abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 april 2013 @ 02:17:14 #276
188728 Lyzio
why do we fall
pi_124747414
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 01:59 schreef shaderon het volgende:

[..]

Je gaat waarschijnlijk alleen in aanmerking komen voor een studenten visum. Tenzij je bijzonder werk wil doen waardoor werkgevers jou naar Australië kunnen halen. Studie regelen dus op plaats 1, woningen zijn er genoeg en vormen geen probleem. Werk lijkt me dan iets voor bij de studie al heb je dan aan bepaalde eisen te voldoen aan een maximaal aantal uren per week

Ik weet niet wat precies je prioriteit is, werk of studie?
Prioriteit ligt bij studie. Ik ben 25 overigens. Misschien dat leeftijd nog iets van betekenis heeft in het voordeel of nadeel? Moet ik geen inburgeringscursus doen of iets dergelijks?
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_124747641
Je moet een taaltest doen. Verder hoef ik iig niets te doen. Ook wordt je geen Australisch burger. Je krijgt alleen een studenten visum, waarna je PR kan krijgen door werkgevers die je willen aannemen na je studie in Australië of je gaat trouwen met een Australische. (En dergelijke andere visums, bv een eigen onderneming starten waar dan ook zware eisen aan hangen)
Anders moet je weer terug na je studie. Ze zijn er erg streng qua immigratiebeleid
pi_124747700
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 02:27 schreef shaderon het volgende:
Je moet een taaltest doen. Verder hoef ik iig niets te doen. Ook wordt je geen Australisch burger. Je krijgt alleen een studenten visum, waarna je PR kan krijgen door werkgevers die je willen aannemen na je studie in Australië of je gaat trouwen met een Australische. (En dergelijke andere visums, bv een eigen onderneming starten waar dan ook zware eisen aan hangen)
Anders moet je weer terug na je studie. Ze zijn er erg streng qua immigratiebeleid
Ook tegen Nederlanders? Je zou denken eerder tegen mensen die wenig toevoegen in de maatschappij oid.
pi_124747729
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 02:30 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Ook tegen Nederlanders? Je zou denken eerder tegen mensen die wenig toevoegen in de maatschappij oid.
Ja. Als je er niets toevoegt kun je teruggaan als het ware.
pi_124747829
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 02:32 schreef shaderon het volgende:

[..]

Ja. Als je er niets toevoegt kun je teruggaan als het ware.
Hoe moet ik dat zien? Dus als je een permanent resident visum krijgt en je raakt werkloos. Heb je dan nog recht op sociale zekerheid e.d.? Of word je dan teruggestuurd?

Ik hoor juist van mensen dat je met een Nederlandse nationaliteit veel makkelijker kunt reizen en emigreren maar naar Australië is het wel moeilijk zeg.
pi_124747907
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 02:37 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Hoe moet ik dat zien? Dus als je een permanent resident visum krijgt en je raakt werkloos. Heb je dan nog recht op sociale zekerheid e.d.? Of word je dan teruggestuurd?

Ik hoor juist van mensen dat je met een Nederlandse nationaliteit veel makkelijker kunt reizen en emigreren maar naar Australië is het wel moeilijk zeg.
PR zegt al genoeg he, dan mag je altijd blijven naar mijn weten. Het blijft spannend tot je die weet te krijgen. Ik ben nou alleen zeker van 5 jaar studeren en stage en hoop dat een werkgever mij aan die PR kan helpen.
Het punt is dat dat ding niet 1, 2, 3 te krijgen is als een PR voor bijv thailand.
pi_124747941
quote:

[..]

Ik bedoel met als je niks toevoegt kun je terug gaan dat een fietsenmaker laten we zeggen die even naar Australië wil emigreren slecht nieuws te horen zal krijgen.
pi_124748204
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 02:44 schreef shaderon het volgende:

[..]

Ik bedoel met als je niks toevoegt kun je terug gaan dat een fietsenmaker laten we zeggen die even naar Australië wil emigreren slecht nieuws te horen zal krijgen.
Gelukkig doe ik geen opleiding tot fotografie of iets dergelijks :') Dus dat scheelt. Als er iets is waar het (denk ik) niet aan zal liggen is het mijn studie wel. Heb al een beetje research gedaan naar hoe en wat. :)
pi_124748454
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 00:41 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Dat kan je over alles zeggen. Niet echt een antwoord op mijn vraag. :) Ik kijk namelijk met een grote (positive) interesse naar Australië op dit moment.
Ja ok, daar heb je gelijk in. :)

quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 00:57 schreef shaderon het volgende:

[..]

Zulke steden vind je niet in europa.
Sinds ik de steden in Australië (alleen Perth niet) heb bezocht, kan ik de Europese steden veel meer waarderen. Vooral als toerist. Verder ben ik het met je eens (sfeer, natuur en de mensen).

Ik moet wel zeggen dat nu ik hier woon ik merk dat veel dingen toch weer hetzelfde is. Zo is de politiek een nog grotere puinhoop, TV programma's zijn nog slechter (in NL keek ik al geen TV), veel zaken achterlijk duur (al compenseren hogere lonen dit enigszins) en het viel me ook op dat de mode bijna een half jaar tot een jaar achter lijkt te lopen op Nederland.

Vast nog wel meer dingen, maar dit schiet me even te binnen. :)

quote:

[..]

Sociale zekerheid stelt hier overigens niet zo veel voor, itt in Nederland.

quote:
Je Nederlandse nationaliteit zal emigreren niet veel makkelijker maken denk ik. Je hebt bijv. wel voordelen als je een Australisch rijbewijs wil hebben, want die "krijg" je dan gewoon. Maar goed, dat is lang niet alleen bij Nederlands het geval.

[ Bericht 22% gewijzigd door Nic1 op 01-04-2013 03:27:12 ]
  maandag 1 april 2013 @ 05:21:35 #285
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_124748980
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 03:01 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Gelukkig doe ik geen opleiding tot fotografie of iets dergelijks :') Dus dat scheelt. Als er iets is waar het (denk ik) niet aan zal liggen is het mijn studie wel. Heb al een beetje research gedaan naar hoe en wat. :)
Kijk eens op www.immi.gov.au, daar kun je alle informatie betreffende visa vinden. Ik ben hier op een partner visum gekomen (man is Australisch) dus weet niet zoveel over studenten- en werkvisa, maar van wat ik gehoord heb willen ze het moeilijker maken om na een studie hier te blijven.

Is het niet een idee om hier eerst eens op een WHV naar toe te komen, voor een (half) jaar ofzo, beetje reizen beetje werken? Zo krijg je een beter idee van hoe alles in Australië werkt, wat het kost etc. En je zou kunnen kijken in welke stad je naar de universiteit zou willen gaan. Let wel dat studeren hier ERG duur is, zeker voor buitenlanders. Denk dan aan tienduizenden dollars.
pi_124783992
Nu weet ik niet het fijne ervan maar

Als je PR in je pocket hebt (wat overigens steeds moeilijker wordt..) dan kan je werken bij welke organisatie dan ook, wellicht geen Gov. instellingen. Sociale voorzieningen blijf je houden want je kan namelijk MediCard aanvragen. Dus dat is no problem. En je wordt ZEKER niet het land uitgekickt als je werkloos wordt. Tenzij je rest van je leven op CentreLink gaat leven dan is het wellicht another story
pi_125019443
Verkopen ze in Australie geen houten tandenstokers? Ik zie ze nergens, niet bij de drogist of supermarkt.

(en dan bedoel ik niet van die cocktailprikkers, maar echte driehoekige tandenstokers)
  maandag 8 april 2013 @ 06:44:04 #288
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_125019485
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 06:03 schreef Kontiki het volgende:
Verkopen ze in Australie geen houten tandenstokers? Ik zie ze nergens, niet bij de drogist of supermarkt.

(en dan bedoel ik niet van die cocktailprikkers, maar echte driehoekige tandenstokers)
Ik koop altijd piksters. Jewetwel, van die kleine borsteltjes :')
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_125149944
Whoei, zo hoor je maanden niets van sollicitaties voor een afstudeerstage en zo zit er ineens schot in de zaak. Ben nu in gesprek met een bedrijf in Sydney, dat me wilt sponsoren (Occ. Trainee Visa)! :D

Aanvankelijk wilde ik september - januari afstuderen (dit is ook de periode die school beschikbaar heeft gesteld), maar het bedrijf wilt me - als het door gaat - al begin augustus laten beginnen, i.v.m de zomervakantie (die in december begint). Dit geeft me dus een maand extra de tijd om individueel aan mijn scriptie te werken. En het zou betekenen dat ik half juli al zou vertrekken en eind januari/begin februari pas weer terug kom naar Nederland :)
pi_125150007
Dat is natuurlijk wel helemaal mooi ja :Y handig visum, en je zit niet met die belachelijke collegegelden toch?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_125150710
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:45 schreef BlackLining het volgende:
Dat is natuurlijk wel helemaal mooi ja :Y handig visum, en je zit niet met die belachelijke collegegelden toch?
Is dit een reactie op mijn post? Zo ja, Ik betaal helemaal geen collegegeld in Australië. In principe ben ik gewoon voor bepaalde werkzaam bij een bedrijf als trainee, als onderdeel van mijn studie in Nederland (waar ik dus collegegeld betaal)
pi_125150858
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:04 schreef Levitas het volgende:

[..]

Is dit een reactie op mijn post? Zo ja, Ik betaal helemaal geen collegegeld in Australië. In principe ben ik gewoon voor bepaalde werkzaam bij een bedrijf als trainee, als onderdeel van mijn studie in Nederland (waar ik dus collegegeld betaal)
Ja, quoten is een ramp op deze telefoon, vandaar.

Maar ehh, netjes geregeld. Ik wist niet dat je occ trainee kon krijgen als je niet in AU bij een onderwijsinstelling ingeschreven staat.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_125193859
A.s dinsdag heb ik mijn interview met een potentieel afstudeerbedrijf. Ik heb echt hele goede gevoelens bij dit bedrijf. Het is zeker geen "gebruikelijk bedrijf": Betaalde stage, ze zijn geïnteresseerd in het scriptie wat ik ga schrijven, ze willen me er zelfs werktijd voor geven! :o
  vrijdag 12 april 2013 @ 14:13:56 #294
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_125195639
Gaat goed zo, erg positief allemaal! Succes alvast voor dinsdag :)
  vrijdag 12 april 2013 @ 14:38:15 #295
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_125196474
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 01:02 schreef o.us2.0 het volgende:
Vind je het ook niet erg om ver van alles vandaan te zijn? :o Dat hoor ik vaak van Aussies zelf namelijk. Kan het mij ook goed voorstellen.
Dat vind ik juist fijn. Zoek het allemaal maar uit in de wereld.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_125196838
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 april 2013 14:38 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Dat vind ik juist fijn. Zoek het allemaal maar uit in de wereld.
Gezien de gang van zaken hier zou ik het niet zo'n probleem vinden om in ieder geval ver weg te zijn van Europa :P

Maar goed, het is er daar ook op ingericht he. De volgende stad is ver weg, maar elke stad heeft zo'n beetje alles wat je nodig hebt. Waar ik in Nederland wekelijks in 5 a 6 verschillende steden ben. Niet te vergelijken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:18 schreef Levitas het volgende:
A.s dinsdag heb ik mijn interview met een potentieel afstudeerbedrijf. Ik heb echt hele goede gevoelens bij dit bedrijf. Het is zeker geen "gebruikelijk bedrijf": Betaalde stage, ze zijn geïnteresseerd in het scriptie wat ik ga schrijven, ze willen me er zelfs werktijd voor geven! :o
Doe je zoiets dan via Skype, of zit je nu daarvoor in AU?
pi_125198738
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 14:48 schreef BlackLining het volgende:
Doe je zoiets dan via Skype, of zit je nu daarvoor in AU?
Via Skype inderdaad. Hoop overigens wel dat dit bedrijf/persoon wel een webcam heeft. M`n vorige stagebegeleider in Australië heb ik nooit gezien voordat ik daadwerkelijk in Australië met stage begon, dat was best wel "weird"..

Daarnaast ben ik eigenlijk ook wel heel benieuwd wat de "dress code" is bij dit bedrijf. Even opgezocht op ZoomInfo.com en daaruit blijkt dat het toch best wel een flinke omzet per jaar draait. Natuurlijk wil dit niet per definitie zeggen dat er elke dag een pak gedragen moet worden, maar het is toch wel prettig om vantevoren te weten waar je mee te maken krijgt (zowel persoon als kledingstijl)
pi_125223321
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 14:48 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Gezien de gang van zaken hier zou ik het niet zo'n probleem vinden om in ieder geval ver weg te zijn van Europa :P

Maar goed, het is er daar ook op ingericht he. De volgende stad is ver weg, maar elke stad heeft zo'n beetje alles wat je nodig hebt. Waar ik in Nederland wekelijks in 5 a 6 verschillende steden ben. Niet te vergelijken.
De steden zijn wel erg uitgestrekt, dus waar je in Nederland 5-6 steden naast elkaar hebt, heb je er hier 1.

Al vraag ik me wel af waarom je wekelijks 5-6 steden zou bezoeken, zelfs middelgrote Nederlandse steden hebben genoeg. :)
pi_125223482
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 01:34 schreef Nic1 het volgende:

[..]

De steden zijn wel erg uitgestrekt, dus waar je in Nederland 5-6 steden naast elkaar hebt, heb je er hier 1.

Al vraag ik me wel af waarom je wekelijks 5-6 steden zou bezoeken, zelfs middelgrote Nederlandse steden hebben genoeg. :)
Werk ;)

Ik bedoel dat Australië weliswaar uitgestrekt is, maar dat wil niet zeggen dat de dingen die je nodig hebt ook meteen ver weg zijn.
pi_125223665
Ah, ok. :)

Het ligt er maar net aan waar je woont. Zo kun je in Nederland in een klein dorp wonen, en toch alles dichtbij hebben. Ik zou hier niet echt buiten de 5 grote steden willen wonen, en zelf als je daar woont kan alles toch nog ver weg zijn. :) (al is de definitie van ver hier natuurlijk anders)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')