abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116457584
Wat heeft de speelfilm The Matrix te maken met de huidige politiek/politieke systeem? Alles (alleen je moet zien) De ideologie in de speelfilm is dezelfde als in de politiek. De meeste mensen kunnen ideologie niet doorzien omdat het niet helemaal zichtbaar is, maar er zijn details die wel zichtbaar zijn, zoals kleuren en symboliek. De PvdA en de SP hanteren rood als hoofdkleur, de PVV en de VVD hanteren blauw als hoofdkleur. In de speelfilm The Matrix laat Morpheus Neo kiezen tussen een rode of blauwe pil, hij kiest de rode (en Neo red uiteindelijk The Matrix) Er is dus iemand in de politiek die Neo symboliseert (en ook Trinity) Alles wat je op televisie en in de TK ziet gebeuren is ideologisch gelijk aan dat verhaal/filmscript. Het is een script dat wordt afgewerkt.
In de politiek draait het vooral om de grote partijen (macht), en je kan met die partijen vier combinaties maken die alle vier rood-blauw geven (dus Paars, als je rood en blauw mengt krijg je paars) SP-PVV, SP-VVD, PvdA-PVV en PvdA-VVD, die laatste is nu in beeld gekomen (een maand terug was dat nog SP-VVD) Inmiddels begint te VVD ook al wat te dalen in zetelaantal, dus eigenlijk gaat het al naar de laatste combinatie, PvdA-PVV (terwijl het maanden geleden nog om de SP en PVV te gaan (de twee grootste partijen op de flanken)
Er zijn na 12 september eigenlijk twee grote rood-blauwe combinaties over, SP-PVV en PvdA-VVD, als alles goed is moet het toch weer naar SP-PVV gaan (omdat het in andere Europese landen ook een beeld geeft van politieke tweedeligen van flankenpartijen, in Frankrijk Hollandse - Le Pen)
Uiteindelijk zal de kiezersmassa naar een kant worden gebracht en houdt je een grote flank over (en daaruit haalt men absolute macht, want daar gaat het de hele tijd om, The Matrix is het systeem/de ideologie die in stand moet worden gehouden om tot die BNW te komen (een imperium, heersen) En blijft Neo over als grote 'overwinnaar' (hij redt The Matrix/het systeem, er ontstaat in werkelijkheid dus 'neototalitarisme', vandaar de naam Neo) De vraag is wie is Neo (en ook Trinity) in de politiek? Welke politici stellen wie voor?
  donderdag 6 september 2012 @ 14:02:43 #2
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_116457891
....oke... 2e topic over the film the matrix en politiek..
en ik vind het zeer verwarrend wat hier allemaal boven staat.
:{
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_116459269

[ Bericht 100% gewijzigd door Gray op 06-09-2012 18:41:17 (niet doen) ]
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_116459336
Godverdomme, zoveel bullshit heb ik zelden gezien. :o
Fo’ fo’ bulldog: my motherfucking pet
I point it at you and tell that motherfucker "fetch"
I’m fucking her good, she got her legs on my neck
I get pussy, mouth and ass, call that bitch triple threat
pi_116459492
Hiermee ben ik het wel eens. Ook zullen er gevleugelde pony's neerdalen uit de hemel die alle wereldsteden van de kaart zullen vegen met behulp van hun laser-schietende ogen.
Je suis Charlie Sheen
pi_116459532
Dan is er al zoveel bullshit over politiek op FOK! en dan gaan we ook nog een Hollywood blockbuster erbij betrekken.

What's next, The Hangover? Sex and the city? :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 6 september 2012 @ 15:01:22 #7
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_116459927
Ik zou maar uitkijken met die Matrix-filmpjes. De regisseur heeft zich inmiddels om laten bouwen tot vrouw.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 6 september 2012 @ 15:03:15 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_116459989
Niet dat we TS in dit topic zullen terugzien. Die braakt wat nonsens uit en gaat weer verder.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_116460064
quote:
9s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:01 schreef Copycat het volgende:
Ik zou maar uitkijken met die Matrix-filmpjes. De regisseur heeft zich inmiddels om laten bouwen tot vrouw.
Best lullig als je altijd onder de naam "the wachowski brothers" hebt gewerkt. :D
Je suis Charlie Sheen
  donderdag 6 september 2012 @ 15:10:52 #10
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_116460242
Jouw hele theorie is gebaseerd op de kleuren van die twee pillen die in een tijdsspanne van uren maar een paar minuten in beeld zijn... Daarnaast zijn rood en blauw twee van de drie basiskleuren waardoor de kans dat ze ergens voor gebruikt worden sowieso al een stuk groter is. Bovendien associëren de meeste mensen rood met vuur, en dus gevaar, en blauw met iets koels en vredigs zoals ijs of de lucht. Slik je blauw dan ga je terug naar je veilige leventje, slik je rood dan ga je de gevaarlijke waarheid tegemoet.

Maar nee, natuurlijk is het een groot politiek complot! :')14.gif
  vrijdag 7 september 2012 @ 08:39:12 #11
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_116488702
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:10 schreef CruellaDeVil het volgende:
Jouw hele theorie is gebaseerd op de kleuren van die twee pillen die in een tijdsspanne van uren maar een paar minuten in beeld zijn... Daarnaast zijn rood en blauw twee van de drie basiskleuren waardoor de kans dat ze ergens voor gebruikt worden sowieso al een stuk groter is. Bovendien associëren de meeste mensen rood met vuur, en dus gevaar, en blauw met iets koels en vredigs zoals ijs of de lucht. Slik je blauw dan ga je terug naar je veilige leventje, slik je rood dan ga je de gevaarlijke waarheid tegemoet.

Maar nee, natuurlijk is het een groot politiek complot! :')[ afbeelding ]
politiek is dan ook een zéér sneu spelletje.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_116489523
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 08:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Your right, vooral in de media zag ik dat de SP in de peilingen de grootste werd, en in de dagen daarna door berichtgeving naar beneden werd gehaald. Omdat Roemer even niet zo sterk was in zn debat.
Dit deed mij mn wenkbrouwen liften, wat voor vies spel word er wel niet gespeeld.
Het is allemaal beinvloeding.

Wat betreft het verhaal van TS daar krijg k alleen maar koppijn van
pi_116492103
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 09:20 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Your right, vooral in de media zag ik dat de SP in de peilingen de grootste werd, en in de dagen daarna door berichtgeving naar beneden werd gehaald. Omdat Roemer even niet zo sterk was in zn debat.
Dit deed mij mn wenkbrouwen liften, wat voor vies spel word er wel niet gespeeld.
Het is allemaal beinvloeding.

Wat betreft het verhaal van TS daar krijg k alleen maar koppijn van
Ik moet zeggen dat Roemer mij echt vies tegenvalt. Binnen de groep lijsttrekkers komt hij toch een beetje over als het dommige jongetje dat er wat bij hangt en zich soms tot zijn eigen vermaak grof uitlaat met wat vieze woordjes. Overigens was hoe hij opende tegen de VVD bij EenVandaag gisteren dan wel weer aardig maar toch, nee. :N

Ik vrees dat de daling van de SP in de peilingen voor een groot deel ligt aan de presentatie en het voorkomen van de heer Roemer zelf.
Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:09:30 #14
351921 CruellaDeVil
pi_116492400
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 08:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Is dat nou echt het enige dat je tegen mijn post hebt in te brengen? Ach ja, daar ben je Lambiekje voor. :')
pi_116492699
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:09 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Is dat nou echt het enige dat je tegen mijn post hebt in te brengen? Ach ja, daar ben je Lambiekje voor. :')
Rood kun je ook associeren met liefde, passie of het leven (want bloed), hell, hoe je bloed ziet hangt ook maar net af van je achtergrond. Je had je het hele verhaal kunnen besparen door het af te doen als slap schizofreen/schizotypisch/psychotisch gelul, zoals iedere weldenkende in één oogopslag kan zien.

Maar een potje vrij associeren met kleuren is natuurlijk ook een leuk tijdverdrijf. *O*
Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:34:15 #16
351921 CruellaDeVil
pi_116493185
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:19 schreef NotYou het volgende:
Je had je het hele verhaal kunnen besparen door het af te doen als slap schizofreen/schizotypisch/psychotisch gelul, zoals iedere weldenkende in één oogopslag kan zien.
Ja ach, ik ga graag de discussie aan met onze vriendjes van BNW. O+
Ze willen / kunnen alleen over het algemeen niet echt meewerken aan het hele idee 'discussie'. :')
pi_116493876
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:58 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat Roemer mij echt vies tegenvalt. Binnen de groep lijsttrekkers komt hij toch een beetje over als het dommige jongetje dat er wat bij hangt en zich soms tot zijn eigen vermaak grof uitlaat met wat vieze woordjes. Overigens was hoe hij opende tegen de VVD bij EenVandaag gisteren dan wel weer aardig maar toch, nee. :N

Ik vrees dat de daling van de SP in de peilingen voor een groot deel ligt aan de presentatie en het voorkomen van de heer Roemer zelf.
Ik volg de debatten niet zo, vind t zo'n gezever. Mij gaat het meer om waar een partij voor staat. Lees dus liever de websites als dat eindeloze gezeur op de tv.
  vrijdag 7 september 2012 @ 12:12:36 #18
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_116494316
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:48 schreef NotYou het volgende:
Hiermee ben ik het wel eens. Ook zullen er gevleugelde pony's neerdalen uit de hemel die alle wereldsteden van de kaart zullen vegen met behulp van hun laser-schietende ogen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_116503801
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:34 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Ja ach, ik ga graag de discussie aan met onze vriendjes van BNW. O+
Ze willen / kunnen alleen over het algemeen niet echt meewerken aan het hele idee 'discussie'. :')
Nou nou, dat klinkt nogal neerbuigend :{
  vrijdag 7 september 2012 @ 16:56:39 #20
351921 CruellaDeVil
pi_116504333
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 16:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou nou, dat klinkt nogal neerbuigend :{
Irritatie hé. :@
pi_116504492
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 16:56 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Irritatie hé. :@
Snap :D
Maar toch, het kan wel hoor.
Ook op BNW.
Zie de reeksen ;) .
  vrijdag 7 september 2012 @ 17:04:11 #22
351921 CruellaDeVil
pi_116504619
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 17:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Snap :D
Maar toch, het kan wel hoor.
Ook op BNW.
Zie de reeksen ;) .
Ik heb het idee dat waar het wel gebeurt het meestal discussies zijn over de details van een theorie. Op pure (beleefd gebrachte) kritiek wordt naar mijn gevoel maar zelden echt ingegaan.
pi_116504687
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 17:04 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat waar het wel gebeurt het meestal discussies zijn over de details van een theorie. Op pure (beleefd gebrachte) kritiek wordt naar mijn gevoel maar zelden echt ingegaan.
Omdat het vaak over zaken gaat die moeilijk te bewijzen zijn.
pi_116588234
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:52 schreef Synthercell het volgende:
De vraag is wie is Neo (en ook Trinity) in de politiek? Welke politici stellen wie voor?
waarom wil je dat weten?
wat doe je met die info?
wat wordt je er wijzer van?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')