abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 september 2012 @ 15:49:20 #151
862 Arcee
Look closer
pi_116461771
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:45 schreef Wespensteek het volgende:
maar na de formatiebesprekingen was alles wat goed was weg
Tsja, dat lot wacht tegenwoordig eigenlijk elke coalitie in dit land.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_116461794
Aub GEEN VVD MEER IN HET KABINET!!!

probeer eens een linkse flank...SP, PVDA, D66, CDA en evt GL.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 september 2012 @ 15:51:10 #153
862 Arcee
Look closer
pi_116461852
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:49 schreef Fredje2010 het volgende:
Aub GEEN VVD MEER IN HET KABINET!!!

probeer eens een linkse flank...SP, PVDA, D66, CDA en evt GL.
Is er ook maar 1 partij van die overige 4 die met de SP wil regeren?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_116461886
tsja, maar wat mij betreft geen VVD iig...wat moet je dan?
pi_116461893
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:49 schreef Arcee het volgende:

[..]

Tsja, dat lot wacht tegenwoordig eigenlijk elke coalitie in dit land.
Eigenlijk zou men een referendum moeten organiseren als het regeerakkoord er is. Dan kunnen Nederlanders aangeven of de politici hun stemmen goed hebben vertaald naar beleid.
De vraag is eenvoudig: "Steunt u dit kabinet? "
pi_116461929
@wespensteek

Yep, dat zou inderdaad wel eens een hele goede optie zijn!
  donderdag 6 september 2012 @ 15:53:56 #157
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_116461974
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Eigenlijk zou men een referendum moeten organiseren als het regeerakkoord er is. Dan kunnen Nederlanders aangeven of de politici hun stemmen goed hebben vertaald naar beleid.
De vraag is eenvoudig: "Steunt u dit kabinet? "
Jaaa!!! Nooit meer een regering _O_
pi_116461987
PVV, SP, CDA, GL D66 PVDA?

;-)
pi_116461993
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hoe kun je dat nou doen? De vorige keer stemde ik om precies dezelfde reden op Cohen en dat werd een ramp. Ik ga nu gewoon vasthouden aan het programma dat mij het beste lijkt en laat de heren het verder uitzoeken. De PvdA is een middenpartij in mijn ogen waarbij je niet weet of de liberale tak gaat winnen en samen gaat werken met de VVD of de sociale tak eindelijk het lef heeft de SP te omarmen. Ik wil in elk geval zo weinig mogelijk risico lopen dat mijn stem tot een kabinet met de VVD leidt zonder een links blok ernaast. Ooit stemde ik eens D'66 toen kreeg ik n.b CDA en VVD erbij met Balkenende 2 en 3, het slechtste kabinet dat ik ooit heb meegemaakt. In 2003 wou D'66 verstandige dingen doen op gebied van HRA en AOW maar na de formatiebesprekingen was alles wat goed was weg, dat wil ik nu in elk geval niet, ik schaam me nog dat ik heb bijgedragen aan Balkenende 2 en 3, het spijt me!!!
Ja dat is het enige punt van twijfel inderdaad. Ik ben bereid de PvdA te steunen maar ik heb de vorige Paarse kabinetten nog in mijn achterhoofd waarbij de PvdA wat mij betreft veel te bereidwillig heeft meegewerkt aan meer marktwerking en liberaliseringen. Wat dat betreft moet de PvdA echt waken dat ze niet weer hun identiteit en eigen geluid verliezen in een coalitie, de positieve invloed van de PvdA moet wel echt zichtbaar worden in een regeerakkoord.

Aangezien de PvdA tegen het midden aan leunt is de kans op een brede midden-coalitie wel aanzienlijk denk ik, maar dat is in deze tijd wel belangrijk denk ik, een kabinet met een breed draagvlak. Ik verwacht van de PvdA dat zij in een dergelijk kabinet voor de nodige linkse balans zorgen, waardoor de allerzwaksten niet onevenredig zullen worden getroffen door bezuinigingen bijv.

Maar garanties heb ik hierbij niet inderdaad, maar de SP biedt mij ook geen garanties, en ik denk dat de PvdA beter in staat is een breed draagvlak te creeëren voor sociale maatregelen dan dat de SP hiertoe in staat is. Dat is ook belangrijk voor de toekomst, als beleid moet worden voortgezet of weer helemaal moet worden omgegooid volgens de kiezer.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 6 september 2012 @ 15:55:03 #160
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_116462027
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:51 schreef Fredje2010 het volgende:
tsja, maar wat mij betreft geen VVD iig...wat moet je dan?
Je hebt pech. De volgende regering is er sowieso een met de VVD :)
pi_116462096
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:54 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja dat is het enige punt van twijfel inderdaad. Ik ben bereid de PvdA te steunen maar ik heb de vorige Paarse kabinetten nog in mijn achterhoofd waarbij de PvdA wat mij betreft veel te bereidwillig heeft meegewerkt aan meer marktwerking en liberaliseringen. Wat dat betreft moet de PvdA echt waken dat ze niet weer hun identiteit en eigen geluid verliezen in een coalitie, de positieve invloed van de PvdA moet wel echt zichtbaar worden in een regeerakkoord.

Aangezien de PvdA tegen het midden aan leunt is de kans op een brede midden-coalitie wel aanzienlijk denk ik, maar dat is in deze tijd wel belangrijk denk ik, een kabinet met een breed draagvlak. Ik verwacht van de PvdA dat zij in een dergelijk kabinet voor de nodige linkse balans zorgen, waardoor de allerzwaksten niet onevenredig zullen worden getroffen door bezuinigingen bijv.

Maar garanties heb ik hierbij niet inderdaad, maar de SP biedt mij ook geen garanties, en ik denk dat de PvdA beter in staat is een breed draagvlak te creeëren voor sociale maatregelen dan dat de SP hiertoe in staat is. Dat is ook belangrijk voor de toekomst, als beleid moet worden voortgezet of weer helemaal moet worden omgegooid volgens de kiezer.
Ja dan moeten ze het toch maar eens samen proberen m.i., iedere water bij de wijn en klaar is kees(was het maar zo gemakkelijk) maar het valt te proberen!
pi_116462110
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:53 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Jaaa!!! Nooit meer een regering _O_
Nederlanders zijn niet gek, die weten ook wel dat er geregeerd moet worden en zullen serieus kijken naar wat er is afgesproken. Daarnaast hebben die partijen al een meerderheid aan stemmen gekregen (bij een normaal meerderheidskabinet) de kans op geen steun is dus niet zo groot als politici ten minste een beetje hun verkiezingsbeloften nakomen.
pi_116462219
De kans op een SP, PVDA is groter neem ik aan groter als Samson(PVDA) de winnaar wordt van de verkiezingen ipv rutte toch?
pi_116462400
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:59 schreef Fredje2010 het volgende:
De kans op een SP, PVDA is groter neem ik aan groter als Samson(PVDA) de winnaar wordt van de verkiezingen ipv rutte toch?
Is een betere strategie inderdaad dan rechtstreeks op de SP stemmen
pi_116462502
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:59 schreef Fredje2010 het volgende:
Dat denk ik niet, ik denk dat de PvdA sneller aansluiting vindt bij D'66, VVD en groen-links dan bij de SP. Bij de SP zal men moeite hebben met de pro-EU maatregelen die men noodzakelijk en onvermijdelijk vindt bij de PvdA. De andere standpunten zijn redelijk soft en plooibaar daar komt men wel uit met andere partijen. De enige kans op een links blok is als men nauwelijks om een verkiezingswinst van de SP heen kan.
  donderdag 6 september 2012 @ 16:07:25 #166
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_116462565
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nederlanders zijn niet gek, die weten ook wel dat er geregeerd moet worden en zullen serieus kijken naar wat er is afgesproken. Daarnaast hebben die partijen al een meerderheid aan stemmen gekregen (bij een normaal meerderheidskabinet) de kans op geen steun is dus niet zo groot als politici ten minste een beetje hun verkiezingsbeloften nakomen.
Het probleem is dat kiezers dus wel gek zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 september 2012 @ 16:31:15 #167
862 Arcee
Look closer
pi_116463488
quote:
Roemer: paars hangt boven de markt

DEN HAAG - Volgens lijsttrekker Emile Roemer van de SP hangt een samenwerking tussen de PvdA en de VVD „boven de markt” voor na de verkiezingen. „Dit hebben we in het verleden ook gezien, ten tijde van Paars. Dat ze met elkaar gaan kissebissen om vervolgens na de verkiezingen weer met elkaar in bed te duiken”, zei Roemer in een interview op RTL Z.

„Nu gaan ze samen heel hard roepen: nee, we gaan niet met de PvdA en nee, we gaan niet met de VVD. Maar de kans is natuurlijk ontzettend groot dat als die partijen groot zijn en wij wat achter blijven, dat het dan die kant op gaat”, aldus Roemer. De enige manier om dat te voorkomen, is om de SP in de regering te stemmen, stelt de SP'er. En daar is een groot aantal zetels voor nodig.
  donderdag 6 september 2012 @ 16:46:06 #168
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_116464122
Paars _O_
pi_116467128
geef mij maar paars hoor. Links,Rechts,Midden samen in een kabinet dat wil hervormen.
Het liefst heb ik dan ook een 3 partijen kabinet als het een beetje kan en dat is mogelijk met deze partijen (zoals de peilingen nu zijn).

Denk dat alle andere opties aanzienlijk moeilijker liggen.

Dat het geen meerderheid in de 1ste kamer heeft zei dan zo, maar met een beetje gedoogsteun van cda/gl in de eerste kamer (die een deel van het beleid wel zullen steunen) kom je een heel eind. PVV te rechts, SP te links daar hebben we in nederland niks aan. Gelukkig gaat inmiddels veel meer stemgerechtigden (begin dit jaar nog 40/45% die hiervoor koos nu nog éen kleine 30%) dat inzien
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_116490058
Een breedgedragen, paars kabinet dat bereid is tot hervormen, compromissen, en liberalisering op sociaal vlak is wat we nodig hebben!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_116490167
Paars is de enige gezonde optie voor Nederland.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_116490314
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2012 16:31 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, VVD en PvdA zijn tot elkaar veroordeeld, maar wat wordt de derde partij? Dat kan gewoon CDA worden...
pi_116494368
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:54 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Een groot PvdA en een groot VVD betekent Paars. Als je geen Paars wil moet je niet stemmen op de VVD, PvdA en D66. Zo simpel is het.
pi_116494434
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 09:51 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Ja, VVD en PvdA zijn tot elkaar veroordeeld, maar wat wordt de derde partij? Dat kan gewoon CDA worden...
Die kans is bijzonder klein. Het CDA zal geen D66-achtige rol willen spelen in een nieuw kabinet. Die gaan oppositie voeren. Wat niet meer dan terecht is wanneer je van 40+ naar 10-15 zetels zakt in enkele jaren tijd.
pi_116494585
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 12:14 schreef nikk het volgende:

[..]

Een groot PvdA en een groot VVD betekent Paars. Als je geen Paars wil moet je niet stemmen op de VVD, PvdA en D66. Zo simpel is het.
Zoals ik al zei sta ik niet persé onwelwillend tegenover een Paars kabinet. Het kan voor de juiste balans zorgen van beschermen van de sociaal zwakkeren, verantwoorde overheidsfinanciën, en het stimuleren van werken en ondernemerschap.

Nadeel is dat het een "vechtkabinet" kan worden, en het risico bestaat dat de PvdA onvoldoende inzet op het beschermen van die sociaal zwakkeren en het verdelen van de lasten, zoals ook onder de vorige Paarse kabinetten de PvdA redelijk onzichtbaar was qua invloed.

Maar vooralsnog gun ik de PvdA hierin het voordeel van de twijfel.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')