abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116609511
Ik ben na 3 jaar ziekte eindelijk aan de betere hand. Ik ben al een tijdje met enthousiasme aan het solliciteren zonder succes. Dit komt omdat ik in die 3 jaar tijd totaal mijn zelfvertrouwen kwijt ben geraakt op het gebied van werken, en sollicitaties gaan me trillend, hakkelend en stotterend af, en vaak val ik flauw. Ik heb besloten om een verkorte HBO opleiding waarvan ik de mbo al had, en dus voorheen in werkzaam was, te doen. Om weer bezig te zijn, en omdat ik op deze opleiding weer actief kan leren mijzelf te presenteren, en weer zelfvertrouwen terug te krijgen in mijn kunnen op de werkvloer. En deze opleiding is het eerste jaar maar 8 lessen per week, wat ideaal is in mijn nog nét niet 100 procent beter situatie.

Ik heb toestemming gekregen om met behoud van de ziektewet te studeren tot halverwege 2013.
Door een ongelukkige berekening (ik heb na mijn eerste studie 5 jaar fulltime gewerkt, een studie begonnen net voordat ik ziek werd en geen uitkering aangevraagd omdat ik geld zat had en eerst wou kijken of het wel beviel/lukte, en op die periode is mijn uitkering gebaseerd) ook een aanvullende uitkering.
300 euro ziektewetuitkering
390 aanvullende uitkering

Nu zit ik met de volgende vragen;
mag je stufi naast een ziektewet uitkering ontvangen?

Ik heb zelf het vermoeden dat ik sowieso NIET de aanvullende uitkering mag ontvangen naast stufi, maar dan heb ik maar een inkomen van 550 dat kan toch ook niet in Nederland.

En mag ik géén stufi nemen? Of verwacht het UWV van je dat als je studeert je dat neemt.

Bedankt voor het lezen, en eventuele toekomstige antwoorden ;)
pi_116609657
Uhmm ik zou even bellen maar volgens mij wordt het niet als inkomen berekend. Want tijdens mijn stage krijg ik gewoon normaal loon en dat wordt ook niet als inkomen berekend. Erg raar dus ik zou het even navragen.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  maandag 10 september 2012 @ 18:25:12 #3
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_116610379
Als je al een studie hebt afgerond, hoe kan het dan dat je uberhaupt studiefinanciering krijgt?
/-=]
|o-0
~~~`
pi_116610427
De vorige was een MBO studie werkend leren.
pi_116611500
Even bellen met het UWV en/ of met de DUO, die weten vast wel hoe het zit. Misschien staat op de site van UWV en/ of DUO ook al wel wat :)
Maar ben zelf eigenlijk nu ook wel nieuwsgierig naar het antwoord, dus mocht jij of iemand anders hier het weten dan post het hier maar neer ;)
pi_116612850
Nou, ik heb het op de website of andere internetpagina's niet kunnen vinden. Ook is men overal verdeeld of stufi inkomen is of lening. Het gaat voornamelijk over wajong en stufi.
En bij het bellen naar het UWV verwijzen ze je weer terug naar de website :( Mijn contactpersoon van het UWV heeft gezegd 'dat hij daar geen verstand van heeft'. En mijn jobcoach weet het ook niet.

Dus vandaar dit redmiddel in de hoop dat iemand ooit dezelfde situatie heeft meegemaakt of weet waar ik wel moet kijken/bellen etc. :)
  maandag 10 september 2012 @ 23:43:18 #7
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_116629028
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:21 schreef Stebru het volgende:
Nou, ik heb het op de website of andere internetpagina's niet kunnen vinden. Ook is men overal verdeeld of stufi inkomen is of lening. Het gaat voornamelijk over wajong en stufi.
En bij het bellen naar het UWV verwijzen ze je weer terug naar de website :( Mijn contactpersoon van het UWV heeft gezegd 'dat hij daar geen verstand van heeft'. En mijn jobcoach weet het ook niet.

Dus vandaar dit redmiddel in de hoop dat iemand ooit dezelfde situatie heeft meegemaakt of weet waar ik wel moet kijken/bellen etc. :)
De belastingdienst rekent stufi niet als inkomen, en voor zover ik weet toetsen alle instanties het inkomen volgens belastingdienst uitgangspunten. Als de desbetreffende instantie het niet weet, vraag maar welke instantie het dan wel kan vertellen.
/-=]
|o-0
~~~`
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')