Omdat we eigenlijk af zouden willen van een tot nu toe redelijk geslaagde poging om een staat in het leven te roepen die de privacy van burgers meer veronachtzaamd dan de voormalige DDR.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:51 schreef De_Dakgoot het volgende:
Waarom zou je het uberhaupt willen afschaffen?
wat heeft legitimeren met privacy te maken? een verbalisant moet toch weten wie hij voor zich heeft.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:54 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Omdat we eigenlijk af zouden willen van een tot nu toe redelijk geslaagde poging om een staat in het leven te roepen die de privacy van burgers meer veronachtzaamd dan de voormalige DDR.
Waar woon jij in godsnaamquote:Op woensdag 5 september 2012 20:04 schreef MakkieR het volgende:
We hebben decenia zonder ID geleefd dat ging na mijn mening prima, verder hebben we de paspoort en zo'n ID kaart kost alleen maar geld. Het tast je privicy aan een kostbaarheid dat tegenwoordig te grabbel wordt gegooid. Ik wil graag anoniem over de straten kunnen lopen maar heb meer het gevoel dat we in een soort oorlog staat rondlopen waarbij iedereen potentieel terrorist kandidaat is.
In Nederland een vrij land waar we een wet hebben op Privacy en waar elke ambtenaar niet meteen in mijn persoonlijke gegevens hoeft te neuzen als daar geen aanleiding voor is.quote:
quote:Op woensdag 5 september 2012 20:04 schreef MakkieR het volgende:
We hebben decenia zonder ID geleefd dat ging na mijn mening prima, verder hebben we de paspoort en zo'n ID kaart kost alleen maar geld. Het tast je privicy aan een kostbaarheid dat tegenwoordig te grabbel wordt gegooid. Ik wil graag anoniem over de straten kunnen lopen maar heb meer het gevoel dat we in een soort oorlog staat rondlopen waarbij iedereen potentieel terrorist kandidaat is.
Daarom hoef je je ID-kaart ook alleen te laten zien als er een reden voor isquote:Op woensdag 5 september 2012 20:07 schreef MakkieR het volgende:
In
[..]
In Nederland een vrij land waar we een wet hebben op Privacy en waar elke ambtenaar niet meteen in mijn persoonlijke gegevens hoeft te neuzen als daar geen aanleiding voor is.
Dit dusquote:Op woensdag 5 september 2012 20:11 schreef lolrofl het volgende:
[..]
Daarom hoef je je ID-kaart ook alleen te laten zien als er een reden voor is
Goh, nooit last van.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:04 schreef MakkieR het volgende:
quote:Op woensdag 5 september 2012 19:51 schreef De_Dakgoot het volgende:
Waarom zou je het uberhaupt willen afschaffen?
Voor de verplichting ID hoefde je ID helemaal niet te laten zien, aangezien niemand met een paspoort op zak rond liep. De controleur was toen nog gewoon conducteur en kaartjes kopen deed je gewoon in de trein. Oom agent kon niet je ID opvragen bij het geven van een snelheidsboete maar vroeg gewoon op de man af en kreeg je veel vaker een waarschuwing. en als je ergens lid wilde worden kon dit gewoon. Stomme 9-11 heeft deze overheid als zwak excuus gebruikt om meteen heel Nederland aan de riem vast te leggen.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:11 schreef lolrofl het volgende:
[..]
Daarom hoef je je ID-kaart ook alleen te laten zien als er een reden voor is
Grgr
Hoe vaak moet je je ID laten zien dan per week?quote:Op woensdag 5 september 2012 20:04 schreef MakkieR het volgende:
Niet relevant.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:18 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Hoe vaak moet je je ID laten zien dan per week?
Sowiezo 10 per week als ik met de trein naar mijn werk ga dmv de OV chipknip dat geld ook als een soort ID kaart.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:18 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Hoe vaak moet je je ID laten zien dan per week?
Die moet je zonder die plicht ook laten zien. En anders neem je lekker een anonieme.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:20 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Sowiezo 10 per week als ik met de trein naar mijn werk ga dmv de OV chipknip dat geld ook als een soort ID kaart.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |