abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116495879
Uit twee vandaag door een PvdA-kandidaat op youtube geplaatste campagnespotjes blijkt dat Turkssprekenden in Nederland niet langer gast, maar gastheer zijn. Dit stelt de heer Tunahan Kuzu, nummer 27 op de lijst van de PvdA en momenteel raadslid in Rotterdam, in het Turks in de video die hij wél in het Nederlands ondertiteld heeft. Wat gezegd wordt in de andere video is mij, daar ik geen Turks spreek, niet duidelijk.

Graag wil ik deze gelegenheid aangrijpen om deze zeer gastvrije gastheer te bedanken voor de moeite die hij gestoken heeft in het Nederlands ondertitelen van tenminste één van zijn campagnespotjes.

Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 7 september 2012 @ 13:08:54 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116495946
En waar moet de discussie volgens jou over gaan in dit topic?
pi_116496089
Ik meld slechts dit nieuwsfeitje. Er wordt zat onbenulligers aangedragen als nieuws.

Wat de achtergrond en politieke kleur van deze man betreft trouwens:

quote:
Mijn naam is Tunahan Kuzu, 31 jaar, Rotterdammer. Als kleinkind van een gastarbeidersgezin werd ik zelf van kleins af aan geconfronteerd met verschillen in de samenleving. Een les van mijn vader: verschillen overbrug je door hard te werken. Op zijn Rotterdams. Met opgestroopte mouwen. Een wijze les, die ik dagelijks tijdens mijn advieswerk in de zorg toepas.

Mijn moeder leerde mij wat in de zorg belangrijk is. Oog voor de medemens. Eerlijk gedeelde kosten. Om dit te bereiken, ben ik voor de PvdA de politiek ingegaan. Om die reden hoop ik op 12 september op jouw steun.

http://www.pvda.nl/berichten/2012/08/Oog+voor+de+medemens
quote:
Tunahan Kuzu

Functie
Fractiesecretaris
Twitter
@tunahankuzu

Kuzu (5 juni 1981) zit sinds 2008 in de gemeenteraad voor de PvdA. Daarvoor was hij o.a. bestuurslid van het afdelingsbestuur van de PvdA in Rotterdam. Kuzu is zelfstandig adviseur bij een Onderzoek- en Adviesbureau. Hij studeerde bestuurskunde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.

http://www.pvdarotterdam.(...)tails/t/tunahan_kuzu
Typisch.. _O-
Je suis Charlie Sheen
pi_116496190
De eerste zegt dat er iemand nodig is die het volks taal spreekt, uit het volk zelf komt, daarvoor zet hij zich in.

De tweede zegt, we zijn niet meer gasten in dit land, maar huiseigenaren, samen dienen we dit land woonbaar te maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2012 13:19:01 ]
pi_116496222
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:13 schreef NotYou het volgende:
Ik meld slechts dit nieuwsfeitje. Er wordt zat onbenulligers aangedragen als nieuws.

Wat de achtergrond en politieke kleur van deze man betreft trouwens:

[..]

[..]

Typisch.. _O-
Wat precies is hier typisch aan?
  vrijdag 7 september 2012 @ 13:20:07 #6
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_116496318
Een vertegenwoordiger van het volk dient toch op zijn minst in de moedertaal van het volk te communiceren met het volk.
Dit spotje laat alleen maar zien dat de inburgering gefaald heeft.
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_116496337
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat precies is hier typisch aan?
Profiteren van/meeliften op een arbeidersachtergrond/mentaliteit die helemaal niet de zijne is, pijlen altijd al gericht op een bestuursfunctie. :')
Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 7 september 2012 @ 13:22:13 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116496383
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:20 schreef dr.Bellows het volgende:
Een vertegenwoordiger van het volk dient toch op zijn minst in de moedertaal van het volk te communiceren met het volk.
Dit spotje laat alleen maar zien dat de inburgering gefaald heeft.
Ook mijn idee ja. Plus dat het niet het idee geeft dat ze de inburgering zelf willen bevorderen als de mensen eenmaal op ze gestemd hebben.
pi_116496392
Ik niet begrijp topic.
Allah Al Watan Al Malik
pi_116496416
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:22 schreef Mutant01 het volgende:
Ik niet begrijp topic.
Daarom Turks leren.
pi_116496460
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:20 schreef NotYou het volgende:

[..]

Profiteren van/meeliften op een arbeidersachtergrond/mentaliteit die helemaal niet de zijne is, pijlen altijd al gericht op een bestuursfunctie. :')
Meeliften op een arbeidersmentaliteit? Echt? :') Jij wil deze man gewoon haten, heb ik het idee.
pi_116496461
Just saying.

Een heel topic openen om een Turk te bedanken.

Hij had 'm ook een mail kunnen sturen.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 7 september 2012 @ 13:25:54 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_116496525
Als ze in Turkije campagne voeren in het Nederlands zou het nieuws zijn. Dit toch niet?
censuur :O
pi_116496552
Dit is met opzet gedaan door Kuzu. Met zijn tweezijdige boodschap wilt hij duidelijk maken dat er nog veel sprake is van verdeeldheid in Nederland. Wat niet zegt dat hij Nederland niet waardeert, in tegen deel. Er zijn echter nog vele mensen die de multiculturele kant van Nederland nog niet kunnen accepteren, onder andere door de media die allochtonen als een aparte groep bestempeld wanneer er iets negatiefs gebeurd. Dit terwijl de grootste criminele praktijken in Nederland nog steeds door de Nederlanders worden uitgevoerd.

Een van de redenen dat het lijkt dat de allochtonen jongeren vaker in aanmerking komen met justitie heeft echter puur te maken met de welvaartsklassen. Het is een feit dat er onder allochtonen meer armoede leeft, onder andere door minder kansen op goede banen door gebrek aan het spreken van de Nederlandse taal bijvoorbeeld. Wanneer iemand in een gezin opgroeit met weinig financiële mogelijkheden zal hij zich eerder in het criminele circuit gaan begeven. Dit geldt ook voor de Nederlanders. Echter zijn er minder Nederlanders die in armoede leven waardoor het vaak lijkt dat de allochtoon veel meer delicten pleegt.

Als een wijsman ooit zei: "A nation which makes the final sacrifice for life and freedom does not get beaten." mocht Nederland zich meer hierop richten dan de negatieve aspecten zou er al een stuk positievere sfeer ontstaan.
Ne mutlu Türküm diyene
  vrijdag 7 september 2012 @ 13:26:53 #15
241662 Jian
Well, well, well
pi_116496558
PvdA ..... omfg :')
pi_116496577
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:25 schreef RemcoDelft het volgende:
Als ze in Turkije campagne voeren in het Nederlands zou het nieuws zijn. Dit toch niet?
Op Turkse televisiezenders wordt anders constant reclame gemaakt voor Rabobank & Abn Amro voor Nederlandse hypotheken. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2012 13:29:54 ]
pi_116496690
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:20 schreef dr.Bellows het volgende:
...
Dat doet 'ie dan ook.
pi_116496762
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:30 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat doet 'ie dan ook.
Het punt is dat een volksvertegenwoordiger, wethouder, wat hij ook wil zijn. Zijn zetel wil rechtvaardigen middels de Turkse stemgerechtigden, als hij in het Nederlands sprak met Turkse ondertiteling was er minder ophef geweest, thans.. hoop ik.
pi_116496882
Complot?

vrijdag 7 september 2012 @ 13:37:43 #20
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_116496936
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:30 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat doet 'ie dan ook.
Volgens mij zijn wij nog steeds het Neerlandsch Volk... Goede reden om geen PvdA te stemmen in ieder geval.
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_116496962
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het punt is dat een volksvertegenwoordiger, wethouder, wat hij ook wil zijn. Zijn zetel wil rechtvaardigen middels de Turkse stemgerechtigden, als hij in het Nederlands sprak met Turkse ondertiteling was er minder ophef geweest, thans.. hoop ik.
Je moet de vorm van de boodschap die je wil overbrengen aanpassen aan je doelgroep. Net zoals (bijvoorbeeld) Wilders dat doet. Korte zinnen, geen moeilijke woorden, eenvoudig verhaal zodat Henk+Ingrid het kunnen snappen. Dit is niks anders, ik heb er geen moeite mee.
pi_116497017
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:38 schreef DonJames het volgende:

[..]

Je moet de vorm van de boodschap die je wil overbrengen aanpassen aan je doelgroep. Net zoals (bijvoorbeeld) Wilders dat doet. Korte zinnen, geen moeilijke woorden, eenvoudig verhaal zodat Henk+Ingrid het kunnen snappen. Dit is niks anders, ik heb er geen moeite mee.
Als Wilders minister-president wordt van Nederland, is hij ook mijn premier en die van Achmed en Fatima, dus wil ik ook wel dat hij voor mijn rechten opkomt, met een volksvertegenwoordiger betaald door belastinggeld is dat niet anders, voor heel Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2012 13:40:01 ]
pi_116497154
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als Wilders minister-president wordt van Nederland, is hij ook mijn premier en die van Achmed en Fatima, dus wil ik ook wel dat hij voor mijn rechten opkomt, met een volksvertegenwoordiger betaald door belastinggeld is dat niet anders, voor heel Nederland.
En waaruit blijkt dat deze meneer dat niet gaat doen? Het feit dat hij Turks spreekt in het spotje? Lees dan mijn reactie over "vorm" en "inhoud" nog eens, want dan heb je het niet begrepen.
pi_116497207
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

Meeliften op een arbeidersmentaliteit? Echt? :') Jij wil deze man gewoon haten, heb ik het idee.
Ja, dat spreekt mensen nou eenmaal aan. Een simpele jongen die het toch maar even mooi ver geschopt heeft en weet wat hard werken en het minder hebben is. Typisch het plaatje dat de PvdA graag wil uitstralen.

Echter klopt er dus niets van want deze lapzwans heeft op kosten van de belastingbetaler fijn bedrijfskunde kunnen studeren en daar zo lang over kunnen doen als hij maar wilde zonder angst voor gekke boetes of hoge schulden. Iets wat de PvdA toekomstige studenten door invoering van een sociaal leenstelsel maar wat graag onmogelijk wil maken.

Investeren in jezelf, want PvdA'ers graaien om in de toekomst van hun kinderen te investeren toch wel genoeg bij elkaar. :Y

Maar hoe zit het als je ouders diep in de schulden zitten en je zelf in armoede leeft, moet eten van de voedselbank en als je al werkt, je verdiensten aan je ouders moet afstaan omdat die in de bijstand zitten en gekort worden?

Hoe sta je dan tegenover het opbouwen van een schuld als je ook direct kunt gaan werken? Dit soort succesverhalen, maar dan wel echt, van mensen die met niets begonnen maar het toch gemaakt hebben, zal er door de PvdA juist minder zijn. :r

En ja, naast je studie kun je uiteraard ook werken, maar juist in armere gezinnen zul je mensen aantreffen die het wél kunnen maar er dan ook wel hard aan moeten trekken. En ieder uur dat je werkt om je studieschuld te beperken ben je niet aan het studeren.

Weg met deze zogenaamd sociale partij. :r

[ Bericht 0% gewijzigd door NotYou op 07-09-2012 14:00:05 ]
Je suis Charlie Sheen
pi_116497215
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:43 schreef DonJames het volgende:

[..]

En waaruit blijkt dat deze meneer dat niet gaat doen? Het feit dat hij Turks spreekt in het spotje? Lees dan mijn reactie over "vorm" en "inhoud" nog eens, want dan heb je het niet begrepen.
Als jij je spotje in een voor Nederland vreemde taal doet, hiermee hoopt gekozen te worden, probeer je vooral je positie via de Turkse kiezers te legimiteren, dat het Nederlands ondertiteld is geeft dat de Turkse kiezer een hoger prioriteit heeft, met alle gevolgen van dien in zijn politieke portefeuille.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')