abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116506725
Ik heb een dikke 1.5 maand geleden twee groupon bonen besteld. De ene had eigenlijk minder korting dan gedacht en de andere ... werd een ramp. Eerst maar de ene:

----------------------------------------------------------------------
2 dagen thermen2000 voor 2 incluis overnachting: 99 euro!
Dat was natuurlijk leuk :) Want normaal betaal je inderdaad zo die vermelde 223 euro en dus inderdaad 56% korting! ...

Oh wacht.
- Het ontbijt is 25 euro (!) per persoon en zit er niet bij terwijl dat er normaal wel bij zit (dus naar Appie geweest :P)
- wij kregen met de bon van groupon geen badhanddoeken+badjassen, dus 10 euro per persoon. Dit zou wel zo zijn, maar op de groupon bon stond het er inderdaad niet specifiek op. Raar dat je die niet krijgt, terwijl je wel een hotel overnachting hebt en ALLE hotel overnachtingen bij Thermae incluis zijn.

Dus eigenlijk is het , in vergelijking met die 223 euro... 99+25+25+10+10=169 euro, 25% korting.
Onverwachte extra kosten? 10+10 euro. No issue eigenlijk, maar niet zo netjes.
----------------------------------------------------------------------

Na de thermen zijn we een dagje naar een andere NL stad gegaan, gevolgd door een bezoek aan een andere stad (belgie). Daar had ik een speciaal 2 daags verblijf geboekt. Met nadruk op speciaal, want de kamer zou in een bepaald (zeer relevant voor ons op dat moment) thema zijn met bv een dik bad, een hemelbed, etc. Ik heb zelfs al vooraf gevraagd in een mail, aan dat betreffende bedrijf, of die specifieke kamer wel beschikbaar was in de periode dat ik wilde. Dit bleek het geval, dus daarom heb ik de groupon bon aangeschaft. Daarna snel de boeking rondgemaakt en direct een bevestiging gevraagd of ik echt die kamer had. Na een maandje nog eens gevraagd om bevestiging (het waren immers fransen) en een dag van te voren nogmaals.

Maar eenmaal aangekomen: geen kamer. Dubbelgeboekt!

De mensen die in deze speciale kamer zaten hadden diezelfde ochtend deze kamer verlengd met een week, werd mij verteld. Ik neem het ---- dan ook zeer kwalijk dat mijn kamer is weggegeven, duidelijk met het doel er meer aan te verdienen, omdat ik er slechts twee nachten zou verblijven met een grouponbon. Bij aankomst werd mij verteld dat ik op een andere locatie ondergebracht zou worden. (De baas gaf aan over mijn reactie dat degene achter de balie er pas 3 mnd werkt en ze nooit een bepaalde kamer had mogen beloven). Hoewel het een goed gebaar was, voldeed deze locatie niet aan mijn verwachtingen en stond in schril contrast tot de warme elegante stijlvolle sfeer die aan mij beloofd was met het bijbehorende thema. Daarbij voelde ik mij zeer ongemakkelijk en onveilig op deze nieuwe locatie; het zat in een nare buurt in ---- of althans zo voelde het. Na teruggave van de sleutels, ongeopende champagne en chocolade, ben ik dan ook vertrokken met mijn vriendin. Kutzooi, jubileumvierinkje verkloot; denk je. Maar gelukkig konden we nog terecht in een hotel waar we jaren eerder goed verbleven (jacuzzi, mooi bed, alles bon).

Dat ik dus naar ----- gekomen voor de speciale kamer moge hierdoor (meermaals bevestiging, van te voren ook contact, zeer specifiek om 1 kamer) dan wel duidelijk zijn en daarom accepteer ik het niet dat ik ergens anders werd ondergebracht. Deze manier van handelen is niet acceptabel vind ik. Bovendien voel ik mij misleid. Het nieuwe onderkomen zat, te zien op booking.com, volgeboekt tot en met eind november terwijl daar in de realiteit geen sprake van was. Het voelt voor mij dat ---- gebruikt wordt als lokkertje, om mensen vervolgens door te sluizen richting ----. Daarom wil ik mijn geld terug. (~200 euro).

Groupon heb ik direct na aankomst in hotel 2 een mail gestuurd (kopie van kassa/radar, voorbeeldbrief met eigen invulling klacht) maar daar tot noch toe, na bijna een week dus (uiterste termijn) niets op terug gehoord. Wat is de kans dat ik mijn geld ga terug zien? Ik ga NIET accoord met credits.

Ten overvloede: groupon beschreef de kamers nadrukkelijk zelf als kamers met een bepaald thema. Dit was het speciale aan dit verblijf. Zonder dat feit zou ik er nooit geboekt hebben. Ook al staat er op de voucher zelf dat de prestatie 'overnachtingen' zijn, zonder specifiek te vermelden over thema, hoef ik niet accoord te gaan met een respons (als die komt) je hebt andere overnachting aangeboden gekregen.
  vrijdag 7 september 2012 @ 18:25:48 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116507054
Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten moet je ook niet klagen als er wat fout gaat natuurlijk, of dat er wat extra kosten bijkomen.

En als je het er niet mee eens was, had dan geen gebruik gemaakt van het arrangement. Nu ben je akkoord gegaan met de oplossingen die ter plekke bedacht zijn en wil je daarna je geld terug :') Lijkt me dan ook sterk dat je je geld terug gaat krijgen.
pi_116507200
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 18:25 schreef kwiwi het volgende:
Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten moet je ook niet klagen als er wat fout gaat natuurlijk, of dat er wat extra kosten bijkomen.
Onzin, of je nou 100 of 1000 euro betaald, klachten dienen fatsoenlijk opgelost te worden. Dat de kamer van TS dubbel geboekt was had natuurlijk nooit mogen gebeuren en afgescheept worden met een minder hotel lijkt mij dan ook niet echt redelijk.
quote:
En als je het er niet mee eens was, had dan geen gebruik gemaakt van het arrangement. Nu ben je akkoord gegaan met de oplossingen die ter plekke bedacht zijn en wil je daarna je geld terug :') Lijkt me dan ook sterk dat je je geld terug gaat krijgen.
Als ik het goed begrijp heeft TS de sleutels terug gebracht zodra hij bij het 2e hotel kwam, dan heeft hij ook nergens gebruik van gemaakt.
  vrijdag 7 september 2012 @ 18:35:56 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116507379
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 18:30 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Onzin, of je nou 100 of 1000 euro betaald, klachten dienen fatsoenlijk opgelost te worden. Dat de kamer van TS dubbel geboekt was had natuurlijk nooit mogen gebeuren en afgescheept worden met een minder hotel lijkt mij dan ook niet echt redelijk.
Ik vraag me af of de hotelkamer echt minder was, of dat TS gewoon boos was dat de eerste dubbelgeboekt was en daarna niks meer goed vond. Welke hotels ging het om TS?

Overigens worden kamers ook wel eens dubbelgeboekt als je de volle prijs betaalt, dat gebeurt nou eenmaal net als bij vliegtuigtickets.

quote:
[..]
Als ik het goed begrijp heeft TS de sleutels terug gebracht zodra hij bij het 2e hotel kwam, dan heeft hij ook nergens gebruik van gemaakt.
O sorry ik dacht dat hij met hotel 2, het 'tweede' hotel bedoelde, dus waar hij door hotel 1 was neergezet en daar dus wel even heeft gezeten (ook al was het niet de hele nacht) omdat hij gelijk een mail is gaan sturen.
Maar dat ging dus eigenlijk om hotel nummer 3, waar hij naderhand maar is gaan slapen.
pi_116508585
Je moet je minder druk maken en wachten op het antwoord van Groupon, je kunt ze ook bellen.

Was het leuk in ----?
  vrijdag 7 september 2012 @ 19:23:09 #6
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_116509020
zelfde als met marktplaats paupers

ze willen iets van je kopen voor 1/5 v/d originele prijs en verwachten top service :')

nou, ik laat hen altijd expres 1 week extra wachten en geef de mensen die meer betalen voorrang :W

kan me verder niets schelen hoe jullie erover denken, zo werkt het in de echte wereld, zoals TS ook heeft ervaren

maar als ze ECHT EEN BELOFTE hebben gedaan en die niet nagekomen zijn, is het idd niet zo netjes, als er geen duidelijke beloftes gemaakt zijn, had je dit wel kunnen verwachten
pi_116510032
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 18:25 schreef kwiwi het volgende:

Op je eerste stukje: zie reactie op quote 3. Een product kopen is een product kopen. Als jij een stofzuiger met 30% korting koopt bij de BCC en hij blijkt, bij openen van de doos, ineens een kruimeldief te zijn met een hoop kranten er omheen zeg je ook niet 'ja had ik maar niet voor een dubbeltje op de eerste rij moeten willen ziten'.

Je tweede paragraaf : Sorry ik was waarschijnlijk niet duidelijk. Ik ben niet akkoord gegaan met de oplossing. Ik ben relaxed gebleven in hotel 1 en had ook wel door: ga nooit van mijn leven die kamer krijgen dus waarom moeilijk doen. Je wilt toch een leuk weekend, dus laat het alternatief maar zien. Meneer de baas komt met een oude Audi 80 aanrijden, neemt ons mee. Meneer geeft met veel gebaren aan dat het andere hotel eigenlijk beter is, en veel duurder (was niet eens zo bleek later via booking.com), en dus ook beter ( :') ) , dat gemaakte afspraken in mail nooit hadden mogen gemaakt worden, dat ie me een hele fles champagne gaf ter compensatie (die zou ik volgens groupon toch al krijgen), dat de wijk in tegenstelling tot de andere wijk lekker rustig zou zijn (noord-korea rustig met hangpipos ipv terrassen), en dat er een tuin was (2x2 grind met 2 klapstoelen en een tafel, te gebruiken door 8 man), dat er een grote luxe dining was (zijn eigen fucking woonkamer, stinkend naar rook (hij woonde ook in dat huis), en dat er in badkamer niet veel verschil zat (een 1x1 douche, was wel net nieuw, dus prima, maar geen groot bad of iets dat je mag verwachten voor een kamer die normaal 175 E kost per nacht) en dat het dichter bij het centrum was (waarom gaan we nu dan verder naar het zuiden?) Ontbijt zouden ze brengen (Een paar broodjes en wat kaas, want kon moeilijk alle jam en verse crepes en omelettes en etc etc meenemen he?) of ik mocht het gaan halen elke morgen in hotel 1 (20 min lopen). Daar aangekomen uit de auto gezet, richting kamer, en toen had hij haast gaf ie hand gaf hij sleutel en was ie weg. Hoppa daar sta je dan. Even bezinken. En dan het voorstaande realiseren. En dan denken: we kunnen hier wel wat van maken. En als je je dan realiseert dat je al die tijd bevestiging hebt gehad dat je wel zou krijgen wat je wilt, en dat alles ZO anders en beneden maat is dan verwacht, sja, dan ga je wel weg ja, op naar een herinnering, hotel 3.

ohja nog even dit van je:
Overigens worden kamers ook wel eens dubbelgeboekt als je de volle prijs betaalt, dat gebeurt nou eenmaal net als bij vliegtuigtickets.
Weet je hoe mega veel compensatie een vriend kreeg bij een vlucht in de US, naar Londen, die dubbelgeboekt was? Als hij vrijwillig stoel op zou geven en dag later ging, kreeg ie 700 USD handje contantje, meteen.

Een normale hotel kamer van me is ook al eens dubbelgeboekt geweest ja. Gebeurt vaker in normale hotels. (Hebben collegae regelmatig). Over het algemeen is dat juist prachtig. Met wat mazzel heb je dan ineens een presidential / weddin suite. (Collega had een single normal room, alles zat vol behalve wedding suite, Vette shit.)

Of een auto rental die niet is teruggebracht. Dan rij je zonder extra kosten ineens niet in een ford maar een mercedes C klasse. (qua benzine was dat wel minder :P)

Maar een specifiek iets, zoals in mijn geval een heel specifiek aangegeven kamer, daar kun je dit niet bij maken of je moet echt iets veel beters hebben. Je hebt ook boomhut hotels tegenwoordig. Supervet natuurlijk. Maarja, als je dan ineens een 3x4 normale kamer krijgt ergens in een flat ben je ook niet blij.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 19:11 schreef JoPiDo het volgende:
Je moet je minder druk maken en wachten op het antwoord van Groupon, je kunt ze ook bellen.

Was het leuk in ----?
Het was zeker leuk in ----. Fantastisch weekend gehad. Zeker omdat het herinneringen ophaalde van 'vroeger'. Bellen kan natuurlijk, maar juridisch gezien kan ik niets met een antwoord. Dus tenzij ze mij toezeggen een bevestiging te sturen per mail dat ze dit en dat gaan doen heb je er niet veel aan. De mail van kassa/radar voorziet al in een sommering binnen 30 dagen terug te betalen, zeker nu duidelijk is dat de kwaliteit van het geleverde product ver onder de maat was.

Maak mij er in die zin ook niet druk om, behalve toen even. Was kut want je hebt een bepaalde verwachting.

quote:
7s.gif Op vrijdag 7 september 2012 19:23 schreef computerprobleem het volgende:
zelfde als met marktplaats paupers

ze willen iets van je kopen voor 1/5 v/d originele prijs en verwachten top service :')

nou, ik laat hen altijd expres 1 week extra wachten en geef de mensen die meer betalen voorrang :W

kan me verder niets schelen hoe jullie erover denken, zo werkt het in de echte wereld, zoals TS ook heeft ervaren

maar als ze ECHT EEN BELOFTE hebben gedaan en die niet nagekomen zijn, is het idd niet zo netjes, als er geen duidelijke beloftes gemaakt zijn, had je dit wel kunnen verwachten
Je moet ook niet vergeten dat deze bedrijven zichzelf inschrijven bij Groupon natuurlijk he. Dit blijkt dan soms huilie huilie toch niet zoveel mensen te genereren als verwacht, en dan krijg je dus fotoshoots waar ineens toch geen visagie bij is etc. Dingen die niet conform afspraak zijn dus.

Inderdaad hebben ze mij beloofd dat ik die kamer kreeg (staat voor u gereserveerd.) Tot drie maal toe, per mail, en de laatste keer 2 dagen van te voren. Er was niets dubbelgeboekt, alleen mensen wilden ineens langer blijven, waar ze naar alle waarschijnlijkheid meer aan verdienden.

Verder zeg jij dat je mensen zelf langer laat wachten die bij jou dingen goedkoper willen kopen dan dat jij het aanbied. Dit is niet het geval hier. Zij bieden hun kamer ZELF zo aan, en groupon verkoopt dat dan dmv advertenties. Dit is hetzelfde als dat jij spullen te koop zet via een tussenhandelaar waar je mensen korting geeft. Die mensen hebben net zo goed recht op een normale service, als mensen die direct van jou kopen en meer betalen. Ze hebben immers niet afgedongen maar zijn gewoon op een gangbare kortingsactie ingegaan, opgezet door het bedrijf zelf.

[ Bericht 4% gewijzigd door Holy_Goat op 07-09-2012 19:50:48 ]
pi_116510289
Tering wat een lange reactie. Heb niets te doen zeker nu :P
  vrijdag 7 september 2012 @ 20:04:08 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116510889
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 19:49 schreef Holy_Goat het volgende:
Tering wat een lange reactie. Heb niets te doen zeker nu :P
Zeg dat wel, beetje lastig om nu selectief te gaan quoten op mobiel :P
Maar goed, ja ik weet dat er normaal goed gecompenseerd wordt, heb het al met tickets, hotels en huurauto's gehad. Daarom vroeg ik me ook af of het tweede hotel ook wel echt slechter was, want normaal krijg je juist wat beters. Maar laten we eerlijk zijn: mensen die de volle prijs betalen worden normaal 'natuurlijk' beter behandeld dan mensen die met bonnen betalen. Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben, maar vanuit het bedrijf gezien wel logisch.
Alleen vraag ik me af hoeveel kans je maakt om het geld terug te krijgen. Ik weet dat een andere FOK!ker met ontzettend veel moeite uiteindelijk z'n geld een keer terug heeft gekregen van Groupon, maar dat was voordat ie uberhaupt iets gereserveerd had.
  † In Memoriam † zaterdag 8 september 2012 @ 00:19:50 #10
34726 Fratz
Max
pi_116525047
Groupon heeft echt een waardeloze service. Wil je bellen dan sta je minimaal een half uur in de wacht en de medewerker heeft daarna meestal geen oplossing. Ze hebben een achterstand van zo'n 8000 mailtjes dus dat duurt ook nog eens zo'n twee weken voordat je mail beantwoord wordt.
Lees ook maar eens de berichten die op hun Facebookpagina staan. Ongeveer 98% van alle berichten die daar op staan zijn negatief, er wordt vooral veel geklaagd over producten die niet geleverd worden, of te laat geleverd worden, kapot geleverd worden, aanbiedingen die niet overeen komen met wat er beloofd wordt enz.
Ik weet wel dat ik er in ieder geval nooit meer ga bestellen want het is een groot drama.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_116527961
De spullen die Groupon aanbiedt zijn meestal ergens anders op het internet wel goedkoper of zeker voor dezlfde prijs te vinden.

Een keer een photoshoot van 1 uur geboekt voor 39¤ (inc 1foto afgedrukt en 10 foto,s digitaal mee) eigenlijk echt niet duur dus. Een van de fotografen in de buurt uitgekozen. We kwamen bij een gewoon huis aan, maar wel meer fotografen hebben een studio thuis. Binnen was gewoon een woonkamer waar een zwart doek was gespannen, setje fotograaflampen en-flitsers en that's it, najah geen probleem, als de foto's maar goed zijn. Uurtje gekiekt, hij zou de beste eruit halen die afdrukken, andere op een cd-tje en alles begin van volgende week opsturen.

Week erna telefoon, hij was de foto's kwijt per ongeluk alles gewist???? Mijn vrouw was speciaal naar de kapper en visagist geweest (100¤), we hadden allebei een halve dag vakantie opgenomen. Voor niets. We moesten maar een keertje terugkomen. Op vraag of hij de kapper wou compenseren kregen we nul op het request, we konden bij Groupon geld terugvragen maar hij wou als compensatie wel alle foto's (zon 80) van de 2de shoot meegeven.
Al bij al geen slecht vent maar vrij amateuristisch, foto's waren goed maar niet super.

Heb nog wat zitten praten met die kerel.
Hij was gewoon als zelfstandige begonnen en had via groupon 700 opdrachten binnengekregen. Meeste deed hij 's avond na z'n werk en hij had 10 dagen van z'n vakantie voor mensen overdag, en in de weekends nog een paar.
Geen slecht idee om op jezelf te beginnen, aanschaf lampen en gordijn 500 euro, 1500 voor de mac, 1500 voor het fototoestel, wat cd tjes en de print liet hij volgens mij ergens goedkooop afdrukken, Inkomsten 700 x 34 euro, en hij verkocht er nog extra vergrotingen en canvasjes bij. Lekker bijbaantje en volgend jaar doet ie weer mee met de groupon-aktie en heeft ie de kosten van het materiaal niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door mrPanerai op 09-09-2012 12:13:07 ]
pi_116557277
ik heb ook een keer problemen gehad met groupon
dat werd keurig opgelost door de betrokken leverancier
kwestie van goodwil, en dat heb je niet overal
niet voor nix zijn groupon aandelen gekelderd in waarde sinds de introductie
pi_116558064
Ik snap niet helemaal waarom je Groupon als de schuldige aanwijst in dit verhaal. Zij handelen als tussenpersoon in deze, bijv. zoals Booking.com of Hotels.nl of een van de andere talloze sites die dit doen. Alleen gaat het bij Groupon om een voucher die binnen een termijn moet worden ingeleverd.

De schuldige is in deze het hotel. Zij hebben jullie voucher niet gehonoreerd, wat wel zou moeten en hun aangeboden alternatief was niet ok. Ik was dus helemaal niet naar een ander hotel gegaan, wat jullie wel hebben gedaan, maar teruggegaan naar het voucher-hotel en daar stampij gemaakt. Zij horen jullie een behoorlijk onderkomen te geven of anders jullie geld terug.

Zelf hebben wij ooit ook via een tussenpersoon geboekt met daarna een probleem. Aangekomen bij het hotel bleek een key-ingredient van de gegevens niet te kloppen: geen parkeerplaatsen. Wij zijn toen door het hotel verwezen naar een parkeergarage die ons ¤25 per dag kostte (wisten wij op dat moment niet, wij dachten dat we een tegemoetkoming van het hotel zouden krijgen). Bleek dus niet zo te zijn achteraf en dus ¤75 extra kosten. Eerst hebben we de tussenpersoon gemailt dat hun informatie niet klopte en dat wij daardoor schade hebben geleden. Tussenpersoon meldde dat hotels zelf de informatie invullen en dat als het niet correct was, het hotel dit moest oplossen. Hotel gemailt en die heeft ons toen en verblijf van 1 nacht aangeboden inclusief ontbijt. Aangezien we toch nog terugwilden naar Parijs, prima oplossing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')