is maar net wat je van je leven wilt maken.
  dinsdag 11 september 2012 @ 18:50:04 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116652717
Gewoon je baas vragen om na te kijken wat er opgestuurd is omdat het hoofdkantoor zegt maar 24 uur doorgekregen te hebben.
pi_116652793
Heeft je baas bevestigd dat je 52 uur gewerkt hebt? Of denkt hij ook dat het maar 24 is?
pi_116652805
Dan heeft je baas een fout gemaakt met het doorgeven van de uren.
Who motivates the motivator?
pi_116653011
hij weet dat ik 13 uur per week heb gewerkt in de maand augustus, dit stond vast. er zijn 2 weken opgestuurd 1 tm 12 augustus dus 24 uur kan kloppen. hij zegt dat hij van de hele maand heeft opgestuurd en is niet bereid er meer op in te gaan.
pi_116653019
Het is bijbaantje met een variabel aantal uren neem ik aan? In principe krijg jij je contracturen van augustus betaalt en daarbovenop je extra uren van juli.
pi_116653569
Moet je deze zelf in dienen?

Anders zou ik gewoon de rest van de uren bij de volgende maanden op tellen (verdelen zeg maar over de aankomende maanden steeds een beetje zodat het niet teveel opvalt)
My Saxo Goes Bwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhp.
automaat, dan krijg je dat :)
pi_116655292
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:55 schreef facile het volgende:
hij weet dat ik 13 uur per week heb gewerkt in de maand augustus, dit stond vast. er zijn 2 weken opgestuurd 1 tm 12 augustus dus 24 uur kan kloppen. hij zegt dat hij van de hele maand heeft opgestuurd en is niet bereid er meer op in te gaan.
Zou hij het ook pikken als hij maar een halve maand krijgt uitbetaald? Nog eens vragen en anders stap je naar zijn chef met de vraag of hij het wil oplossen.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_116655517
Kun jij zelf aantoonbaar maken dat je zoveel uren gewerkt hebt?
pi_116660175
Heb je ze ergens opgeschreven>?
There are only 151 Pokémon.
pi_116664363
Die andere 2 weken vallen niet in een andere periode?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116665842
Welke periode staat er aangegeven op je loonstrook?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_116697049
ik heb een nul-uren contract. ik vul daar mijn uren in op a4-tjes in een tabel. die worden dan naar een kantoor opgestuurd.
is het nodig om hier over met een advocaat te spreken zodat dit opgelost wordt of valt er nog iets zelf te doen?
pi_116697141
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 18:41 schreef facile het volgende:
ik heb een nul-uren contract. ik vul daar mijn uren in op a4-tjes in een tabel. die worden dan naar een kantoor opgestuurd.
is het nodig om hier over met een advocaat te spreken zodat dit opgelost wordt of valt er nog iets zelf te doen?
Misschien moet je zelf even gaan nadenken of even goed reactie geven. Over welke periode is er uitbetaald? Met een 0 uren contract geldt namelijk ook datgene wat ik al eerder zei:

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:55 schreef Dennis101 het volgende:
Het is bijbaantje met een variabel aantal uren neem ik aan? In principe krijg jij je contracturen van augustus betaalt en daarbovenop je extra uren van juli.
Nu kan het zijn dat jouw periodes anders lopen, maar zeg dat dan.
pi_116755778
ik word per maand uitbetaald. Het loon van augustus 01 tm 31, nul-uren contract wordt je gewoon elk uur die je binnen dat maand hebt gewerkt ook uitbetaald. ik dacht dat je dat wel zou snappen. in het verhaal valt ook uit te halen dat er iets mis is gegaan en niet dat de uren bij een andere maand worden bijgeschreven.
pi_116756801
Simpel bij je werkgever navragen. Je komt daar niet vrijwillig, maar voor een salaris werken.
Als het hoofdkantoor zegt dat het maar twee weken door heeft gekregen, gaat het ergens tussen je werkgever en het hoofdkantoor mis. Dat dient hij uit te zoeken.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_116757066
WTF, hij wil er niet meer op in gaan? Wat een aap, hij moet dit gewoon nakijken of laten nakijken.

Desnoods geef je aan dat je zelf nog wel even belt. Zet je de telefoon op speakerfunctie en dan leg je het probleem nogmaals voor bij de salarisadministratie. Dan geef je aan maar 'naam manager' geeft aan dat hij over zowel van 1t/m 12 augustus uren heeft opgegeven als van 13 t/m 30 augustus.

Dan vraag je aan hem om dit te beamen.
pi_116757266
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 20:55 schreef facile het volgende:
ik word per maand uitbetaald. Het loon van augustus 01 tm 31, nul-uren contract wordt je gewoon elk uur die je binnen dat maand hebt gewerkt ook uitbetaald. ik dacht dat je dat wel zou snappen. in het verhaal valt ook uit te halen dat er iets mis is gegaan en niet dat de uren bij een andere maand worden bijgeschreven.
Dat is geen normale gang van zaken en best iets wat je even uit een mag zetten als je goede hulp wilt ontvangen. Op basis van aannames komen we niet ver namelijk.

Maar goed, ben je in september uitbetaald over augustus of ben je in augustus uitbetaald (ik vraag dit nogmaals omdat ik moeilijk kan geloven dat een salarisadministratie zo snel werkt)?
pi_116757745
quote:
Hallo,

heb zojuist m'n loon van augustus binnengekregen > 11 september.
volgens mij heb je dat over het hoofd gezien haha, daarom snapte ik jouw post ook niet helemaal maar ja.
het loon is van 1 t/m 31 augustus. heb het de 11e van september binnen gekregen.
ze tellen een deel van de uren niet bij september op. de loonstroken van augustus zijn in een keer opgestuurd en de financiële administratie betaalt het uit (via bedrijf zijn rekening natuurlijk).
pi_116757954
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 21:24 schreef facile het volgende:
quote:
Hallo,

heb zojuist m'n loon van augustus binnengekregen > 11 september.
volgens mij heb je dat over het hoofd gezien haha, daarom snapte ik jouw post ook niet helemaal maar ja.
het loon is van 1 t/m 31 augustus. heb het de 11e van september binnen gekregen.
ze tellen een deel van de uren niet bij september op. de loonstroken van augustus zijn in een keer opgestuurd en de financiële administratie betaalt het uit (via bedrijf zijn rekening natuurlijk).
Dan is het erg vreemd, vraag bij je PZ na of je je uren kan inzien die geregistreerd zijn en of dat klopt met wat jij hebt genoteerd. Wil je werkgever echt niet meewerken kan je altijd een klacht indienen bij je hoofdkantoor en als dat nog niet werkt je rechtsbijstand inschakelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')