Waarom zou dat 1. kunnen en 2. gunstiger zijn?quote:Op maandag 10 september 2012 22:05 schreef Five_Horizons het volgende:
Verder: kan de huisbaas het niet claimen op de opstalverzekering en de benedenburen bij de inboedelverzekeraar? Dat is meestal gunstiger voor hen, namelijk...
Dit ivm nieuwwaarde vs dagwaarde? Hoe gaat dat überhaupt? De huisbaas heeft het over 500 euro die de vloer gekost zou hebben maar hij kan dat toch nooit bewijzen?quote:Op maandag 10 september 2012 22:05 schreef Five_Horizons het volgende:
Verder: kan de huisbaas het niet claimen op de opstalverzekering en de benedenburen bij de inboedelverzekeraar? Dat is meestal gunstiger voor hen, namelijk...
Waarom niet?quote:Op maandag 10 september 2012 22:06 schreef das_phantom het volgende:
De huisbaas heeft het over 500 euro die de vloer gekost zou hebben maar hij kan dat toch nooit bewijzen?
Neequote:Op maandag 10 september 2012 22:14 schreef das_phantom het volgende:
Je bedoelt van de nog te leggen vloer?
Aan de hand van een factuur bijvoorbeeld.quote:Zat even te denken aan de oude vloer, wat ie waard is / was, hoe dat bepaald zou worden.
Naast dat dit de te hanteren route is die verzekeraars graag hebben, kan dit inderdaad qua uitgekeerde bedragen uitmaken. Verder verhaal doen de verzekeraars onderling. Uiteraard wanneer er dekking is en dat kan ik niet beoordelen.quote:Op maandag 10 september 2012 22:06 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Dit ivm nieuwwaarde vs dagwaarde? Hoe gaat dat überhaupt? De huisbaas heeft het over 500 euro die de vloer gekost zou hebben maar hij kan dat toch nooit bewijzen?
Regresschade kunnen ze doen, vaak vinden ze het bedrag te laag om er werkelijk de moeite voor te doenquote:Op maandag 10 september 2012 22:18 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Naast dat dit de te hanteren route is die verzekeraars graag hebben, kan dit inderdaad qua uitgekeerde bedragen uitmaken. Verder verhaal doen de verzekeraars onderling. Uiteraard wanneer er dekking is en dat kan ik niet beoordelen.
Waarom maak jij een punt van die kosten als je verzekering die kosten waarschijnlijk vergoedt?quote:Op maandag 10 september 2012 22:14 schreef das_phantom het volgende:
Je bedoelt van de nog te leggen vloer? Zat even te denken aan de oude vloer, wat ie waard is / was, hoe dat bepaald zou worden.
1. Dat kan, omdat je verzekerd bent voor schade aan je opstal of aan je inboedel, dus op het moment dat er schade aan die inboedel of opstal ontstaat...quote:Op maandag 10 september 2012 22:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waarom zou dat 1. kunnen en 2. gunstiger zijn?
Dat ik wel nalatig zou zijn, maar anderzijds lijkt het mij heel normaal om je ogen eens dicht te doen onder de douche? Ik twijfel daarom vraag ik hetquote:Op maandag 10 september 2012 22:30 schreef Lienekien het volgende:
Dat je niet nalatig zou zijn omdat je je ogen dichtdoet onder het douchen? Wat denk je zelf?
Tenzij er iets van je meubilair beschadigd is geraakt, hoef je die niet in te schakelen; de vloer zal gewoon onder de opstalverzekering vallen van je huisbaas. Op welke verzekering je onderburen een beroep moeten doen, ligt er een beetje aan wat er beschadigd is geraakt - dit zal waarschijnlijk ook alleen opstal zijn.quote:Op maandag 10 september 2012 22:33 schreef das_phantom het volgende:
Heb zelf trouwens een inboedelverzekering voor dit appartement.
Hoelang woon je er al?quote:Op maandag 10 september 2012 22:33 schreef das_phantom het volgende:
Over de oorzaak van de verstopping, er komt deze week een loodgieter om dat te onderzoeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |