abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 september 2012 @ 23:19:33 #1
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_116627658
Ik heb me vanaf vandaag ingeschreven bij gemeente B nadat ik er naartoe verhuisd was vanuit gemeente A.
Ik weet niet hoe snel ik uitgeschreven ben bij gemeente A (dit moet eerst gemeente B melden aan gemeente A etc.)

Echter heb ik mijn stempas nog vanuit gemeente A gekregen (op mijn adres in gemeente A).

Wie weet hoe het zit? Moet ik woensdag naar gemeente A of B?
Ik denk zelf A, maar wat als ik intussen al uitgeschreven ben?
  maandag 10 september 2012 @ 23:21:44 #2
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_116627810
Zou het wat uitmaken als je inmiddels uitgeschreven bent bij gemeente A? Je hebt je stempas ontvangen waarop staat dat je in A kunt gaan stemmen. Naar mijn weten wordt bij het daadwerkelijke stemmen niet gecontroleerd of je nog steeds woonachtig bent in de betreffende gemeente.
Tics van je petten.
pi_116628523
Gewoon in gemeente A. Als je nu nog een nieuwe stempas gaat aanvragen maak je het alleen maar ingewikkeld, tenzij gemeente A aan de andere kant van het land is natuurlijk.
No amount of money ever bought a second of time.
  maandag 10 september 2012 @ 23:58:38 #4
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_116629769
Stempassen worden verstuurd naar het adres waar je op de dag van kandidaatstelling (31 juli) ingeschreven stond. Dit is dus ook de gemeente waar je woensdag kunt stemmen.

Deze stempas kan niet vervangen worden door een stempas van de nieuwe gemeente. Wel is het mogelijk om de stempas bij de 'oude' gemeente om te laten zetten in een kiezerspas, waarmee in heel Nederland gestemd kan worden. Echter, hiervoor is het mogelijk al te laat, de termijn tot wanneer dit kan is in de meeste gemeenten al verstreken. Ook moet je hiervoor langs bij gemeentehuis.
  dinsdag 11 september 2012 @ 09:31:16 #5
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_116634698
Bedankt mensen, ik kan nog makkelijk naar gemeente A om te stemmen, dus dan ga ik dat doen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')