abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116429677
De Slankreeks

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)s-als-konijnensport/

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Ja doei.
pi_116429849
Nog even snel topic doorgekeken...

Niet veel nieuws onder de zon dus :P

Beterschap Phaidra!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_116429938
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:14 schreef Viking84 het volgende:

[..]

door jouw coldplay moet ik al een week omfietsen :{w

Maar veel plezier :P
Vandaag kon ik er wel langs! Ze hadden een soort opening gemaakt in de dranghekken, en een gefrustreerde verkeersleider (dat is echt één van de sneuste banen ter wereld geloof ik) zat er op een klapstoeltje bij te kijken hoe iedereen elkaar bijna aanreed, want je zag van de ene kant niet of er een fietser aan de andere kant aankwam, door die schuttingen :+ .

Verder horen wij Coldplay dan wel op ons balcon morgen. Of tja, in huis horen we elke band op het Malieveld ook prima :') .
pi_116430270
Avond slankies! Hoe ist met iedereen?

Beterschap Phaidra!
pi_116430318
quote:
3s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:17 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Dat zegt misschien iets over je collega's O-)
Dat ook. B-)
Mijn buuv van 87 vond ze wel mooi. *O*
En mn lage zwarte exemplaren zijn er nu ook. O+
En mn bakkookboek van Paul Hollywood ook. En gister al 2 kookboeken van Lorraine Pascalle. *)
Zo nog even mn belastingaangifte invullen en een nieuwe telefoon bestellen, en ik ben weer even klaar. B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_116430320
Niet zo'n best lijstje vandaag, maar kan er even niet mee zitten. Vanmiddag door mijn enkel gegaan bij onhandig van de stoel afstappen toen ik aan het schilderen was. Zou eigenlijk gaan sporten, maar dat zit er vandaag niet meer in..

O: magere kwark met muesli
T: speltcracker selleriesalade, volkoren beschuitje pure hagelslag
L: 2 volk. boterhammen met een gebakken ei, krentenbol
T: krentenbol, waterijsje
D: 2 kommen groentensoep met gehaktballetjes, wat stokbrood met rundvleessalade

Het avondeten is uit gemak, heb echt nergens zin meer in, ga zo lekker tv kijken. :+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_116430746
Klinkt goed V1z0r
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_116430835
Henk }:| Door jou zit ik schoenen te kijken o|O
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*Spoiler vanwege schoenenpraat
pi_116430933
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_116431074
Hehe, sorry Puff! Die eerste heb ik in het paars. Met hoge hak.
Alleen kom ik er een beetje rot in en voel ik me nogal een reus (niet lullig bedoeld Jagär) met die schoenen aan. :D
Ze zijn zo mooi! O+ Moet ze maar vaker dragen. *)
Deze heb ik ook. In de lichte kleur en het zwart. Zijn echt geweldig. O+
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_116431126
Deze in tapestry of coal?
Edit: verkeerde link. Maar deze zijn dus besteld O+

[ Bericht 47% gewijzigd door MevrouwPuff op 05-09-2012 19:22:42 ]
  woensdag 5 september 2012 @ 19:17:29 #12
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116431258
Hee V1z, ik vroeg me laatst al af of je je al eens omgedraaid had! :D

Eten @ work, weer eens wat anders :+ Beef stroganoff :9
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_116431327
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:07 schreef Laureline het volgende:
SPOILER
Dat je dat nog weet! de Möbius. Nog steeds hun leukste ontwerp vind ik.
  woensdag 5 september 2012 @ 19:22:06 #14
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116431391
V1 wat klinkt het heeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk *O*
Dan maar geen kwark hoor,zeikerd :{w

Phaidra, beterschap, wat stom dat jullie avond ook nog zo in het water valt :(

GB, oeh voorzichtig!

Bleeeeeeeeeh dag terwijl alles gewoon lekker loopt is stom 8)7
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_116431596
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:11 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Hehe, sorry Puff! Die eerste heb ik in het paars. Met hoge hak.
Alleen kom ik er een beetje rot in en voel ik me nogal een reus (niet lullig bedoeld Jagär) met die schoenen aan. :D
Ze zijn zo mooi! O+ Moet ze maar vaker dragen. *)
Deze heb ik ook. In de lichte kleur en het zwart. Zijn echt geweldig. O+
Jij kleintje.....
pi_116431630
Beterschap, phaidra!

Fijn rondje sportschool gedaan, nu zo salade met brood..
pi_116431759
Ik had werkwise een heerlijke dag maar qua eten niet zo :') AH goed whatever, zo nog even alles eruit pumpen en klaar!
pi_116431806
Oh en :* voor uniek.

Schoenen van united nude :@ kan de linkjes even niet openen maar vind het gros echt zo lelijk :D

Henk wat voor telefoon ga je kopen?
pi_116431995
Oh en wanneer komt er een ander plaatje in de OP?
pi_116432022
Vier op een rij en bijna thuis O+
pi_116432083
Nadeel van ineens veel klussen in huis is dat de container nu al vol zit en hij pas volgende week woensdag wordt geleegd. :')
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_116433439
In ieder geval nog wel een spinningles gedaan _O_ al was hij best kut :')

Lijstje:

O: yoghurt met perzik
T: 3 crackers paté
B: fietsen
L: klein beetje pastasalade
T: scrambled eggs met champignon en ui
S: spinningles
D: pastasalade (grote berg)
T: klein glaasje whisky
Ja doei.
pi_116433741
Nog een klein rondje door het bomenpark gelopen met vriendlief.
Mooi omgeving met veel dieren O+
pi_116434403
Beterschap Phaidra!! En balen voor jullie zeg!
pi_116434794
Zo gezellig uit eten geweest met twee collega's O+
Nu is het even klaar met lekker eten. Morgen hardlopen! ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')