abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116537119
Stel dat ik op een interne functie soliciteer binnen dezelfde organisatie, maar dit is in een andere woonplaats (20km verderop), krijg ik dan reiskostenvergoeding?
pi_116537160
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 16:47 schreef Nieuwskijker het volgende:
Stel dat ik op een interne functie soliciteer binnen dezelfde organisatie, maar dit is in een andere woonplaats (20km verderop), krijg ik dan reiskostenvergoeding?
Lees je CAO zou ik zeggen.
  zaterdag 8 september 2012 @ 17:00:51 #3
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_116537437
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 16:49 schreef Hardrebel het volgende:

[..]

Lees je CAO zou ik zeggen.
Idem... (wet praat over plek van tewerkstelling en niet over waar je werkgever gevestigd is)
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_116537694
Vaak heb je recht op reiskostenvergoeding, er verhuizen zoveel mensen of gaan op een andere locatie werken.
pi_116537894
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 17:11 schreef Hardrebel het volgende:
Vaak heb je recht op reiskostenvergoeding, er verhuizen zoveel mensen of gaan op een andere locatie werken.
Als je in dezelfde plaats woont waar je werkt, dan krijg je geen reiskostenvergoeding, ga je verhuizen maar je blijft daar wel werken dan ook niet.
Je gaat zelf kiezen voor een groter afstand reizen... gaat de werkgever nu ergens anders heen dan is het verhaal anders.

In de CAO staat daarover, OP, niets.
  zaterdag 8 september 2012 @ 17:50:49 #6
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_116538786
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 17:17 schreef Nieuwskijker het volgende:

[..]

Als je in dezelfde plaats woont waar je werkt, dan krijg je geen reiskostenvergoeding, ga je verhuizen maar je blijft daar wel werken dan ook niet.
Je gaat zelf kiezen voor een groter afstand reizen... gaat de werkgever nu ergens anders heen dan is het verhaal anders.

Maar hoe moeten wij dat dan weten? Vraag het je werkgever ^O^
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_116539977
Ja, duh die kan ik niet bereiken in het weekend, en door hem te vragen krijg je misschien onrust op de zaak (zit nu in een functie die niet iemand zo kan overnemen).
Dacht dat er vast iemand was die hier een antwoord op had...
  zaterdag 8 september 2012 @ 18:41:26 #8
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_116540027
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 18:39 schreef Nieuwskijker het volgende:
Ja, duh die kan ik niet bereiken in het weekend, en door hem te vragen krijg je misschien onrust op de zaak (zit nu in een functie die niet iemand zo kan overnemen).
Dacht dat er vast iemand was die hier een antwoord op had...
Dat is dan een vrij vreemde gedachtegang. Als er volgens jou niets in de CAO staat, dan beslist je werkgever er zelf over. Dus er is maar één iemand die je er een antwoord op kan geven.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zaterdag 8 september 2012 @ 18:42:31 #9
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_116540058
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 17:17 schreef Nieuwskijker het volgende:

[..]

Als ik die redenatie volg: als jij ervoor kiest elders te gaan werken, krijg je dus geen vergoeding. Pas als de werkgever jouw standplaats wijzigt, zou je dan een vergoeding krijgen, omdat je er dan niet zelf voor kiest.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_116540298
Je kan toch gewoon solliciteren en bij de onderhandeling melden dat je graag gecompenseerd wordt in je reiskosten. Nee heb je, ja kun je krijgen. Zeggen ze nee, kun jij altijd beslissen de baan niet te nemen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116540686
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 18:52 schreef Ticootje het volgende:
Je kan toch gewoon solliciteren en bij de onderhandeling melden dat je graag gecompenseerd wordt in je reiskosten. Nee heb je, ja kun je krijgen. Zeggen ze nee, kun jij altijd beslissen de baan niet te nemen.
Das ook een optie, werkgever is niet slecht of zo, zal heus wel een compensatie willen geven.
pi_116540768
Dit staat in het CAO boekje:

Reiskosten:
Reiskosten verband houdende met het woon-werkverkeer zullen worden vergoed op basis van de ultimo 2003 toegestane fiscale forfaitaire regeling, tenzij in de onderneming tussen werkgever en OR/PVT anders wordt overeengekomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')