Zaterdag weer gewerkt op het asiel. En man, man, man, wat een drukte. Een aantal katten zijn naar de Lange Gang overgeplaatst, waaronder rode babykater Pumi. De afgelopen weken zijn drie katten met FIP ingeslapen en de ziekenboeg zit nog steeds vol met katten die maar niet beter worden. Gelukkig eten ze momenteel allemaal minimaal tot erg goed. Dat is mooi.
Drie katten staan nog op de dwangvoeding. Dit is een speciale voeding van hoge concentratie, zodat de zieke katten minder hoeven te eten, maar wel genoeg energie, vocht en vitaminen binnen krijgen. Wij gebruiken Royal Canin Convalescence support:
![informatie_over_royal_canin_convalescence_support_bestellen_medpets_nl_3_1344947559_5192.jpg]()
Dit poeder wordt aangemaakt met warm water zodat het een papje wordt (het ruikt niet zo lekker

) en wij het met een spuitje toe kunnen dienen. Na het dwangvoeren krijgen de katten ook een bakje met convalescence zodat ze misschien zelf nog wat gaan 'eten'. Gelukkig deden de drie dwangvoerders dat allemaal, dat is een goed teken.
Helaas zit ons asiel zo vol met katten, dat ze elkaar steeds weer ziek blijven maken. Immers, drukte = stress = verlaagde afweer = sneller ziek. En al helemaal met een besmettelijke ziekte als de niesziekte, gaat het momenteel heel rap.
Niet gek ook, iedere kamer (we hebben er vijf) bevat tussen de 10 n 15 katten. Tel uit je winst.
Bij mij op de quarantaine is het redelijk rustig met tien katten. Opdracht was dan ook snel te werken zodat ik daarna op de ziekenboeg kon gaan helpen. Omdat niesziekte zo besmettelijk is, mogen wij na het werken in de ziekenboeg nergens meer komen in heel het asiel.
Ik heb twee foto's kunnen maken op de quarantaine van drie hele leuke pubers:
![20121110_084720.jpg]()
Dit is Lisa. En nee, ze is niet boos of zo, ze heeft gewoon altijd zo'n fluffy staart. Ze is ontzettend lief en knuffelig en heeft volgens mij iets van ADHD of zo

.
![20121110_090130.jpg]()
Puk (links) en Max, twee broertjes. Puk is nog een beetje angstig, Max gelukkig niet, dus Puk kan zich mooi aan zijn broertje optrekken.
Na het schoonmaken, voeren en water geven, ben ik gaan helpen in de ziekenboeg. Gelukkig zat in alle hokken het snot flink aangekoekt, afgewisseld met klodders bloed, wat een feest, wat een feest. Gelukkig hebben we handige krabbers waarmee we de ergste klodders makkelijk kunnen verwijderen. En heet water helpt ook wel. Situatieschets: 20 snothokken en vier mensen om ze schoon te maken in 1,5 uur

. Daarnaast uiteraard ook de bakjes afwassen, de kattenbakken schoonmaken en ontsmetten en de vloeren doen. Maar, het is gelukt!
Ik wil jullie nog wel voorstellen aan het armste zieltje van het stel:
![20121110_115203.jpg]()
Dit is Johnny. Hij heeft naast niesziekte ook nog eens een allergische reactie op zijn medicatie

. Omdat hij nog zo jong is wordt hij iedere dag gewogen om te zien in hoeverre hij op gewicht blijft. Helaas is hij de afgelopen week 100 gram afgevallen (!!!), vandaar ook het besluit om hem z.s.m. op dwangvoer te zetten. Tevens krijgt hij extra vocht en elektrolyten.
Naast Johnny zit Zorro, een zwarte damespoes die in den beginne echt een gigantisch agressieve bitch was, nu kan ze niks meer, is 200 gram afgevallen en vertoont uitdrogingsverschijnselen. Ze laat zich echter wel goed helpen wanneer ze gedwangvoerd wordt. Dit heeft uiteraard ook te maken met het feit dat ze niks kan, maar toch. Hopen dat ze snel weer aansterkt.
Zowel Zorro als Johnny hebben een badhandoek met daarin een kruik gerold (Johnny zit er midden op), beide kittens hebben het lastig om op temperatuur te blijven omdat ze zo druk zijn tegen hun ziekte te vechten. Ze krijgen 's ochtends (uur of elf) een kruik en 's middags (uur of drie) wordt deze vervangen voor een nieuwe. In de rechter hoek in het rode bakje zit een onvalescence papje.
Ik ben benieuwd hoe het er volgende week uitziet. Vast niet veel beter

.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”