abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116623007
Goedenavond allemaal,

Allereerst zal ik de situatie een beetje uitleggen. Mijn vriendin, laten we haar voor het gemak even Ingrid noemen, en ik, zijn nu een half jaar bij elkaar. We wonen redelijk ver van elkaar vandaan(uur rijden) waardoor we elkaar niet dagelijks kunnen zien. We zien elkaar ongeveer 2 a 3 keer per week. Mijn vriendin is 19 jaar en ikzelf ben onlangs 22 geworden. We zijn qua karakter heel erg hetzelfde, hebben dezelfde interesses, hetzelfde niveau, hetzelfde toekomstbeeld, dezelfde humor, kortom dit zit allemaal goed en hier is ook helemaal niets mis mee.

Nu dan het probleem; mijn vriendin en ik zijn beide erg onzeker. Niet helemaal op dezelfde manier, maar in grote lijnen komt het toch redelijk overeen met elkaar. Ik zal proberen het zo goed mogelijk te omschrijven, en hopelijk hebben jullie wat tips voor ons. Onze onzekerheid zorgt namelijk regelmatig voor irritaties en discussies. Lang gaat het goed(een aantal weken), hierna is het weer zo ver en komen er kleine ruzies, wat erg vervelend is. Hieronder een zo duidelijk mogelijke omschrijving.

De onzekerheid die wij beide hebben, is vooral onzekerheid, maar ook angst, om elkaar kwijt te raken. Wanneer 1 van ons beide een dag weinig van zich laat horen, of veel kortaf reageert en weinig interesse toont, dan is de ander gelijk heel onzeker. De gedachte die dan door ons heen gaan zijn dan "vindt hij of zij me wel echt leuk", "waarom laat hij of zij niks van zich horen", "is er misschien iets aan de hand". Erg vervelend dus om dit al zo snel te hebben. Deze onzekerheid hebben we beide heel erg. Ook zijn we allebei jaloers, wanneer er even aandacht aan iemand anders wordt gegeven, dan is dat vaak een reden om onzeker te worden of "diegene niet beter is dan ik."

Dan hetgeen waar we verschillend in zijn. Zij is best wel onzeker over haar uiterlijk, dit terwijl ze heel mooi is. Ze vindt zichzelf te dik en wil wat kilo's kwijt. Verder is ze heel onzeker of ze alles wel goed doet, niet alleen in onze relatie maar in het algemeen. Ikzelf ben juist heel onzeker op het moment dat ik iets verkeerd heb gedaan. Meer in de zin van als ik dingen anders had moeten doen. Dit heb ik alleen met haar, buiten haar heb ik dit totaal niet. Denk dan voornamelijk dingen als, zal ze me nu nog wel leuk vinden, ben ik wel de vriend voor haar die ze verdient. Ook dit zijn gedachten die erg vervelend zijn.

Nu weten we beide van elkaar dat we dit hebben, gister hebben we het er ook een tijdje over gehad, na weer een ruzietje, maar gelijk de afspraak gemaakt dat we het er woensdag ook nog over zouden hebben, zodat we het voor altijd achter ons kunnen laten en beide precies weten over hoe en wat. Heb hier zelf erg veel behoefte aan. Denk er namelijk erg veel aan. Dit komt omdat ze gister zei dat ze er regelmatig over nadenkt hoelang dit nog goed gaat. Ze is zelf van mening dat we beter konden hebben dat 1 van ons onzeker zal zijn, zodat we elkaar in evenwicht kunnen houden. Hier ben ik het zelf niet mee eens, want nu kunnen we ons in elkaar verplaatsen.

Verder hebben we hebben het altijd super met elkaar, maar er komt altijd weer een moment dat dit omslaat, en al deze momenten hebben te maken met onze onzekerheid. Wil hier dus gauw een eind aan maken en dit naast me neer kunnen leggen.

Echt, we houden ontzettend veel van elkaar en willen voor altijd bij elkaar blijven. Maar onze onzekerheid is toch een belemmering, en we willen er beide van af.

Hebben jullie tips voor ons? Kan dit namelijk erg goed gebruiken. Hopelijk heb ik het duidelijk weten te omschrijven. Mocht je toch nog meer willen weten, roept u maar!;)

Alvast bedankt voor de tips en de moeite die je er voor wilt nemen.

Groetjes, Arjen
pi_116623562
jullie moeten los van elkaar aan je eigen onzekerheid werken (niet dat je het uit moet maken hoor! zeker niet maar ik bedoel dat dit een proces is dat alleen jij voor jezelf kunt door maken en zij voor haar zelf)

hier wat dingen waarvan ik denk (en hoop) dat je er wat aan hebt:

- maak een lijst met positieve dingen over jezelf. Bijvoorbeeld: ik zag er leuk uit vandaag. Ik heb hard gewerkt. Ik wou mijn vriendin bellen omdat ik onzeker werd maar heb dat niet gedaan en dat voelde ook goed. etc
Klinkt knullig maar helpt echt

- kies 1 kernonzekerheid en maak daar ook zo'n lijst bij.
Bij je vriendin kan het bijvoorbeeld haar uiterlijk zijn. schrijf daar positieven dingen over je uiterlijk op en complimenten die je krijgt. Minstens 1 ding per dag

- als je negatieve gedachten krijgt schrijf de situatie dan op en maak daarna een lijst met gedachten die je er bij hebt en zet deze om naar positieve gedachten
bijvoorbeeld:
situatie: Mijn vriendin belt niet
gedachten: ze is vast met iemand anders die leuker is
ze houdt niet meer van me
ze wil geen tijd aan mij besteden

zet deze om naar bijvoorbeeld:
- ze is vast met een ander leuk persoon, dat wil niet zeggen dat die persoon leuker is als mij of dat dat een bedreiging is voor mijn relatie
- liefde is niet in een dag voorbij, ik hoef mij geen zorgen te maken
- misschien is ze even druk, dat zegt niets over hoe ze over mij denkt
etc

dit heet RET-ten (rationeel emotieve therapie)
http://www.therapiehulp.nl/therapie/psychotherapie/ret

succes
het klinkt heel kneuterig maar het werkt echt
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  † In Memoriam † maandag 10 september 2012 @ 22:29:27 #3
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_116624554
Niks aan toe te voegen :s)
RETten werkt heel goed, wordt heel veel ingezet door psychologen maar je kan het ook zelf doen
:')
pi_116627874
Ik denk dat onzekerheid wel redelijk normaal is in het begin van een relatie. Je bent nieuw voor elkaar, weet alleen dat je heel veel gevoelens hebt en dat je dat koestert, en natuurlijk bang bent om kwijt te raken.

Ik zou me gewoon niet te druk maken, maar probeer het wel te beheersen. Als ik het zo lees lijkt die RET behandeling mij wel werken, hoe dom het ook klinkt :') Probeer dat eens zou ik zeggen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 10 september 2012 @ 23:23:50 #5
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_116627937
Jullie hebben afzonderlijk een eigen leven. Zij doet haar ding, jij doet haar ding. Dat maakt dat jullie onafhankelijk in het leven kunnen staan en eigen keuzes kunnen maken. Jullie relatie is één van de mooiste toevoegingen die je kan hebben. Koester dat ook. Nu is de onzekerheid die jullie helaas hebben één van de irritantste dingen die je kan hebben. De tips van Rhubarbje zijn erg nuttig. Hopelijk kunnen en doen jullie er wat mee. Het kost misschien geduld en tijd, maar dat is bij alles wat de moeite waard is.

De onzekerheid van 'ze belt niet, dus vindt ze me niet meer leuk' zijn alleen maar aannames die je gek maken en waar je niets mee kan. Achteraf blijkt dat dus niet het geval te zijn. Als je je inbeeld in je eigen leven zal je ook opmerken dat je niet altijd tijd hebt om te bellen of zelfs zin hebt. Desondanks houd je wel van haar en wil je iets moois opbouwen. Je hoeft niet 24 uur per dag bij elkaar te zijn. Nogmaals, jullie hebben afzonderlijk ook een eigen leven. Geef elkaar de ruimte om dat eigen leven te beleven in plaats van door angst en onzekerheid elkaar te claimen, dat werkt alleen maar tegen en beide zijn een slechte raadgever. Die angst komt ook uit jezelf. Daar kan zij niets aan doen. Kijk naar wat moois jullie wel hebben.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
  dinsdag 11 september 2012 @ 10:37:41 #6
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_116636228
Wat jammer dat jullie je begeven in de negatieve kant van het emotiespectrum. Is het niet juist de bedoeling dat je je beter voelt door een relatie? Veiligheid, geborgenheid en zekerheid is de kant waar je relatie van gaat floreren. Waar je elkaar los kan laten en toch samen kan groeien.

Jullie zijn beide nog jong, dat speelt zeker mee. RET kan wellicht helpen inderdaad. Zelf heb ik het op de harde manier geleerd. Als je datgene wat je vreest de waarheid ziet worden, besef je pas hoe loos het is om constant bang te zijn voor zaken die je toch niet zelf in de hand hebt. Hoe meer je krampachtig grip probeert te houden, hoe meer je ermee kapot maakt.

Geef het over aan het lot. Als het niet goed gaat, gaat het niet goed. Het enige wat je kan doen is je best om het positief te houden, een omgeving te creeren waarin beide kunnen groeien. Als het dan fout loopt, heb je er iig alles aan gedaan om het te verhinderen. Nu worden jullie angsten een soort self-fullfilling prophecy...

Ik ben het eens met je vriendin. Het was beter geweest als één van jullie zekerder was. De ander kan zich daar dan aan optrekken. Probeer er boven te gaan staan. Zou het niet fijn zijn om al die zielige, egocentrische emoties van je af te schudden? Het brengt je toch niets en kost alleen maar? Geef energie in plaats van het op te zuigen. Nu is er nog afstand maar misschien dat je straks samenwoont. Als je elkaar dan 24/7 claimt, dan zuigen jullie elkaar binnen no-time leeg.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_116640504
Werken aan jullie eigenbeeld, vergeet niet dat vrijwel iedereen dagelijks fouten maakt.
Niets om je voor te schamen, fouten maken hoort bij het leven en het bied juist een kans om te leren.
Zonder probleem geen oplossing ^O^
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_116678215
Werk er aub aan met jezelf, want hierdoor is mijn relatie van de week in ieder geval wel verbroken..
-
pi_116678251
Hulde voor de TT TS :Y
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')