abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116591696
Op Wikipedia staat.

quote:
Neerwaartse spiraal

In de zomer van 1929 begon duidelijk te worden dat de economische cyclus op het punt stond in een neerwaartse spiraal te raken. Veel bedrijven merkten dat de markt verzadigd was en deden hun productie inkrimpen. De eerste ontslagen vielen, waardoor bestedingen afnamen en andere bedrijven op hun beurt in de problemen kwamen. Steeds meer bedrijven krompen in of gingen failliet. In de zomer van 1929 vlakten de koersen steeds verder af.Neerwaartse spiraal
Er gaan steeds meer bedrijven falliet, 2012 toont een verslechtering.

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)2012/2012-005-pb.htm
http://nos.nl/artikel/387(...)faillissementen.html
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-eerste-helft-2012/

Verder staat er.

quote:
Zwarte Donderdag

Op donderdag 24 oktober 1929 begonnen de aandelenkoersen op de New York Stock Exchange extreem te dalen. In de paniek die hierdoor ontstond probeerden beleggers hun aandelen te verkopen, waardoor de koersen volledig inzakten. Aan het einde van de dag (die de geschiedenis zou ingaan als Zwarte Donderdag) waren de meeste aandelen sterk gedaald. Na een kleine opleving daalden de koersen later nog verder. Het dieptepunt van de markt zou uiteindelijk pas bereikt worden op 8 juli 1932 op een niveau van 41,22. Dat niveau was voor het laatst gezien in de negentiende eeuw. Het zou nog tot 1954 duren totdat de koersen weer op het niveau waren van het hoogtepunt in 1929 van 381,17.[1]

Door de crisis konden veel leningen niet terugbetaald worden waardoor banken failliet gingen. Dit had een sneeuwbaleffect tot gevolg: de verslechterende economie kwam versneld in een depressie terecht. De deflatie die daardoor ontstond deed de handel instorten en vervolgens belandde de hele wereld in een laagconjunctuur.
Zal er op 24 oktober 2012 hetzelfde gaan gebeuren als op 24 oktober 1929? Aangezien deze economische tijd sterke overeenkomsten heeft met die tijd.

Verder.

Op 6 mei 2010 was er een kleine beurskrach van enkele miliseconden, de zogeheten Flash Crash.
http://tegenlicht.vpro.nl(...)money-and-speed.html

[ Bericht 2% gewijzigd door Synthercell op 10-09-2012 07:22:00 ]
pi_116591762
Ik denk het niet, tegenwoordig is er gewoon een sterkere overheid die hier iets tegen kan doen. In ieder geval de schade beperkt houden.

En mocht het toch fout gaan: 1 Europa _O_
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_116591816
Zulke dingen zijn nooit op een datum vast te pinnen.

Volgens mij kwam er weer een grote bank aan met problemen, als die gaat krijgen we weer een Lehman Brothers2, maar het is voor mij een beetje klok-klepel, ik dacht Goldman Sachs, maar ik kan er niets over vinden (behalve dat de koers opvallend is gestegen, 10% in 2 weken)

En dat 1 Europa gaat ook een keer mis, de regeringen willen wel, maar de bevolkingen van de rijkere landen niet.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_116592084
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 07:34 schreef Resistor het volgende:
En dat 1 Europa gaat ook een keer mis, de regeringen willen wel, maar de bevolkingen van de rijkere landen niet.
De bevolkingen van de arme landen willen ook niet echt... Dat krijg je, als de EU het oplegt zonder dat het volk er achter staat.

Qua datum zal het wel niet kloppen, maar dat het hele kaartenhuis weer eens flink instort kan je op wachten. "De beurs" is een enorm piramidespel, en zodra een deel van de deelnemers z'n geld eruit wil halen, stort het in waarna dat versterkt wordt door meer uitstappers. Inherent instabiel doordat stijgingen en dalingen zichzelf versterken.
censuur :O
  maandag 10 september 2012 @ 11:14:04 #5
78918 SeLang
Black swans matter
pi_116595465
quote:
15s.gif Op maandag 10 september 2012 07:26 schreef AldoTheApache het volgende:
Ik denk het niet, tegenwoordig is er gewoon een sterkere overheid die hier iets tegen kan doen. In ieder geval de schade beperkt houden.

Let op mijn woorden: deze foutieve (imo) aanname wordt de basis van de volgende grote crash!
Alleen denk ik niet dat die op 24 oktober 2012 al plaatsvindt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 september 2012 @ 13:23:57 #6
862 Arcee
Look closer
pi_116599069
quote:
De pijn vooruit schuiven is niet er iets tegen doen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_116603841
quote:
4s.gif Op maandag 10 september 2012 11:14 schreef SeLang het volgende:
Let op mijn woorden: deze foutieve (imo) aanname wordt de basis van de volgende grote crash!
Dat denk ik ook. Het zal misschien niet de trigger worden, maar zodra blijkt dat de perceptie van almachtige autoriteiten een misperceptie is valt de bodem onder vrijwel alle assetklasse weg en kan het wel eens hard en snel gaan...
pi_116605947
Ze zeiden begin jaren '70 hetzelfde over olie. Het zou nooit meer hetzelfde worden.
pi_116606858
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 16:40 schreef michaelHD9 het volgende:
Ze zeiden begin jaren '70 hetzelfde over olie. Het zou nooit meer hetzelfde worden.
Je doelt op een paar voorspellingen van de club van Rome, dat zijn toch echt andere dingen. Ik geloof trouwens niet dat de wereld dramatisch gaat veranderen, de menselijke psyche en alle acties die daaruit voortvloeien zullen altijd hetzelfde blijven en alle middelen en infrainstructuren in de werkelijke economie zullen gewoon blijven bestaan.

We gaan enkel een tijd van deleveriging in zodat de economische evenwichten weer in balans zijn. Dat is een pijnlijk proces, maar niet het einde van de wereld zoals we die kennen. Die ''armageddon-scenario's'' zullen allemaal reuze meevallen, al kan het op persoonlijk niveau een ramp (werkloosheid, faillisement, verliezen op vermogen e.d.) zijn natuurlijk.
  maandag 10 september 2012 @ 17:07:13 #10
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_116607221
Deze TS heeft de ongezonde neiging om te speculeren over mogelijk toekomstig kwaad.

Hij zal waarschijnlijk verder niet meer in dit topic komen posten, ook niet als na de 24ste blijkt dat er geen crash geweest is.
  maandag 10 september 2012 @ 17:08:51 #11
371032 GoedeVraag
pi_116607283
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 15:53 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Het zal misschien niet de trigger worden, maar zodra blijkt dat de perceptie van almachtige autoriteiten een misperceptie is valt de bodem onder vrijwel alle assetklasse weg en kan het wel eens hard en snel gaan...
Dat klopt, en met de huidige stand van de beurs (VS) zou een 'crash' niet eens heel gek zijn.

Daar staat tegenover dat de autoriteiten nog wel wat geld de markt in zullen willen blazen, wat geld nou niet direct waardevoller maakt.
pi_116810099
@GoedeVraag

En wat als hij gelijk krijgt en wel terugkomt in dit topic? Houd jij dan de eer aan jezelf?
pi_116810385
quote:
4s.gif Op maandag 10 september 2012 11:14 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik snap ook niet hoe men bij die aanname komt. ALs er iets langzaam is, is dat wel de politiek ivm democratie. Er wordt oeverloos over alles gediscusseerd hoe we niet moeten gaan vallen, terwijl we al aan het vallen zijn.
Daarnaast hebben beslissingen van de politiek ook negatieve gevolgen in andere sectoren. Nu is dat de spaargelden en de pensioenen. Die zijn ondergeschikt geraakt aan andere sectoren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_116966977
Er komt zeker een crash maar ook oorlog, het wordt 1 gigantische puinhoop.
“In reality, in times of crisis, mainstream media organizations will always report the news in a way that is beneficial to the ruling elite.”
  woensdag 19 september 2012 @ 01:43:31 #15
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116967004
Wikipedia die het nog steeds over een 'cyclus' heeft :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_116967027
Europese denktank: Wereldeconomie eind oktober in zwart gat gezogen
Wereld staat 'wervelstorm van ongekende crises en conflicten' te wachten

http://www.leap2020.eu/GE(...)nd-world_a12189.html

Normale volk staat buitenspel

http://biflatie.nl/artike(...)olk-staat-buitenspel
“In reality, in times of crisis, mainstream media organizations will always report the news in a way that is beneficial to the ruling elite.”
  woensdag 19 september 2012 @ 01:54:58 #17
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_116967101
quote:
10s.gif Op woensdag 19 september 2012 01:43 schreef Fir3fly het volgende:
Wikipedia die het nog steeds over een 'cyclus' heeft :').
Wikipedia serieus nemen. :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  woensdag 19 september 2012 @ 12:19:18 #18
371032 GoedeVraag
pi_116975057
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 september 2012 11:34 schreef Iwanius het volgende:
@GoedeVraag

En wat als hij gelijk krijgt en wel terugkomt in dit topic? Houd jij dan de eer aan jezelf?
Jazeker. Dan maak ik mijn excuses krijgt hij van mij een bos bloemen.

En wat doe jij als hij geen gelijk krijgt en niet terugkomt? Hou je dan ook de eer aan jezelf?
  woensdag 19 september 2012 @ 19:16:44 #19
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_116993488
quote:
10s.gif Op woensdag 19 september 2012 01:54 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Niet-Engelse Wikipedia serieus nemen. :')
ftfy
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_117206628
Het zou verklaren waarom er in Amerika in verscheide staten bepaalde opdrachten uitstaan onder agenten en de nationale garde voor een "event" in oktober.

Worden heel wat tanks verplaatst en ander materiaal.

Maar kan ook een oefening zijn natuurlijk.
pi_117369027
quote:

1 Europa klopt. Met een hoeveelheid schulden die je amper nog uit kunt spreken. En het die worden elke dag groter. Soort piramidespel, al die zogenaamde steun aan elkaar. De ene schuldenaar leent geld aan de ander die dan op hun beurt weer een schuldeiser af kan lossen.

Een crash komt er sowieso binnen afziebare tijd. De VS is gewoon een derde wereldland, en koploper als het gaat om piramidespelletjes.

Ik moet altijd lachen om als ik dit zie.Een staatsschuld die elke minuut het 1.5 miljoen dollar oploopt _O- http://www.usdebtclock.org/ . Als ze nu elke belastingbetaler een aanslag sturen van $140.000,- zijn ze weer gezond.

Nederland bijna zo'n 50.000 euro per minuut...........en maar geld blijven doneren aan Z-Europa. En "wij" worden nog gezien als een financieel gezondste landen ter wereld. LOL

Van Japan wil je het helemaal niet weten. Ik denk dat Afrika het rijkste continent ter wereld is.
  vrijdag 28 september 2012 @ 23:09:08 #22
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_117374735
quote:
Wanneer/In welke maand/jaar wel dan? En belangrijker nog: welke argumentatie heb je daar bij

[ Bericht 9% gewijzigd door WillemMiddelkoop op 29-09-2012 10:38:08 ]
pi_117380266
quote:

Noem eens 1 sterke overheid. Ik kan er niet 1 bedenken. Staatsschulden lopen in sneltreinvaart op, ook in de zgn "welvarende landen". Het smijten met geld naar landen om die krampachtig overeind te houden is uitstel van executie.

D bezuinignen die met name Frankrijk en Spanje aankondigen zijn bijna lachwekkend. Op de eerste plaats kunnen ze dat niet waarmaken, wie gelooft dat nu nog? - en bovendien zijn het maatregelen die de burgers zoi hard treffen dat niemand nog een cent uit durft (lees: kan) te geven.

Spanje gaat het overheidstekort terugbrengen, terwijl ze 25% van de mensen van een uitkering moeten voorzien en mega-schulden tegen woekerrentes terug moeten betalen. Ik wens ze veel succes.

Frankrijk gaat dezelfde kant op, en nemen NL en Duitsland in de slipstream mee.

Japan is koploper als het om staatsschulden gaat en met China gaat het ook bergafwaarst.

In juni noteerde de AEX 280, ik verwacht dat ze daar einde van dit jaar weer staan of nog een stuk verder daaronder.

Olietekort neemt toe, prijs loopt op, zijn beleggers ook niet erg gecharmeerd van.

Pierres advies: al je aandelen verkopen en in de puts gaan, verspreid over de komende 3 maanden. Niks indekken met achterlijke optiestrategien, indekken is voor mietjes.

Succes, 2BContinued.
  zaterdag 29 september 2012 @ 13:43:09 #24
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_117387037
Crash (50%+) lijkt me onwaarschijnlijk, een kleine correctie van 10%-15% is natuurlijk wel altijd mogelijk.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_117390203
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 september 2012 13:43 schreef monkyyy het volgende:
Crash (50%+) lijkt me onwaarschijnlijk,
Mij niet.

http://www.destaatsschuldmeter.nl/spanje/ (niet meer te redden, komt nog eens 60 miljard bij om die flutbankjes nog even in leven te houden. 1 miljard schuld erbij in 2 dagen, dan kun je bezuigingsmaatregelingen nemen wat je wil, totaal nutteloos.

Dan de big boy, die het allemaal wel in goede banen zou leiden. Forget it.
http://www.staatsschuldenuhr.de/

Let vooral op Frankrijk, dat wordt de druppel..

Incompetente overheden/ministers vesnellen het proces, maar zelfs een genie zou het niet op hebben kunnen lossen

Einde eurozone: mislukt project. biljarden in rook op, knokpartijen bij de voedselbank, plunderingen etc.

Met de VS gaat het precies zo.

Pierre ^)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')