abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116469957
Na lang twijfelen heb ik er voor gekozen om na mijn havo toch vwo te gaan doen op een vavo. Maar nu maak ik mij een beetje zorgen over het volgende. Op de havo haalde ik altijd 6jes voor wiskunde terwijl ik er toch best wel wat voor deed. Ik moet toegeven dat ik wel iets meer mijn best ervoor had kunnen doen. Uiteindelijk ging ik met een 5.8 het eindexamen in en voor het eindexamen zelf haalde ik tot mijn verbazing een 6.6.

Dit jaar gaat er helaas een nieuwe regel van kracht dat je maar één 5 mag staan voor Wiskunde, Engels en Nederlands. Ik hoor van veel mensen dat vwo wiskunde B echt een heel stuk moeilijker is dan havo wiskunde B. In mijn doem scenario ga ik ontzettend op mijn bek met vwo wiskunde B en haal ik een 4 waardoor ik door de nieuwe regel dus niet slaag.

Mijn vraag is : Hoe groot is het niveau verschil in wiskunde B tussen havo en vwo? In principe zou ik een 4.5 moeten staan voor wiskunde om te slagen. Is dit haalbaar voor iemand die laten we zeggen een 6.2 gemiddeld stond voor zijn havo wiskunde? Om mij extra voor te bereiden heb ik het 'Basisboek Wiskunde' van Jan van der Craats gekocht. Maak ik een grotere kans om een voldoende voor wiskunde te halen als ik dit boek uitwerk voordat de gewone wiskunde lessen beginnen volgend jaar ?

Ik doe volgend jaar pas in wiskunde examen ( Helft van mijn vakken dit jaar, andere helft waaronder wiskunde volgend jaar) dus ik zou nog kunnen overstappen naar wiskunde A.... Ik vind dit eigenlijk erg zonde omdat ik daarmee een hoop studies uitsluit. Maar dit kan het verschil zijn tussen wel of niet slagen...
pi_116470552
Bekijk de beide eindexamens van dit jaar zou ik zeggen.
Er zit inderdaad een aardig verschil in ja..
One day the poor will have nothing left to eat but the rich..
pi_116474290
als je basisboek wiskunde doorwerkt dan moet het goed komen. dit boek wordt gebruikt om de wiskunde b kennis van eerstejaars studenten van exacte studies weer op te frissen (bij econometrie althans). dus je maakt zeker een betere kans als je dit boek zelf alvast hebt bestudeerd.
pi_116475613
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 20:29 schreef Adelovici het volgende:
als je basisboek wiskunde doorwerkt dan moet het goed komen. dit boek wordt gebruikt om de wiskunde b kennis van eerstejaars studenten van exacte studies weer op te frissen (bij econometrie althans). dus je maakt zeker een betere kans als je dit boek zelf alvast hebt bestudeerd.
Hetzelfde hier, Aviation Studies (hbo) echter moeten wij dit binnen 6 weken doen.
pi_116476396
Wij nu in een week (pre-MSc).

We moeten de eerste 9 hoofdstukken van Essential Mathematics in een week er door rammen. Volgens mij komt dit aardig overeen met het boek van Craats (wat ik er naast heb liggen).
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_116477411
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:06 schreef The_Yakuza het volgende:
Wij nu in een week (pre-MSc).

We moeten de eerste 9 hoofdstukken van Essential Mathematics in een week er door rammen. Volgens mij komt dit aardig overeen met het boek van Craats (wat ik er naast heb liggen).
Doe je een technische opleiding? ik zit namelijk in mijn propedeuse jaar en vind 6 weken behoorlijk pittig.
pi_116477577
Semi-beta zoals velen het hier zullen omschrijven :P Technology and Operations Management. Op het hbo heb ik gewoon 0,0 wiskunde gehad.
Fuck being broke or middle class, go get it all!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')