abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116499795
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:46 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Het enige was dus anders was in vergelijking met de vorige debatten is dat Wilders won en Samsom niet.
Ondanks dat het debat over het algemeen gewoon slecht was, had ik wel het idee dat Wilders inderdaad de meeste spreektijd had en naar zich toe trok.

Waar in vorige debatten Samsom dit voornamelijk naar zich toe trok.

Om nou echt een winnaar aan te wijzen.. het was allemaal niet best.
http://www.the-outbreak.com/ - Online strategy game
pi_116500075
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat een kansloos gelul van een gefrustreerd persoon. Toen Samsom gewonnen had liepen de stijve piemels in rijen van drie de polonaise hier op Fok, en nu kan het opeens niet dat Wilders gewonnen heeft :')
Omdat sommige mensen hier het onvermogen hebben om objectief naar een debat te kijken. Ze zijn zo gekleurd en zo voor of tegen een bepaalde lijsttrekker dat hun mening te veel wordt beïnvloed.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_116500202
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 09:02 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Sommige wel ingestudeerd volgens mij
Dat doen ze allemaal natuurlijk :).
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_116501114
goedzo wilders, flink wat stemmen wegstelen van de VVD graag.

en trouwens:
quote:
Het Nederlands Debat Instituut beschouwt PVV-leider Geert Wilders (die vandaag zijn 49ste verjaardag viert) als de winnaar van het donderdagavond gehouden lijsttrekkersdebat van het tv-programma EenVandaag. Directeur Roderik van Grieken heeft dat gemeld.
lol..
pi_116501743
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 15:00 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Omdat sommige mensen hier het onvermogen hebben om objectief naar een debat te kijken. Ze zijn zo gekleurd en zo voor of tegen een bepaalde lijsttrekker dat hun mening te veel wordt beïnvloed.
Er zegt er één wat. :')

Nee als Buma, Rutte of Pechtold wint zeg ik dat ook. Zo boeiend vind ik dat niet.

Na één van de debatten waarin ik Buma zeer sterk vond heb ik hem ook als één van de winnaars aangewezen (ik weet niet meer welk debat het was, maar hij was verrassend sterk in ieder geval).

Maar het feit is dat Wilders inhoudelijk gewoon zwak is, dat onderschrijft vriend en vijand, van SP tot VVD is men het daar toch wel over eens? Wat hij wilt kan in veel gevallen nog niet eens, dus zijn argumenten snijden vaak geen hout. Dat is al 1 belangrijk onderdeel van een debat.

Ten tweede snijden zijn oneliners ook geen hout, al zijn ze vaak wel grappig. Maar rondom hem ontspint er nooit een echt inhoudelijk debat, hij herhaalt slechts oneliners. Ook een zwak punt wat mij betreft.

Ten derde is hij onbeschoft, hij praat en schreeuwt door antwoorden van opponenten heen, en ook dat vind ik een zwaktebod.

Kortom, hoe Wilders uberhaupt ooit een debat kan winnen is mij een vraag, want inhoudelijk is hij zwak, debattechnisch eveneens, en daarnaast ontbreekt bij hem het fatsoen.

Als ik persoonlijk een winnaar moet aanwijzen van het Eenvandaag debat dan is dat Pechtold.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 7 september 2012 @ 15:51:07 #56
117234 petertjeprik
A witty saying proves nothing
pi_116501772
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 22:40 schreef Zolder het volgende:

[..]

Nee, het is namelijk telkens hetzelfde riedeltje wat hij opdraagt.
Even de bril afzetten en luisteren naar de hangende langspeelplaat van de heer Rutte. Je merkt het momenteel trouwens bij iedere lijsttrekker. Ook niet zo gek gezien de hoeveelheid debatten.

Al deze lijsttrekkers krijgen mijn stem niet, maar ik houd erg debatten en de debatkunst. Wilders is voor mij op dat flak een beetje de anti-climax van ieder debat. Hij neemt een standpunt in en onderbouwt deze sterk, lijkt de discussie te winnen en begint dan zijn riedel over Europa. Echt heel jammer. Daarom ben ik het toch een klein beetje met je eens Zolder *;
A creation of importance can only be produced when its author isolates himself, it is a child of solitude - J.W. von Goethe
pi_116502452
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 15:50 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Er zegt er één wat. :')

Nee als Buma, Rutte of Pechtold wint zeg ik dat ook. Zo boeiend vind ik dat niet.

Na één van de debatten waarin ik Buma zeer sterk vond heb ik hem ook als één van de winnaars aangewezen (ik weet niet meer welk debat het was, maar hij was verrassend sterk in ieder geval).

Maar het feit is dat Wilders inhoudelijk gewoon zwak is, dat onderschrijft vriend en vijand, van SP tot VVD is men het daar toch wel over eens? Wat hij wilt kan in veel gevallen nog niet eens, dus zijn argumenten snijden vaak geen hout. Dat is al 1 belangrijk onderdeel van een debat.

Ten tweede snijden zijn oneliners ook geen hout, al zijn ze vaak wel grappig. Maar rondom hem ontspint er nooit een echt inhoudelijk debat, hij herhaalt slechts oneliners. Ook een zwak punt wat mij betreft.

Ten derde is hij onbeschoft, hij praat en schreeuwt door antwoorden van opponenten heen, en ook dat vind ik een zwaktebod.

Kortom, hoe Wilders uberhaupt ooit een debat kan winnen is mij een vraag, want inhoudelijk is hij zwak, debattechnisch eveneens, en daarnaast ontbreekt bij hem het fatsoen.

Als ik persoonlijk een winnaar moet aanwijzen van het Eenvandaag debat dan is dat Pechtold.
Dat mag je vinden, maar de mensen die er écht verstand van hebben oordelen anders :)
pi_116502523
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 16:13 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dat mag je vinden, maar de mensen die er écht verstand van hebben oordelen anders :)
Uhm? Nee? Dat vindt vrijwel iedereen. Volgens mij moet je je rechts-populistische bril eens afzetten.

Hij is een keer als winnaar van het eenvandaag debat uitgeroepen, dat is wat anders. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_116502739
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 16:15 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Uhm? Nee? Dat vindt vrijwel iedereen. Volgens mij moet je je rechts-populistische bril eens afzetten.

Hij is een keer als winnaar van het eenvandaag debat uitgeroepen, dat is wat anders. :P
Misschien had je het nog niet door, maar als Wilders het goed doet in het debat, dan gaat dat ten koste van de VVD of SP. Wat eigenlijk alleen maar de kansen vergroot dat de PvdA de grootste wordt en daar ben jij vast heel blij mee, maar ik niet.
Daarom zei ik ook, Wilders wint dit debat en Samsom niet, maar eigenlijk is het toch ook ergens een overwinning voor Samsom.

Kort samengevat: Ik ben tegen Wilders, tegen de PVV, ik baal dat hij gewonnen heeft, maar ik ontken niet de feiten en doe ook niet alsof het onvoorstelbaar is of onterecht dat Wilders het debat won.
pi_116506565
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 22:15 schreef Shreyas het volgende:
Kennelijk vinden sommige moderators het nodig om partijpolitiek te bedrijven, dus dan maar een eigen topic hierover. Want als Samsom een debat wint wordt het van de daken geschreeuwd, maar als Geert Wilders wint kijkt iedereen de andere kant op of doet net of het niet is gebeurd.

Maar het is natuurlijk wel degelijk een prestatie waard dat niemand anders dan Geert Wilders het EenVandaag debat heeft gewonnen:

http://www.ad.nl/ad/nl/1(...)bat-EenVandaag.dhtml

http://www.nujij.nl/politiek/wilders-beste-in-debat-eenvandaag.18850833.lynkx#axzz25inV9Ob2

Wat dus betekent dat dit het eerste debat is in de campagne dat niet is gewonnen door Diederik Samsom, zou dat invloed hebben op de peilingen?
Felicitaties aan Geert Wilders.

De tussenstand in de debatten tot dusver:

Samsom: 4
Wilders : 1
Rutte: 0
Roemer: 0
Buma: 0
Pechtold: 0
Sap: 0
Slob: 0
  vrijdag 7 september 2012 @ 18:12:23 #61
280416 Whiskers2009