abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 10:51:50 #1
24710 SiDje
Waassaahhh.......
pi_5401388
Hoi,

bij mij zijn 2 kiezen getrokken zo'n half jaar geleden.
Nu zei de tandarts dat die 2 gaten opgevuld zouden gaan worden over een half jaar met 2 bruggen.

Nu was ik er vanmorgen en vroeg ik naar die 2 gaten, Oooohh....zei hij, daar kijken we over een half jaar naar.

Weet iemand hier meer over ? Hoe lang het moet duren voordat die bruggen erin kunnen komen ?

Ik heb namelijk het gevoel alsof er 1 kies, (niet naast het gat maar 1 kies ertussen) aan het "zweven" is.

Iemand hier meer info over ?

Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 16 augustus 2002 @ 10:57:06 #2
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_5401454
Bij mij zijn er 3 verstandskiezen getrokken en daar is verder nooit wat ingezet.
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 10:59:11 #3
24710 SiDje
Waassaahhh.......
pi_5401475
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 10:57 schreef qltel het volgende:
Bij mij zijn er 3 verstandskiezen getrokken en daar is verder nooit wat ingezet.
Het gaat niet om verstandskiezen, daar zijn er van mij ook al 2 van getrokken. Daar wordt inderdaad niets in gestopt.
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 11:08:58 #4
25777 Dauntless
Een hyperoniem hyponiem
pi_5401605
De wond moet eerst genezen maar daarna kunnen de bruggen "er in". is bij mijn vader en moeder ook zo gegaan. dus in princiepe moet de brug er al na 7 weken ofzow gemaakt worden (in een aantal stages) . Ik zou absoluut zo snel mogelijk om duidelijkheid vragen aan de tandarts hoe het nu precies zit.
-Aantal geposte afbeeldingen in B&H sinds 1 januari 05: 2320.
-Gebruikte webruimte: 880mb
pi_5401610
jah, nu we het er toch over hebben... verstandskiezen trekken, doet dat pijn? is het een erg nare ervaring? moet ik er bang voor zijn?

...

of valt het allemaal wel mee?

alvast bedankt eigk want volgens mij zijn ze dit bij mij ook van plan. ik ben 19 jaar en ze zijn nog niet door maar het komt er wel aan geloofk.

kip

pi_5401630
je wordt net zo lang aan het lijntje gehouden totdat je een kunstgebit moet

hahahha

- eBMeister Funkleton -
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 11:13:42 #7
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_5401688
Lekker tandprutser heb je gekozen.

Het is namelijk zo dat je tanden/kiezen naar mesiaal drijven
"Mesiaaldrift" dus als hij geen brug plaatst gaan inderdaad je overige kiezen naar midvoor verschuiven dat kan een probleem zijn omdat je natuurlijk ook nog kiezen hebt die erop bijten de zogenaamde "Antagonisten"

Mijn tip is zoek ASAP een betere tandarts.

"Censuur is de dood van de democratie"
pi_5401691
Is niet zo erg hoor Kip, ik ken zelfs iemand die het heeft overleefd.(Nou ja,ik ken hem niet persoonijk natuurlijk maar het was de vriend van de dochter van een nichtje van de kapper van de buurvrouw geloof ik.)

/edit: typo

[Dit bericht is gewijzigd door Adfundum op 16-08-2002 11:16]

Some weasel took the cork out of my lunch...
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 11:14:58 #9
24710 SiDje
Waassaahhh.......
pi_5401712
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 11:09 schreef Kip het volgende:
jah, nu we het er toch over hebben... verstandskiezen trekken, doet dat pijn? is het een erg nare ervaring? moet ik er bang voor zijn?

Het valt ontzettend mee, je krijgt uiteraard verdoving en daarna voel je er niets meer van.

Echter kan je nadien nog wel wat problemen krijgen doordat je pijn hebt of je niet lekker voelt.
Je stinkt trouwens ook nog wel een tijdje uit je mond....

pi_5401729
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 11:14 schreef SiDje het volgende:

[..]

Het valt ontzettend mee, je krijgt uiteraard verdoving en daarna voel je er niets meer van.

Echter kan je nadien nog wel wat problemen krijgen doordat je pijn hebt of je niet lekker voelt.
Je stinkt trouwens ook nog wel een tijdje uit je mond....

mooi, blij dat te horen! uit mn mond stinken overleef ik wel denk ik, hoelang duurt dat eig? oh en pijn en niet lekker voelen naderhand overleef ik prima denk ik. krijg je ook als je van de halfpipe afdonderd.

maar t is wel is datk verhalen hoor over kiezen trekken die ehm... eng zijn, zegmaar. maar iig tnx.

kip

[Dit bericht is gewijzigd door Kip op 16-08-2002 11:19]

vrijdag 16 augustus 2002 @ 11:16:51 #11
24710 SiDje
Waassaahhh.......
pi_5401740
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 11:08 schreef Dauntless het volgende:
De wond moet eerst genezen maar daarna kunnen de bruggen "er in". is bij mijn vader en moeder ook zo gegaan. dus in princiepe moet de brug er al na 7 weken ofzow gemaakt worden (in een aantal stages) . Ik zou absoluut zo snel mogelijk om duidelijkheid vragen aan de tandarts hoe het nu precies zit.
Mmm, 7 weken klinkt erg snel. Ik moet er een jaar op wachten volgens de tandarts.
pi_5401757
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 10:51 schreef SiDje het volgende:
Hoi,

bij mij zijn 2 kiezen getrokken zo'n half jaar geleden.
Nu zei de tandarts dat die 2 gaten opgevuld zouden gaan worden over een half jaar met 2 bruggen.

Nu was ik er vanmorgen en vroeg ik naar die 2 gaten, Oooohh....zei hij, daar kijken we over een half jaar naar.

Misschien eens bellen met het Tandheelkundig Informatie Punt (0900 - 202 50 12) - betaald! -:

Het TIP is een landelijke informatielijn over tandheelkundige behandelingen. Het is een initiatief van de Nederlandse Maatschappij tot Bevordering der Tandheelkunde (NMT), de Consumentenbond en verschillende zorgverzekeraars. Bij het TIP werken tandartsen en informatrices die zijn opgeleid in en die ervaring hebben met het geven van tandheelkundige voorlichting. Een TIP-tandarts kan op verzoek en tegen vergoeding een tweede mening geven over een concreet tandheelkundig behandelplan.

ennuh... die suggestie over het zoeken van een andere tandarts zou ik ook maar serieus nemen. Je hebt wel de kans dat de nieuwe dentist het werk van de vorige moet gaan "repareren". In ieder geval ff goed uitzoeken hoe je verzekerd bent!

Finis ecce laborum!
pi_5401785
quote:

...

Nou het spijt me als ik je bang maak. Maar ik vond het verschrikkelijk. De verdoving werkte bij mij niet. Heb toch behoorlijk wat prikken gehad. Ik was blij toen hij eruit was. Maar de andere drie zijn bij mij onder narcose getrokken, omdat ze er wel uitmoesten maar ik de pijn niet meer wilden doorstaan.

Napijn heb ik trouwens niet gehad. Dus dat viel weer geweldig mee.

Maar succes als je moet!

Lang leve de liefde! Hoera hoera hoera!!!
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 11:20:50 #14
2934 Carin aka Trijntje
Voor wie ik liefheb....
pi_5401796
Als er kiezen worden getrokken gaan de resterende kiezen altijd "bewegen" in het kaakgewricht en gebit zit nl. je hele verdere leven beweging, vandaar dat een orthodontist na de behandeling vaak een spalkje zet omdat anders de kiezen en tanden weer gaan wandelen.

Wat betreft een brug.
Als je echt een gat hebt van twee kiezen dan krijg je een brug om die twee kiezen op te vullen, daarvoor worden de kiezen naast het gat (dus aan weerszijden) afgesleten en daar komen dan kronen op, het gat van de kiezen wordt opgevuld met zg. dummies...een soort van lege kroon. Als je vier elementen nodig hebt moet je rekenen op een kostenplaatje van ongeveer ¤ 2500 en een brug gaat gemiddeld 10 jaar mee!

Als de tandarts zegt dat hij het nog een half jaartje wil aanzien moet je eigenlijk aan je tandarts vragen waarom dat is want een en ander is natuurlijk wel allang genezen. Een brug plaatsen kan binnen twee weken geregeld zijn, je moet happen en je krijgt (soms) een zenuwbehandeling voor de kronen op de kiezen aan weerszijden, dan krijg je een noodbrug (een brok gips in je mond) en wordt de brug gemaakt door de technicus en dat neemt een week in beslag. Daarna het plaatsen. Doorgaans ben je in drie bezoeken bij de tandarts (en bij de technicus voor de kleurbepaling) wel klaar. Maar bedenk eerst of je het zelf storend vind dat je een gat in je mond hebt, is het zichtbaar of is het iets wat de tandarts je aanpraat? Als je voor het trekken geen schots en scheef gebit hebt gehad zul je het nu ook niet krijgen nl. maar tanden en kiezen bewegen dus altijd!!

Prijs en zegen de betovering, Want april is mijn verovering...............
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 11:21:46 #15
24710 SiDje
Waassaahhh.......
pi_5401814
<knip>
Misschien eens bellen met het Tandheelkundig Informatie Punt (0900 - 202 50 12) - betaald! -:
</knip>

Bedankt voor de Tip, ga ik zeker doen !

pi_5401840
Verstandskiezen,zijn inderdaad erg lastig eruit te krijgen

Maar ff ontopic ,het is niet noodzakelijk dat je een brug krijgt .Je zegt dat je t gevoel hebt dat je ander kies zweeft ,dan zou ik maar eens tegen die tandarts gaan zeggen en nu wil ik die brug of ik neem een ander , hij voelt niet wat jij voelt,en kan makkelijk erom heen draaien.
Is niks zo`n zwevend gevoel

vrijdag 16 augustus 2002 @ 11:26:21 #17
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_5401887
quote:

...

Ey Kip, mag ik je geruststelling door anderen iets wegnemen?

Ik was 17 toen er 2 door waren; die moesten er meteen maar uit, zei de beul.
2 afspraken (want 2 keer trekken op 1 afpsraak was iets teveel van het goede)
De eerste keer: verdoving zetten, ff wachtkamer in, om in te laten werken. Daarna die kerel aan de gang: "als 't pijn doet, moet je 't zeggen, dan moet er nog een verdoving bij". Nou, ik had nog helemaal geen verdoofd gevoel, dus dat deed inderdaad pijn. Afijn, 4 verdovingen later, die kerel kon de zenuw niet precies raken/verdoven. Hij: "dan moet het nu toch maar zo" Ik ben dus op middeleeuwse wijze die kies kwijt geraakt. Tranen in mn ogen, allemachtig wat een pijn!

Ik de volgende week met knikkende knieën voor de tweede kies. Tegen alle verwachting in: verdoving in 1 keer goed (verdoving zelf doet overigens geen pijn), en kies in 1 minuut er uit. Toen kon ik met een big smile weer naar huis.

Overigens heb ik boven nu ook nog twee slimme kiezen, maar die laat ik lekker zitten, zitten ook niet in de weg ofzo.

Dus: trek uit bovenstaande je eigen conclusies.
Soms zit het mee, en soms zit het tegen...

pi_5402351
quote:

...

Nou bij mij is het afgelopen woensdag gebeurt. Alle 4 verstandskiezen tegelijk. Op zich viel het trekken wel mee. Net als de eerste uren erna. Maar 's avonds heb ik gigantisch veel pijn gehad aan 1 van de plekken waar een kies getrokken is. Ik heb lopen kotsen van de pijn. Langzaam maar zeker werd m'n wang op die plek ook zo groot als een tennisbal.
Nu 2 dagen gaat het al een stuk beter. Ik heb niet echt veel pijn meer en m'n wang begint al weer een wat normalere vorm aan te nemen.
Ik wens je in ieder geval veel sterkte.
Protected by Witchcraft
pi_5402479
ej tnx iedereen! ik geloof dat ik maar gewoon moet hopen dat het bij mij wel in een keer goei gaat. bij mij moeten er 3 uit denk ik, of iig 2. ik heb dr namenlijk maar 3. ik ga dus maar gewoon hopen dat de verdoving goed werkt en dat de napijn niet kotselijk erg is maar te overleven is. iig tnx, veel blijer ben ik van alle reacties niet op geworden maar ik weet nu iig waar ik op moet hopen. tnx dus...

kip

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 augustus 2002 @ 12:35:45 #20
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_5402688
Mwah, bij mij zijn op m'n 12e twee kiezen getrokken, nee fout, twee onder en twee boven, wegens ruimtegebrek. Boven is alles keurig tegen elkaar aan getrokken (2 beugels gehad). Maar onder heb ik nog steeds aan beide zijden een gat. Heb ook nooit een beugel gehad voor onder Geen idee waarom eigenlijk, het staat nou niet bepaald recht allemaal.

Oja, d'r zijn ook nog twee verstandkiezen uitgejast. Eentje ging makkelijk, de ander moest in stukken want die zat scheef. Ik vond het doodeng maar goed, ik vind de tandarts ook eng. Vrij veel napijn gehad, maar het rottigste vond ik die vieze smaak in m'n mond van die ontsmettingstroep die ze erin smeren

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')