Volgens mij kom je dan werken zonder contract. De overeenkomst verstrijkt officieel na het aflopen van de termijn uit je contract.quote:Op maandag 10 september 2012 10:41 schreef Keiichi het volgende:
Op het moment heb ik een tijdelijk contract, binnenkort loopt deze af. Ik heb een verlenging toegezegd gekregen al.
Maar stel dat ik nog geen nieuw contract op papier heb, de dag na het aflopen van het huidige contract gewoon kom werken (hetgeen wat verlangt wordt). Wat is dan de duur van de arbeidsovereenkomst? Het huidige contract zegt niets over een duur van een eventuele verlenging.
Ja, volgens mij ook.quote:Op maandag 10 september 2012 10:45 schreef RemcoDelft het volgende:
Hetzelfde als je huidige contract
quote:Artikel 668 (BW)
1. Indien de arbeidsovereenkomst na het verstrijken van de tijd, bedoeld in artikel 667 lid 1, door partijen zonder tegenspraak wordt voortgezet, wordt zij geacht voor dezelfde tijd, doch telkens ten hoogste voor een jaar, op de vroegere voorwaarden wederom te zijn aangegaan.
Dit dus. Als dit dan het aantal contracten/tijd voor bepaalde tijds contracten overschrijdt gaat het over in een opbepaalde tijd contract.quote:
Met een maximum van een jaarquote:Op maandag 10 september 2012 10:45 schreef RemcoDelft het volgende:
Hetzelfde als je huidige contract
En dit ookquote:Op maandag 10 september 2012 11:10 schreef TallMan het volgende:
[..]
Dit dus. Als dit dan het aantal contracten/tijd voor bepaalde tijds contracten overschrijdt gaat het over in een opbepaalde tijd contract.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |