Ondanks dat het debat over het algemeen gewoon slecht was, had ik wel het idee dat Wilders inderdaad de meeste spreektijd had en naar zich toe trok.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het enige was dus anders was in vergelijking met de vorige debatten is dat Wilders won en Samsom niet.
Omdat sommige mensen hier het onvermogen hebben om objectief naar een debat te kijken. Ze zijn zo gekleurd en zo voor of tegen een bepaalde lijsttrekker dat hun mening te veel wordt beïnvloed.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat een kansloos gelul van een gefrustreerd persoon. Toen Samsom gewonnen had liepen de stijve piemels in rijen van drie de polonaise hier op Fok, en nu kan het opeens niet dat Wilders gewonnen heeft
Dat doen ze allemaal natuurlijkquote:Op vrijdag 7 september 2012 09:02 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Sommige wel ingestudeerd volgens mij
lol..quote:Het Nederlands Debat Instituut beschouwt PVV-leider Geert Wilders (die vandaag zijn 49ste verjaardag viert) als de winnaar van het donderdagavond gehouden lijsttrekkersdebat van het tv-programma EenVandaag. Directeur Roderik van Grieken heeft dat gemeld.
Er zegt er één wat.quote:Op vrijdag 7 september 2012 15:00 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Omdat sommige mensen hier het onvermogen hebben om objectief naar een debat te kijken. Ze zijn zo gekleurd en zo voor of tegen een bepaalde lijsttrekker dat hun mening te veel wordt beïnvloed.
Even de bril afzetten en luisteren naar de hangende langspeelplaat van de heer Rutte. Je merkt het momenteel trouwens bij iedere lijsttrekker. Ook niet zo gek gezien de hoeveelheid debatten.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:40 schreef Zolder het volgende:
[..]
Nee, het is namelijk telkens hetzelfde riedeltje wat hij opdraagt.
Dat mag je vinden, maar de mensen die er écht verstand van hebben oordelen andersquote:Op vrijdag 7 september 2012 15:50 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Er zegt er één wat.
Nee als Buma, Rutte of Pechtold wint zeg ik dat ook. Zo boeiend vind ik dat niet.
Na één van de debatten waarin ik Buma zeer sterk vond heb ik hem ook als één van de winnaars aangewezen (ik weet niet meer welk debat het was, maar hij was verrassend sterk in ieder geval).
Maar het feit is dat Wilders inhoudelijk gewoon zwak is, dat onderschrijft vriend en vijand, van SP tot VVD is men het daar toch wel over eens? Wat hij wilt kan in veel gevallen nog niet eens, dus zijn argumenten snijden vaak geen hout. Dat is al 1 belangrijk onderdeel van een debat.
Ten tweede snijden zijn oneliners ook geen hout, al zijn ze vaak wel grappig. Maar rondom hem ontspint er nooit een echt inhoudelijk debat, hij herhaalt slechts oneliners. Ook een zwak punt wat mij betreft.
Ten derde is hij onbeschoft, hij praat en schreeuwt door antwoorden van opponenten heen, en ook dat vind ik een zwaktebod.
Kortom, hoe Wilders uberhaupt ooit een debat kan winnen is mij een vraag, want inhoudelijk is hij zwak, debattechnisch eveneens, en daarnaast ontbreekt bij hem het fatsoen.
Als ik persoonlijk een winnaar moet aanwijzen van het Eenvandaag debat dan is dat Pechtold.
Uhm? Nee? Dat vindt vrijwel iedereen. Volgens mij moet je je rechts-populistische bril eens afzetten.quote:Op vrijdag 7 september 2012 16:13 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat mag je vinden, maar de mensen die er écht verstand van hebben oordelen anders
Misschien had je het nog niet door, maar als Wilders het goed doet in het debat, dan gaat dat ten koste van de VVD of SP. Wat eigenlijk alleen maar de kansen vergroot dat de PvdA de grootste wordt en daar ben jij vast heel blij mee, maar ik niet.quote:Op vrijdag 7 september 2012 16:15 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Uhm? Nee? Dat vindt vrijwel iedereen. Volgens mij moet je je rechts-populistische bril eens afzetten.
Hij is een keer als winnaar van het eenvandaag debat uitgeroepen, dat is wat anders.
Felicitaties aan Geert Wilders.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:15 schreef Shreyas het volgende:
Kennelijk vinden sommige moderators het nodig om partijpolitiek te bedrijven, dus dan maar een eigen topic hierover. Want als Samsom een debat wint wordt het van de daken geschreeuwd, maar als Geert Wilders wint kijkt iedereen de andere kant op of doet net of het niet is gebeurd.
Maar het is natuurlijk wel degelijk een prestatie waard dat niemand anders dan Geert Wilders het EenVandaag debat heeft gewonnen:
http://www.ad.nl/ad/nl/1(...)bat-EenVandaag.dhtml
http://www.nujij.nl/politiek/wilders-beste-in-debat-eenvandaag.18850833.lynkx#axzz25inV9Ob2
Wat dus betekent dat dit het eerste debat is in de campagne dat niet is gewonnen door Diederik Samsom, zou dat invloed hebben op de peilingen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |