Ik zie er niet staan dat DAF om die reden werd opgericht.quote:
http://www.ekudos.nl/arti(...)chreven_door_yancko_quote:Op woensdag 12 september 2012 15:53 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee daar werkten nederlanders , geen enkele marrokkaan, was een heel gesloten wereldje tot de sluiting in 1965
http://www.chemelot.nl/de(...)e.htm&id=743&taal=nl
Ik zeg dat studenten hun keuze daar niet op baseren, althans de meesten niet. Anders zouden hele andere studiekeuzes gemaakt worden lijkt mij.quote:Op woensdag 12 september 2012 15:44 schreef xenobinol het volgende:
Banken en verzekeraars, semi overheden... allemaal moeten ze hoge salarissen betalen om het beste talent binnenboord te halen. Nee.... mensen zijn totaal niet geinteresseerd in een hoge beloning, doet niets ter zaken in het maken van hun keuze.
Je ontloopt het punt...quote:beta studies hebben dan ook maar weinig op met geloof.
'Iedereen' wil zoveel mogelijk voor zo min mogelijk.quote:Op dat punt ga ik een heel eind met je mee, ergens meer geld tegenaan gooien lost een probleem vaak niet op. Toch is 'meer geld' altijd de oplossing voor politici en beleidsmakers, net als meer tijd tegen lagere kosten werken ook een oplossing is volgens werkgevers.
Maar waarom zou men?quote:Uiteraard loop ik rond met frustraties, niet zo raar toch als je weet dat het ook anders kan.
Natuurlijk.quote:Op woensdag 12 september 2012 15:45 schreef xenobinol het volgende:
Is wat complexer maar zoiets valt te automatiseren, de vraag die producente zich echter afvragen is of het ook tegen lagere kosten kan dan de goedkope handjes in lage lonenlanden.
Op woensdag 12 september 2012 15:52 schreef Basp1 het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)dagen-per-week.dhtmlquote:Daarbij denken ze aan 6 dagen per week en 13 uur per dag. Ze dringen aan op liberalisering van de arbeidsmarkt, onder meer met de mogelijkheid 78 uur per week te werken in plaats van 40 uur in de huidige officiële werkweek.
Waar halen jullie toch deze niet te onderbouwen feiten vandaan?quote:Op woensdag 12 september 2012 17:00 schreef Nobu het volgende:
forote][ afbeelding ] Op woensdag 12 september 2012 15:52 schreef Basp1 het volgende:
Dat was België. In Limburg was er personeel zat.
En dit gaat over nederland.quote:
Als ik een Griek was ging ik lekker defaulten op die schulden, lekker uit de euro en daarna pas hard werken om het land er weer bovenop te helpen.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:04 schreef Tocadisco het volgende:
Gewoon een voorbeeld aan de Grieken nemen:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)dagen-per-week.dhtml
Hopelijk verhoogd Samsom de uitkeringenquote:
Voor overheid is 36 uur toch standaard?quote:Op donderdag 6 september 2012 17:06 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ik dacht dat 40 al standaard was?
Wat een bolle homo...quote:
nee je zei dat er om die reden een fabriek werd gebouwd / opgericht , dat was wel zo, maar niet DAF, maar DSM (De Staats Mijnen)quote:Op woensdag 12 september 2012 16:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zie er niet staan dat DAF om die reden werd opgericht.
quote:Die hadden een fabriek neergezet in Limburg, zodat de mijnwerkers uit de gesloten mijnen daar konden werken.
De DAF fabriek (thans Nedcar) in Born werd indertijd wel degelijk gebouwd ter compensatie van de verloren gegane werkgelegenheid door de mijnsluitingen. Van het door het rijk uitgetrokken subsidiegeld is overigens ook de universiteit van Maastricht gestart. Iets wat in Heerlen en omgeving kwaad bloed gezet heeft, aangezien er voor Maastricht amper banen verloren gingen door de mijnsluitingen. Maar dat terzijde...quote:Op donderdag 13 september 2012 08:35 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee je zei dat er om die reden een fabriek werd gebouwd / opgericht , dat was wel zo, maar niet DAF, maar DSM (De Staats Mijnen)
[..]
Universiteit van Maastricht was al in de planning, kan zijn dat er subsidiegeld misbruikt werdquote:Op donderdag 13 september 2012 08:51 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De DAF fabriek (thans Nedcar) in Born werd indertijd wel degelijk gebouwd ter compensatie van de verloren gegane werkgelegenheid door de mijnsluitingen. Van het door het rijk uitgetrokken subsidiegeld is overigens ook de universiteit van Maastricht gestart. Iets wat in Heerlen en omgeving kwaad bloed gezet heeft, aangezien er voor Maastricht amper banen verloren gingen door de mijnsluitingen. Maar dat terzijde...
Sorry hoor, maar DAF oprichten is heel wat anders dan dat DAF ergens een fabriek neerzet. Ze hadden hem ook ergens anders neer kunnen zetten, maar ze hebben hem daar neergezet omdat daar de arbeidskrachten waren want de mijnen waren gesloten, het gaat hier om een fabriek, niet om de onderneming. Daar heeft DSM verder niets mee te maken.quote:Op donderdag 13 september 2012 08:35 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee je zei dat er om die reden een fabriek werd gebouwd / opgericht , dat was wel zo, maar niet DAF, maar DSM (De Staats Mijnen)
[..]
Door die krapte op de arbeidsmarkt en een tekort aan de juiste kennis hier is de door Den Uyl met subsidie omgebouwde DSM nu voor 90 % naar Chinaquote:Op donderdag 13 september 2012 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is ook een mooi gevolg van enige krapte op de arbeidsmarkt, dat je dergelijke 'arbeidsmobiliteit' krijgt en de werkgever naar de werkloosheid toekomt, ipv zeuren dat de werkloze maar moet verhuizen voor een uitzendbaantje een eind verderop.
quote:Symbool: DSM / ISIN: NL0000009827
Koninklijke DSM is een Nederlandse vennootschap met de zetel te Heerlen, welke internationaal actief is in de chemiesector. De afkorting DSM stond voor De Staatsmijnen of Dutch State Mines. Na sluiting van de mijnen in Limburg werd om werkloosheid tegen te gaan nieuwe industrie ontwikkeld in Limburg. Een van de zwaartepunten in die ontwikkelingen was de petrochemische industrie, die werd opgezet onder de vlag van het oude mijnbouwbedrijf DSM. DSM is actief op het gebied van producten voor de voedingsindustrie en de farmaceutische industrie, hoogwaardige materialen en industriële chemicaliën
Yep, laat de werkenden harder werken zodat de werkelozen thuis kunnen zitten. Straks mogelijk met de PvdA in de regering!!quote:Op donderdag 6 september 2012 17:08 schreef dr.Bellows het volgende:
Ik snap er niets van. We hebben enorm veel werklozen en er komen er nog steeds meer bij. En nu moeten degenen die een baan hebben nog meer werken, waardoor er weer minder ruimte op de arbeidsmarkt komt.....?
quote:Op donderdag 13 september 2012 11:38 schreef HD9 het volgende:
[..]
Door die krapte op de arbeidsmarkt en een tekort aan de juiste kennis hier is de door Den Uyl met subsidie omgebouwde DSM nu voor 90 % naar China
En door de VVD voor een habbekrats naar de beurs gesleept
Tot zover de waarde van beurshandel voor de kapitaalverschaffing.quote:Dit bevestigt maar weer eens ons stokpaardje dat je beter van beursintroducties af kan blijven.
Maar daar was DSM niet voor omgebouwd, dat geld is inmiddels opgemaakt door de overheid en de VVD schelt nu nog op Den Uijl om de sluiting van De Staats Mijnenquote:Op donderdag 13 september 2012 12:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Tot zover de waarde van beurshandel voor de kapitaalverschaffing.
Wat een onzin. Wees blij dat we nu eindelijk een midden hebben.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:56 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Yep, laat de werkenden harder werken zodat de werkelozen thuis kunnen zitten. Straks mogelijk met de PvdA in de regering!!
Dat midden hadden we in 2010 ook, je weet wel, toen ze onderling ruzie liepen te maken. Toen klapte het kabinet en kregen we Wilders. Nu niet lang daarna is achterlijk Nederland het alweer vergeten en kiezen we exact hetzelfde waar we twee jaar terug nog zo blij om waren dat het niet meer bestondquote:Op donderdag 13 september 2012 12:10 schreef Cherna het volgende:
[..]
Wat een onzin. Wees blij dat we nu eindelijk een midden hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |