abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123331343
Wat een lief Nijntje ;)
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  maandag 25 februari 2013 @ 18:35:41 #252
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_123334138
Wat een prachtige dieren zijn er weer bij jullie O+. De konijntjes zijn ook helemaal geweldig, ik zou ze zo allemaal mee willen nemen. Echt zonde dat er zoveel in het asiel zitten. Zou toch verwachten dat konijnen niet al te snel door allergieën en dergelijke weg moeten, aangezien het dieren zijn die ook goed buiten kunnen leven.
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
  donderdag 28 februari 2013 @ 16:19:03 #253
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_123460690
http://www.facebook.com/m(...)5.42463089953&type=1

Foto's van Mambo bij zijn nieuwe baasje *O*. Mambo heeft meegedaan aan Cesar Millan's nieuwe programma 'Leader of the Pack'.

De afleveringen van Janna en Mambo zijn hier (legaal) te downloaden:

https://itunes.apple.com/(...)71325&ign-mpt=uo%3D4

[ Bericht 14% gewijzigd door Samzz op 28-02-2013 17:19:18 ]
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_123578179
Samzz, heb je enig idee hoe het met poes Sietske gaat? Die heb ik vorig jaar naar het asiel gebracht, maar heb geen idee hoe het er mee is.
  maandag 4 maart 2013 @ 13:50:54 #255
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_123615408
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 16:53 schreef Oognip het volgende:
Samzz, heb je enig idee hoe het met poes Sietske gaat? Die heb ik vorig jaar naar het asiel gebracht, maar heb geen idee hoe het er mee is.
Ik zou het niet weten. Ik ga het zaterdag voor je opzoeken, goed :)?

Vanavond plaats ik een update van zaterdag, ik heb een paar leuke foto's.
  maandag 4 maart 2013 @ 19:55:28 #256
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_123629885
Zaterdag was het weer een leuke dag op het asiel, gelukkig nog steeds weinig katten in de ziekenboeg en de quarantaine dus de schoonmaak ging lekker snel en een aantal katten kunnen nadat ze volledig zijn hersteld van hun castratie weer naar de Lange Gang.

Ergens is het wel fijn dat het schoonmaken snel ging, zo hadden we veel meer tijd over om lekker met de katten te knuffelen en te spelen, voor zover dat mogelijk is in een klein hokje, want ik mag ze er niet uit laten i.v.m. mogelijke besmettingen, er zitten nog steeds een paar katten met een virusje.

Deze zaterdag is ook een leuk konijn binnen gekomen, een blauwgele teddy inclusief stamboom. Die hebben we niet vaak.

Ik heb zaterdag ook nog een paar leuke foto's kunnen maken van een paar honden en van Rocky de Maine Coon.

Dit is Hendrik, Hendrik is een Anatolische herder kruising van zes jaar oud. Het is een erg leuke hond, maar heeft sterk het Anatole karakter, dus eenkennig, wat lastiger van vertrouwen, maar erg trouw als hij je eenmaal mag.

Voor Hendrik zijn wij op zoek naar een baas die veel land heeft, bijvoorbeeld een boer.

Bullit is een Engelse stafford en ontzettend lief en leuk en schattig O+.

Dandie is afgelopen weekend binnengekomen, Dandie is een ongelooflijk lieve en goed opgevoede Staffordshire terrier, hij is bruin/zwart gestroomd.

Dandie heeft graag aandacht en doet alles om je aandacht te trekken, wat een droppie ook.

Ja, wij hebben vooral veel molosser types in het asiel zitten. Is een ras populair, dan merken wij dat bijna meteen.

En dan nu de leukste kat in heel het asiel, Rocky de Maine Coon!

Wat een lieve, rustige jongen is dat. Hij zit in zijn eentje in de kittenkamer, waar hij vrij kan rondlopen tot de dierenarts sein veilig geeft en hij naar de Lange Gang mag. Rocky heeft namelijk een flinke wond op zijn linker schouder (daar kwam hij mee binnen).

Rocky is vooral heel nieuwsgierig en was een tijdje rond aan het scharrelen op zoek naar brokjes die ik door de kamer had gegooid. ETEN :9~.

En dan is het speeltijd, Rocky vindt de stok met daaraan een speeltje erg leuk om te vangen. Hij gaat dan eerst echt op de loer liggen, tijgert langzaam richting 'de prooi' en bespringt hem dan, erg leuk om te zien :D.

Zo heeft hij dus dik een half uur met het speeltje gespeeld. Het van alle kanten beslopen en besprongen en toen kreeg hij honger en ging bij het aanrecht zitten miauwen :D.
  Manager PR/Moderator maandag 4 maart 2013 @ 21:47:44 #257
269689 crew  Viv
pi_123637441
Die pluispootjes van Rocky O+ !!
Hij wordt vast snel geadopteerd wanneer zijn wond genezen is. :Y
  maandag 4 maart 2013 @ 21:54:19 #258
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_123637975
Dat denk ik ook :Y. Als je goed kijkt zie je op de laatste foto nog een klein stukje wond, deze was twee weken geleden twee keer zo groot, dus het geneest goed :).
pi_123638354
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2013 13:50 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten. Ik ga het zaterdag voor je opzoeken, goed :)?

Vanavond plaats ik een update van zaterdag, ik heb een paar leuke foto's.
Top ^O^

Toffe update weer! Rocky is leuk O+
pi_123652718
Leuke update weer!

Ik heb vandaag nog even reclame gemaakt voor het DOC en het meet-your-match systeem; mijn schoonouders willen graag weer een kat en ik hoop dat ze via dat systeem er eentje kunnen vinden die goed bij hun past (binnenkat, rustig, vooral niets stuk maken en niet te ondernemend of opdringerig, etc.). Zou mooi zijn als ze er in het DOC eentje vinden die goed in hun situatie past, dat scheelt een hoop frustratie denk ik bij zowel kat als baasje :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 9 maart 2013 @ 19:25:31 #261
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_123836431
Zo, vandaag weer een flink drukke dag :). De eerste drachtige poezen zijn binnengekomen (waaronder een poes van net een jaar oud :X) en die zitten nu in de quarantaine. Het klinkt misschien lullig, maar net als voorgaande jaren gaan de poezen gewoon gesteriliseerd worden :).

In de ziekenboeg is het gelukkig wel lekker rustig, vier katten die alle vier nog last hebben van niesziekte. Voor jonge Calypso is dat vooral kut met peren omdat hij ziek is geworden door een paranoïde medewerker... Alle vier de katten zitten op de Doxycycline 75, de kuur is vandaag voor zeven dagen verlengd, maar het gaat al wel de goede kant op.

Tijdens het schoonmaken heb ik stiekem heerlijk met Calypso geknuffeld, toen ik het hok open deed, sprong hij meteen in m'n nek en rolde zich daar op en bleef maar kopjes geven en spinnen. Needless to say, al mijn collega's zijn fan van die kat :D.

Naast Calypso zit Gilbert, de grootste rotzak ooit... Eerst dacht ik dat hij gewoon bang was, maar hij is gewoon een bullebak die je mept zodra hem iets niet aanstaat. Ook blaast hij graag zodra je alleen nog maar voor zijn hok staat. Ergens snap ik het ook wel, hij is als zijnde een boerderijkat bij ons gekomen en is dus nooit in de hand geweest. En gelukkig voor ons eet hij heel goed, dus zijn medicatie gaat mooi door het vlees. Ik zie mezelf al een halve doxy in zijn bekkie mikken... Not. We hopen allemaal dat hij snel weer beter is, dan wordt hij weer losgelaten in de buurt waar hij gewoond heeft.

Naast Gilbert zit Dharma, zij heeft een relatief zware vorm van niesziekte, daar komt bij dat ze ook een ontsteking heeft in haar mond waardoor ze enorm stinkt en ook niet fatsoenlijk kan eten (ze mist een groot deel van haar tanden). Het is lastig om haar aan het eten te krijgen dus ik heb haar vandaag toch maar twee spuitjes convalescense gedwangvoerd en een extra bakje vlees voor haar klaargemaakt, helemaal fijngemalen vlees met wat lauwwarm water erdoor waardoor het meer een papje wordt en ze het op kan likken. Dat gaat er redelijk goed in :).

Naast Dharma zit Dimor, een grote zwart-witte kater en een ontzettende knuffelkont, ondanks zijn paarse bandje trekt hij erg naar mensen toe. Al kan dat ook komen omdat hij in een hokje zit. Dimor is vandaag net als Gilbert en Calypso aan zijn tweede kuur doxy begonnen.

Door de drukte geen tijd gehad om foto's te maken en het blijft ook bij dit korte verslagje, want veel meer dan schoonmaken, schoonmaken, schoonmaken heb ik niet gedaan vandaag, haha :D.
pi_123847810
Leuke update weer ^O^

Begrijp ik goed dat de eerste zwangere poezen gesteriliseerd worden terwijl ze drachtig zijn? Dus dat die kittens niet geboren gaan worden? :)
  zaterdag 9 maart 2013 @ 22:59:41 #263
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_123847989
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 22:56 schreef Oognip het volgende:
Leuke update weer ^O^

Begrijp ik goed dat de eerste zwangere poezen gesteriliseerd worden terwijl ze drachtig zijn? Dus dat die kittens niet geboren gaan worden? :)
Klopt. Is wel afhankelijk van hoever ze zijn in de dracht, uiteraard.
pi_123849001
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 22:59 schreef Samzz het volgende:

[..]

Klopt. Is wel afhankelijk van hoever ze zijn in de dracht, uiteraard.
Begrijpelijk hoor :Y
  zondag 10 maart 2013 @ 15:42:49 #265
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_123869472
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 23:18 schreef Oognip het volgende:

[..]

Begrijpelijk hoor :Y
Klopt :).
pi_123874489
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 15:42 schreef Samzz het volgende:

[..]

Klopt :).
Kan ik inkomen. Zo'n zwangerschap is best zwaar voor een kat, zeker als ze geen beste start heeft gehad. Dus zolang het nog verantwoord is om te opereren vind ik het logisch. En daarnaast dring je zo het kitten-overschot hopelijk beetje bij beetje terug.

Je doet goed werk samzz. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 10 maart 2013 @ 17:45:50 #267
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_123874827
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2013 17:36 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Kan ik inkomen. Zo'n zwangerschap is best zwaar voor een kat, zeker als ze geen beste start heeft gehad. Dus zolang het nog verantwoord is om te opereren vind ik het logisch. En daarnaast dring je zo het kitten-overschot hopelijk beetje bij beetje terug.

Je doet goed werk samzz. ^O^
Dank je :).

Het is vooral dat laatste.
pi_123875105
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2013 17:45 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dank je :).

Het is vooral dat laatste.
Vanuit het oogpunt van poes zal dat niet de prioriteit zijn. ;)
Maar na een paar jaar opvangen en zien hoe moedertjes opbloeien qua vacht en gewicht nadat de kinders van de tiet af zijn: hoe eerder ze weer lekker in hun vel zitten, hoe beter.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 10 maart 2013 @ 18:43:36 #269
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_123877313
Ik zou Rocky zo willen komen ophalen... als ik niet allergisch was.
Wat een prachtkat! O+
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  maandag 11 maart 2013 @ 13:46:56 #270
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_123909228
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 18:43 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik zou Rocky zo willen komen ophalen... als ik niet allergisch was.
Wat een prachtkat! O+
Hij is echt fantastisch O+.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 16:47:04 #271
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_124133114
Vandaag geen update van mij, ik heb vanmorgen niet gewerkt i.v.m. een expositie ;).
  woensdag 27 maart 2013 @ 17:36:05 #272
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_124573105
Same on me, helemaal vergeten een update te plaatsen :@. En ik heb nog wel zulke leuke foto's gemaakt omdat weer op de Lange Gang stond en jeeej, in kamer vier is de nieuwe inrichting (die ik heb ontworpen) geplaatst :D! In de komende weken gaan ook de andere kamers volgen.

Hier dan de foto's van de nieuwe inrichting:

Aanzicht wanneer je de kamer binnen loopt.

Linker kant. Er is een plank geplaatst vlak boven de verwarming, hoewel er nu geen kat op ligt, wordt daar dankbaar gebruik van gemaakt (plank is lekker warm, haha).

De rechter kant.

En dan nog de loopplank die boven de deur is bevestigd.

Alle planken zijn voorzien van een rubber laag welke heel makkelijk te reinigen is en ook van de planken afgehaald kan worden. Op deze manier hebben de katten meer grip, maar liggen ook de kleedjes en mandjes een stuk steviger.

Dan nu wil ik jullie voorstellen aan een paar katten van de Lange Gang en dan met name uit kamer vijf. Dat is zeg maar de 'kneusjes afdeling', daar zitten de katten die een speciaal dieet hebben of oud zijn.

Guzzi, een zeer knappe dame van 12 jaar. Volgens mij heb ik al eerder een foto van haar gepost, maar ze is zo knap, daar blijf je toch naar kijken O+.

Dit is Shakira, een halfwas poes die al een tijdje op de Lange Gang zit, maar nog niet geadopteerd mag worden omdat ze om onbekende redenen last heeft van diarree. Shakira is een heel lief en nieuwsgierig poesje. Ze klimt overal op en onder en als je dan een voerbakje laat vallen:

Komt madame als een kip zo snel onder de kast vandaan om de intestinal brokjes op te slurpen pikken :P.

Rocky, de prachtige Maine Coon kater is zaterdag naar een eigen huisje gegaan.

Miranda is een poes die naar commando's luistert. Als het haar uitkomt, uiteraard. Als ik de kamer binnen kom, dan ga ik op de stoel zitten, roep haar, dan komt ze eraan lopen en gaat voor me staan. Als ik dan op m'n benen klop, dan springt ze omhoog en komt op schoot zitten om lekker geknuffeld te worden. Vindt ze heerlijk :D.

En dan nog uit kamer twee, knappe Muis. Deze knappe schildpad dame heeft een paars bandje met als karaktertype Spion.

Muis is helaas kort na het maken van de foto door mij verplaatst naar de ziekenboeg. Ze hoest en pruttelt en er komt snot mee als ze niest. Dus ze wordt nagekeken door de dierenarts en zal dan hoogstwaarschijnlijk op de doxy komen om de niesziekte te behandelen.

Al met al weer een leuk, druk dagje :D. En nog steeds zijn we niet van de niesziekte af :{.
pi_124574546
Wat een mooie kattenkamer. Ik denk dat alle katten daar veel gebruik van zullen maken.
Muis is zeker een mooie kat net als alle andere katten op de foto.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  woensdag 27 maart 2013 @ 19:22:45 #274
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124577142
Prima behuizing voor de poezels!
Het verbaast me niks dat Rocky z\n nieuwe blikopener al rap gevonden heeft. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  Manager PR/Moderator woensdag 27 maart 2013 @ 21:25:17 #275
269689 crew  Viv
pi_124583743
Leuk dat de eerste kamer af is *O* en dat kon inderdaad niet lang duren met Rocky. Wat een mooierds en leukerds zitten er nog. O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')