Ik ben na 3 jaar ziekte eindelijk aan de betere hand. Ik ben al een tijdje met enthousiasme aan het solliciteren zonder succes. Dit komt omdat ik in die 3 jaar tijd totaal mijn zelfvertrouwen kwijt ben geraakt op het gebied van werken, en sollicitaties gaan me trillend, hakkelend en stotterend af, en vaak val ik flauw. Ik heb besloten om een verkorte HBO opleiding waarvan ik de mbo al had, en dus voorheen in werkzaam was, te doen. Om weer bezig te zijn, en omdat ik op deze opleiding weer actief kan leren mijzelf te presenteren, en weer zelfvertrouwen terug te krijgen in mijn kunnen op de werkvloer. En deze opleiding is het eerste jaar maar 8 lessen per week, wat ideaal is in mijn nog nét niet 100 procent beter situatie.
Ik heb toestemming gekregen om met behoud van de ziektewet te studeren tot halverwege 2013.
Door een ongelukkige berekening (ik heb na mijn eerste studie 5 jaar fulltime gewerkt, een studie begonnen net voordat ik ziek werd en geen uitkering aangevraagd omdat ik geld zat had en eerst wou kijken of het wel beviel/lukte, en op die periode is mijn uitkering gebaseerd) ook een aanvullende uitkering.
300 euro ziektewetuitkering
390 aanvullende uitkering
Nu zit ik met de volgende vragen;
mag je stufi naast een ziektewet uitkering ontvangen?
Ik heb zelf het vermoeden dat ik sowieso NIET de aanvullende uitkering mag ontvangen naast stufi, maar dan heb ik maar een inkomen van 550 dat kan toch ook niet in Nederland.
En mag ik géén stufi nemen? Of verwacht het UWV van je dat als je studeert je dat neemt.
Bedankt voor het lezen, en eventuele toekomstige antwoorden