abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116508638
Ik werkte voorheen bij kruidvat als vakantiebaantje. Daar kreeg ik een 3 maanden contract. Nadat dit contract afgelopen was , was de vakantie nog niet om. Dus ik kreeg nog eens een contract van 3 maanden. Maar nu zit ik met school te kijken en haal ik de werktijden niet meer. dit is ook allemaal doorgegeven. Maar nu ik ontslag wil nemen(omdat ik dus niet meer kan werken) is er een uitwerktermijn van 1 maand. Maar door me studie kan ik dus niet werken omdat ik simpelweg geen tijd heb. Ze zeiden dat ik dan in de - uren kwam. Omdat ik een 3 uren contract heb krijg ik iedere week -3 uur. in 4 weken(1maand) is dit dus -12 uur. Nu zeggen ze omdat ik niet kan komen werken, ik ze die -12 uur schuldig ben en moet terugbetalen. Mijn vraag is of ze dit wel mogen doen?
Mvg Floax
pi_116508813
Ja, natuurlijk mogen ze dat.
Ze gaan je toch niet een maand betalen terwijl je niet op komt dagen :')
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_116508865
Als je de uren betaald hebt gekregen die je niet werkt wel, ja.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_116509033
maar als ik ze niet betaald krijg ?
pi_116509053
Dus ze betalen je 12 uur door, maar omdat je vier keer drie uur niet komt opdagen houden ze ook weer twaalf uur in van je salaris; resultaat is ¤0,0.
pi_116509099
Je wist nog niet wanneer je school begon toen je je 3 maanden contract tekende?

Door het te ondertekenen ben je accoord gegaan met de voorwaarden die erin staan. Natuurlijk heb je het vooraf ook goed doorgelezen en wist je de consequenties al. Je baas rekent erop (en met recht!) dat jij je afspraken nakomt.

Billen branden..... blaren zitten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_116509130
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 19:23 schreef Ferry_76 het volgende:
Dus ze betalen je 12 uur door, maar omdat je vier keer drie uur niet komt opdagen houden ze ook weer twaalf uur in van je salaris; resultaat is ¤0,0.
Of ze zien het als werkweigering en dan krijg je er een boete bovenop.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 7 september 2012 @ 19:28:25 #8
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_116509267
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 19:23 schreef floax het volgende:
Wat je niet betaald krijgt kan ook niet worden teruggevorderd. Lijkt me simpel he.
pi_116509364
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 19:23 schreef floax het volgende:
Dan hebben ze geen poot om op te staan. :')

Sowieso, het is werk bij de kruidvat. Wat denken ze nou. _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_116509397
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 19:25 schreef Cat22 het volgende:
Of ze zien het als werkweigering en dan krijg je er een boete bovenop.
Zou het kruidvat zo moeilijk doen bij een vakantiehulpje?

Bovendien bij werkweigering zouden ze tot ontslag op staande voet over kunnen gaan, mocht je dan minuren hebben dan kunnen ze dat wel terugvragen.
pi_116509403
quote:
Je wist nog niet wanneer je school begon toen je je 3 maanden contract tekende?
nou ik had gedacht dat ik ergens wel een gaatje had in me rooster om te komen werken 3 uurtjes per week , maar helaas. Rooster heb ik pas afgelopen weekeinde gekregen.
pi_116509459
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 19:30 schreef floax het volgende:

[..]

nou ik had gedacht dat ik ergens wel een gaatje had in me rooster om te komen werken 3 uurtjes per week , maar helaas. Rooster heb ik pas afgelopen weekeinde gekregen.
Risicootje genomen en helaas voor jou dus verkeerd uitgepakt.
Ik zou maar goed in gesprek gaan met je werkgever en kijken of hij coulant wil zijn.
pi_116509695
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 19:28 schreef beware_reageerd het volgende:
Wat je niet betaald krijgt kan ook niet worden teruggevorderd. Lijkt me simpel he.
Verstand van arbeidscontracten heb je in elk geval niet.

De TS is schadeplichtig jegens zijn werkgever.
  vrijdag 7 september 2012 @ 19:40:22 #14
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_116509854
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 19:37 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Verstand van arbeidscontracten heb je in elk geval niet.

De TS is schadeplichtig jegens zijn werkgever.
Waarna de vraag gesteld is wat als ze het niet uitbetalen. Terugvorderen kan niet, schadeloos stelling eisen wel. Zeg maar waar ik fout zit, ik ken immers het volledige contract niet. En jij ook niet.
Lijkt me leuk.
pi_116509964
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 19:32 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Risicootje genomen en helaas voor jou dus verkeerd uitgepakt.
Ik zou maar goed in gesprek gaan met je werkgever en kijken of hij coulant wil zijn.
Wat nou coulant zijn. Uren die niet uitbetaald zijn kunnen ze op geen enkele manier terugvorderen. Pure bangmakerij. :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_116509984
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 19:40 schreef beware_reageerd het volgende:
Waarna de vraag gesteld is wat als ze het niet uitbetalen. Terugvorderen kan niet, schadeloos stelling eisen wel. Zeg maar waar ik fout zit, ik ken immers het volledige contract niet. En jij ook niet.
Lijkt me leuk.
De werkgever 'vordert' niets terug. Maar stelt de TS schadeplichtig, ter hoogte van de niet gewerkte uren. Alsmede betaald de werkgever de gewerkte uren niet uit.

Iets wat nu dus kennelijk gebeurt.
pi_116510073
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 19:42 schreef Caland het volgende:

[..]

Wat nou coulant zijn. Uren die niet uitbetaald zijn kunnen ze op geen enkele manier terugvorderen. Pure bangmakerij. :')
Werkgever is verplicht TS de contractueel vastgestelde uren te betalen.
TS levert de tegenprestatie (arbeid) niet.
Dit kan bij werkgever voor problemen zorgen (logistiek, bezetting noem maar wat op) en daarvoor kan werkgever loon terug én een schadevergoeding eisen.

Dus dan krijgt TS een claim aan zijn broek. Die desnoods via deurwaarder of rechter zal worden opgeëist.

Waarschijnlijk zal het zo'n vaart niet lopen met zo'n klein contract, maar netjes vind ik de handelswijze van TS niet.
  vrijdag 7 september 2012 @ 20:08:32 #18
3542 Gia
User under construction
pi_116511071
Nog geen drie uurtjes per week kunnen werken bij een kruidvat?
Vrijdagavond, zaterdagmorgen, zaterdagmiddag, koopzondag? Zoveel mogelijkheden, maar niets dat kan?
pi_116511823
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 19:45 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Werkgever is verplicht TS de contractueel vastgestelde uren te betalen.
TS levert de tegenprestatie (arbeid) niet.
Dit kan bij werkgever voor problemen zorgen (logistiek, bezetting noem maar wat op) en daarvoor kan werkgever loon terug én een schadevergoeding eisen.

Dus dan krijgt TS een claim aan zijn broek. Die desnoods via deurwaarder of rechter zal worden opgeëist.

Waarschijnlijk zal het zo'n vaart niet lopen met zo'n klein contract, maar netjes vind ik de handelswijze van TS niet.
Hij werkt als vakantiebaantje bij de kruidvat.
Niet als excl. leverancier van organen aan ziekenhuizen.

Get real.
pi_116511940
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 20:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Hij werkt als vakantiebaantje bij de kruidvat.
Niet als excl. leverancier van organen aan ziekenhuizen.

Get real.
Maar wie weet gaat TS ooit als leverancier van organen (hoe verzin je het _O- ) werken. En dan kan hij beter nu vast leren hoe het in de grotemensenwereld werkt. :s)
pi_116512055
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 20:25 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Maar wie weet gaat TS ooit als leverancier van organen (hoe verzin je het _O- ) werken. En dan kan hij beter nu vast leren hoe het in de grotemensenwereld werkt. :s)
Ze moeten aantoonbare schade leiden.

Dat lijkt me ontzettend stug als je vakkenvuller bij de kruidvat bent.
Sowieso een 3 maanden contract.
Dus allebei de partijen zagen het al als zeer tijdelijk werk.

Niet iets cruciaal voor de overleving van een winkel of aanvoer van artikelen.

maw, het is een simpel baantje.
Daar hoef je niet zulke consequencies te verwachten integenstelling tot je eigen voorbeeld.
pi_116514065
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 20:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ze moeten aantoonbare schade leiden.
Doen ze ook: ze hebben iemand anders vermoedelijk moeten inschakelen om die uren te werken. En de TS heeft die contract-uren niet gewerkt. Verder hoeft de werkgever weinig aan te tonen.

quote:
Daar hoef je niet zulke consequencies te verwachten integenstelling tot je eigen voorbeeld.
Van dat soort consequencies was de TS al van op de hoogte toen ze het contract tekende he. Want dat is 'gewoon' arbeidsrecht.

En het Kruidvat zal vast wel eens vaker met een gevalletje als dit te maken hebben gehad.

Of de soep uiteindelijk zo heet gegeten gaat worden, tja, dat valt natuurlijk te bezien. Maar op dit moment staat de TS niet in het recht.
  vrijdag 7 september 2012 @ 21:07:49 #23
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_116514836
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 19:43 schreef _Arthur het volgende:

[..]

De werkgever 'vordert' niets terug. Maar stelt de TS schadeplichtig, ter hoogte van de niet gewerkte uren. Alsmede betaald de werkgever de gewerkte uren niet uit.

Iets wat nu dus kennelijk gebeurt.
"Ze zeiden dat ik dan in de - uren kwam. Omdat ik een 3 uren contract heb krijg ik iedere week -3 uur. in 4 weken(1maand) is dit dus -12 uur. Nu zeggen ze omdat ik niet kan komen werken, ik ze die -12 uur schuldig ben en moet terugbetalen."

Niet vorderen ? We weten immers niet of er betaald is.... Dark issue going on... Maar wel helder blijven.
  vrijdag 7 september 2012 @ 21:14:20 #24
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_116515263
En je kunt niet 3 uurtjes op zaterdag werken, of op koopavond?
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 7 september 2012 @ 21:23:05 #25
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_116515953
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 19:30 schreef floax het volgende:

[..]

:')

Vroeger he ( :') ) werkten we meer dan 20 uur naast onze studie..... En tegenwoordig, met minder collegeuren dan vroeger, zou je daar geen tijd voor kunnen vinden :N

En al die studenten maar klagen dat ze niet rond kunnen komen en de stufi te laag is.....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')