abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116529910
Dag lieve mensen,

Ter aanvulling van mijn nummers (combinatie zang, acoustische en electrische gitaar) heb ik een tijd terug een synth aangeschaft: een Roland JP 8000. Dat gaat super en het is een mooie manier om mn nummers een aparte sound te geven.

Wat ik me nu af vraag is hoe ik er het best een beat bij kan creëeren. Wat ik zoek is een geluid in de stijl van John Frusciante's solo werk.
Wat is nou de manier om zoiets aan te pakken? Ik werk niet graag met de plugins van Cubase dus ik zoek er een extra machine voor. Maar wat zoek ik precies? Enkele voorbeelden waarbij het dus om de beat en drum geluiden gaat:

Het gaat niet om het kopiëren van dit geluid, maar het is wel de richting die ik op wil. Iemand een idee?
Materialism: small things to amuse small minds.
pi_116590962
Moments You Have klinkt mij als een lang uitgerekte TR-909 Snare sample met wat White Noise.
De rest kan je maken met (Bijna) elke synth waar je de Cut-off/Resonance en Envelopes mee kan regelen(EN White/Pink noise)
Dan heb ik het over die Snare en Bassdrum klank.
De bass en Snare van Someone`s heb ik bijna identtiek uit een Juno-60 weten tte persen.

Maar als ik jou was, zou ik aan de slag gaan met een paar gratis VST instrumenten, eventueel wat gratis samplers, en de nodige filters.

Een Synthesizer vst van de Juno-60 (Tai U-no62) is eigenlijk al voldoende.
Maar ik raad je ook aan om de Bluecat combo te downloaden, te gek pakket!, dan haal je die sounds er uit.
En een Drumsequencer vst waar je samples kan in knallen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')