abonnement Unibet Coolblue
pi_116965526
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:47 schreef Quoi het volgende:

[..]

Uhu. Tryin' }:|
Hoezo: ik doe mijn best?
Je kent je eigen vermogens, anderen schatten die anders in of hebben andere wensen. Nou en? Dat doet aan jouw eigenschappen toch niks af.
Ze weten niet wat ze missen. Of wel, en dan kun je wel een betere plek vinden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_116965983
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Prima verhaal. ^O^
Ik wil op twee dingen ingaan:
1) De Chinezen die ik in mijn omgeving zie fietsen zo langzaam dat ze bijna omvallen. Wat me verbaast als ik films uit China zie, waar ze door elkaar krioelen.
Veel Chinezen spreken amper verstaanbaar Engels. Waardoor ik me afvraag hoe ze in Paulusnaam het Engels van de docenten hier verstaan.
2) Ik kon zonder veel moeite wetenschappelijke artikelen lezen in het Portugees en het Spaans (mede omdat ik Latijn en Grieks heb gehad), maar een gesprek of zelfs maar brief in dagelijks Portugees of Spaans gaat me boven de pet.

Het Engels dat door de Nederlandse medewerkers van de universiteit gebruikt wordt varieert van onverstaanbaar en/of fout tot vloeiend. Niet altijd een aanbeveling.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_116972062
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het waren inderdaad wel de vragen die ik ook hier voorbij heb zien komen :D

Boh, wat heb ik zin in volgende week O+ Hij heeft me wat betreft PhD-kánsen in het VK ook wel een beetje gerustgesteld, na mijn gemiddelde debacle in Nederland wat me omgerekend van een 2:1 naar een 2:2 heeft teruggezet. Maar volgens hem heb ik naar Britse maatstaven gewoon een 2:1 en als ik op interview zou komen voor een PhD plek zou dat zeker niet 'ter zake' doen en na de uitleg die ik heb gegeven zouden ze daar zeker niet meer over zeuren, althans: hij zou dat niet doen. Dus dat is wel een opluchting :o :@
Als ze mensen met een 2nd degree aannemen, dan komen ze echt kandidaten te kort. Wat overigens ook zo is in het VK. Ik heb er 2 jaar gewerkt, en er zijn inderdaad ontzettend veel PhD-plekken, maar vrijwel geen studenten die het willen doen.
pi_116972183
quote:
11s.gif Op woensdag 19 september 2012 10:53 schreef thabit het volgende:

[..]

Als ze mensen met een 2nd degree aannemen, dan komen ze echt kandidaten te kort. Wat overigens ook zo is in het VK. Ik heb er 2 jaar gewerkt, en er zijn inderdaad ontzettend veel PhD-plekken, maar vrijwel geen studenten die het willen doen.
2:1 voor de bachelor dus, maar ben van plan wel kick-ass te scoren in de master. Dat ik met een 2:1 BA Oxbridge niet binnen kom vind ik wel terecht, maar hoop met een goede 2:1 en een 1 op m'n MSc met goede referenties toch wel kans te maken op een plek aan een goede universiteit. Daarbij maak ik sowieso maar al te graag gebruik van de mogelijkheid/schaarste. :@
Ja doei.
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 11:11:54 #230
45833 crew  Fogel
pi_116972671
quote:
11s.gif Op woensdag 19 september 2012 10:53 schreef thabit het volgende:

[..]

Als ze mensen met een 2nd degree aannemen, dan komen ze echt kandidaten te kort. Wat overigens ook zo is in het VK. Ik heb er 2 jaar gewerkt, en er zijn inderdaad ontzettend veel PhD-plekken, maar vrijwel geen studenten die het willen doen.
Ik heb jaren geleden ook een plek aangeboden gekregen, maar heb daarvan afgezien wegens de zeer slechte loonvoorwaardes. Misschien is dat ook een reden voor anderen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_116972727
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:11 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik heb jaren geleden ook een plek aangeboden gekregen, maar heb daarvan afgezien wegen de zeer slechte betaling. Misschien is dat ook een reden voor anderen?
Dat is hier volgens mij ook een grote drempel. Ik zal het ook alleen maar kúnnen doen met fatsoenlijke funding en anders plekken in landen zoeken waar je niet als student behandeld wordt. Maar eerst maar eens zien hoe het hier gaat verlopen met de master! :) Misschien komt het me na een jaar de neus wel uit :') :D
Ja doei.
pi_116972876
Ik snap vooral niet hoe al die docenten bij bram zo slecht Engels kunnen spreken. Hoe doen die dat dan in de academische wereld, op conferentie en in contact met collega's? Dat is niet mijn ervaring trouwens tijdnes m'n bachelor in nl. Hier spreekt iedereen fantastisch Engels, wat er aan bijdraagt dat m'n Zweeds nog steeds belabberd is.

Verder ben ik nog steeds voor onderwijs in het Engels. Ook om studenten comfortabel te maken met de taal, want als ze alleen maar nederlands spreken wordt het straks lastiger voor ze. Veel van mijn vrienden die alleen in het nederlands gestudeerd hebben vinden het bijvoorbeeld lastig om een gesprek te hebben met mijn vriend, die geen Nederlands spreekt. En stel dat je dan aan een master moet beginnen, met wellicht mensen uit andere landen, en uitdagend onderwijs, dan kan het al snel te veel zijn. E hoe je het ook wendt of keert, Engels is een belangrijke taal in de wereld, en het zal je altijd helpen het goed te kunnen...
pi_116972949
Oh, en verder moet ik nu nieuwe projecten gaan opstarten. Alles waar ik mee bezig ben is van mn bureau af, zo te spreken. En ik vind het tegelijkertijd lastig, spannend en leuk om dat te doen, en daarom ben ik nu doelloos aan het surfen, ipv literatuur lezen en ideeën op doen..
pi_116972951
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:17 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik snap vooral niet hoe al die docenten bij bram zo slecht Engels kunnen spreken. Hoe doen die dat dan in de academische wereld, op conferentie en in contact met collega's? Dat is niet mijn ervaring trouwens tijdnes m'n bachelor in nl. Hier spreekt iedereen fantastisch Engels, wat er aan bijdraagt dat m'n Zweeds nog steeds belabberd is.

Verder ben ik nog steeds voor onderwijs in het Engels. Ook om studenten comfortabel te maken met de taal, want als ze alleen maar nederlands spreken wordt het straks lastiger voor ze. Veel van mijn vrienden die alleen in het nederlands gestudeerd hebben vinden het bijvoorbeeld lastig om een gesprek te hebben met mijn vriend, die geen Nederlands spreekt. En stel dat je dan aan een master moet beginnen, met wellicht mensen uit andere landen, en uitdagend onderwijs, dan kan het al snel te veel zijn. E hoe je het ook wendt of keert, Engels is een belangrijke taal in de wereld, en het zal je altijd helpen het goed te kunnen...
Mee eens! Op één docent na ook mijn ervaring. Je moet ook niet teveel gaan mierenneuken. Uitspraak hoeft nu eenmaal niet perfect te zijn als je geen native speaker bent en als je je daar aan gaat zitten ergeren zodra die docent zijn/haar mond open trekt dan is mierenneuken blijkbaar belangrijker dan gewoon accepteren dat niet iedereen met een native accent een vreemde taal heeft leren spreken en proberen wat op te steken. Maar bram heeft er ook pas net één jaar universiteit op zitten dus wellicht wordt zijn ervaring nog wat bijgesteld.
Ja doei.
  woensdag 19 september 2012 @ 11:27:18 #235
8369 speknek
Another day another slay
pi_116973219
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Ze krijgen sowieso een geringer aantal jaren les in Engels, slechts 4 jaar als ik me niet vergis. Eerlijk vergelijken kan dus niet.
Jawel, de eerlijke vergelijking is dat ze slechter in Engels zijn. En dan sta je als wetenschapper op grote achterstand.
quote:
Ik ben het met de Belgen eens. Het lijkt me verstandig om het bacheloronderwijs in de moedertaal te verzorgen,
Op hbo's misschien. Op de universiteit horen volwassenen te zitten die intrinsiek gemotiveerd zijn en zo goed mogelijk Engels moeten kunnen spreken.
Ik snap dat je opkomt voor je eigen belangen, maar Nederlandse universiteiten zijn in de eerste plaats onderzoekscentra, het onderwijs hangt er een beetje bij. Er is ook geen docent (docenten onderwijskunde daargelaten) die goed didactisch onderlegd is. De idee daarvan is een beetje 'graag of niet'. (behoorlijk) Gechargeerd gezegd: het interesseert de gemiddelde docent weinig of een student zakt of niet door hun gebrekkige uitleg, dan had die student maar beter z'n best moeten doen. En nu weer terug naar het onderzoek.
quote:
Die lessen worden niet in het Engels gegeven om de studenten te laten oefenen, die lessen worden in het Engels gegeven om extra studenten te krijgen zodat de universiteit extra geld krijgt.
Wat zeg je dat stellig, put je nu uit je ervaring als onderwijsdirecteur?
quote:
Het zijn ook alleen maar Chinezen waarvoor er ineens in het Engels les moet worden gegeven. Blijbkaar vindt de universiteit dat beetje extra geld belangrijker dan de kwaliteit van de hoorcolleges. Misschien overschatten de bestuurders de Engelse taalvaardigheid van de docenten?
Wat betreft dat laatste zeker, het is bestuurders eigen om blind te zijn voor problemen die ontstaan door hun hippe beleidsveranderingen. Wat betreft het
eerste, niet elke studie is jouw studie. Bij mijn eigen studie zat volgens mij een Chinees, maar voor de rest mensen overal vandaan. Alhoewel ik ook vind dat er een stuk beter geselecteerd mag worden op de Chinezen. Bij mijn vorige universiteit hebben ze na eerst de deuren opengezet te hebben die weer heel snel dichtgegooid. Bij onze huidige universiteit doen ze dat wat minder, ik gok dat ze een internationale uitstraling belangrijker vinden (daar heb je het weer onderzoek > onderwijs).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_116988646
Ter referentie, de meeste docenten die ik tot nu toe Engels heb horen spreken spreken nog iets slechter Engels dan dat Bert Brussen hier doet.
Deze man heeft overigens goede stukjes geschreven (o.a. over het onderwijs, het zwartboek bij HBO bij GeenStijl was zijn werk, hij heeft dus ervoor gezorgd dat heel Nederland weet wat voor zooitje een groot deel van ons HBO-onderwijs is aangezien die mediahype door GeenStijl werd gestart) maar toevallig hoor ik hem nu Engels spreken en dus gebruik ik hem maar als voorbeeld. De Engelse uitspraak hoeft zeker niet perfect te zijn maar het zou toch fijn zijn als mensen een beetje weten hoe ze de klanken moeten uitspreken, hoe de klemtonen gelegd moeten worden en hoe lang de lettergrepen van woorden moeten worden uitgesproken.
Het is poepsimpel om je uitspraak te verbeteren: kijk gewoon regelmatig naar films. de BBC enzovoorts zonder ondertiteling. Je hebt vaak de optie om die ondertiteling af te zetten (of niet downloaden als je een film downloadt), gebruik die dan tenzij je met je kind kijkt die nog geen Engels heeft kunnen leren. Als je maar genoeg aandachtig naar de Engelse uitspraak van natives luistert dan leer je vanzelf wel hoe de uitspraak is. Dat garandeert niet dat je het kunstje na kan doen maar de uitspraak zal sowieso dichter in de buurt komen van een juiste uitspraak. Een, want Amerikaans Engels is natuurlijk anders dan Brits Engels.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_116990228
Ja want iedereen heeft de tijd om regelmatig films en BBC te kijken :z
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_117010005
Grappig hoe hier discussie wordt gevoerd omtrent het niveau engels van hbo en universitaire docenten. Wat mij vele malen meer verbaast is dat je zonder veel didactische cursussen of lesbevoegdheden uberhaupt op een hbo of universiteit kunt doceren. Hoe hoger het onderwijs wordt, des te minder aandacht wordt er aan besteed.
-
pi_117011071
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 00:03 schreef Haushofer het volgende:
Grappig hoe hier discussie wordt gevoerd omtrent het niveau engels van hbo en universitaire docenten. Wat mij vele malen meer verbaast is dat je zonder veel didactische cursussen of lesbevoegdheden uberhaupt op een hbo of universiteit kunt doceren. Hoe hoger het onderwijs wordt, des te minder aandacht wordt er aan besteed.
Daar valt inderdaad ook het een en ander aan te verbeteren, zachtjes uitgedrukt. Je loopt dan wel het risico dat verkeerde didactieken worden bijgebracht waarvan geen positief effect is bewezen aangezien er in Nederland nogal wat vernieuwers zijn die lange tentakels hebben (onderwijskundigen). Ik zou het daarom verstandig vinden als die didactische training beperkt blijft tot de basis, datgene waarvan 50 jaar geleden al empirisch bleek dat het goed werkt.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:13 schreef lemonlime het volgende:
Ja want iedereen heeft de tijd om regelmatig films en BBC te kijken :z
Niet dagelijks voor iedereen, nee. De meesten kijken echter wel wekelijk naar films en naar wat andere programma's zoals Top Gear (zeer populair bij alle lagen van de bevolking), Dr. Who of Spooks. Je kan er dan voor kiezen om met of zonder ondertiteling te kijken, in het eerste geval krijg je niet of nauwelijks training, in het tweede geval verbeter je op een effectieve manier je Engelse taalvaardigheid. Dit kan gemakkelijk wetenschappelijk worden onderbouwd aangezien is aangetoond dat mensen niet twee niet-automatische taken tegelijkertijd uit kunnen voeren. Hooguit kan je dan snel schakelen tussen twee activiteiten zodat voor de naïeve persoon lijkt dat hij/zij twee taken tegelijkertijd uitvoert.
Als je leest kan je dus niet goed luisteren, als je luistert kan je niet goed lezen. Zet de ondertiteling af of negeer die (vergt oefening) en je kan ineens wel aandachtig luisteren.
Dit gebruikte ik als illustratie dat het testen van de Engelse taalvaardigheid bij docenten nuttig kan zijn aangezien ze dan gemotiveerd zijn om aan hun Engelse taalvaardigheid te werken, net als dat een student beter studeert wanneer hij weet dat er een examen volgt. Dat leek mij nogal evident, maar blijkbaar niet voor iedereen.
Er zijn uiteraard nog veel meer manieren om aan je Engelse taalvaardigheid te werken: een PhD of een postdoc in een Engelstalig land bijvoorbeeld. Of, maar dat kan helaas een dure grap zijn, docenten inhuren die native speakers zijn en die de Nederlandse docenten hun Engelse taalvaardigheid bijspijkert met de nodige huiswerkopdrachten.

Blijkt het om wat voor reden(en) dan ook niet haalbaar te zijn om de Engelse taalvaardigheid van voldoende docenten (alle docenten die in Nederland in het Engels doceren!) op een voldoende hoog niveau te krijgen, omdat te weinig mensen voldoende talent hiervoor hebben, omdat het teveel kost of een combinatie van beiden, dan moet de logische conclusie worden getrokken dat er weer in het Nederlands moet worden gedoceerd. In ieder geval voor de bachelorfase van de universitaire opleidingen en voor de meeste masterfases (uitzondering voor bijv. Erasmus Mundus) van de universitaire opleidingen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bram_van_Loon op 20-09-2012 00:58:41 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 20 september 2012 @ 08:55:53 #240
8369 speknek
Another day another slay
pi_117013707
Ahem dual channel processing, het probleem is dat het twee verbale bronnen zijn, maar ons cognitieve systeem kan juist uitermate goed visuele en auditieve informatie concurrent verwerken. Veel Nederlanders hebben nou juist Engels geleerd door de Engelse shows met Nederlandse ondertiteling, en het is naar mijn mening absurd om te geloven dat wat vijftig jaar geleden werkte in het onderwijs (vòòr de alomtegenwoordigheid van on-demand multimedia) nu nog steeds zou werken. Of uberhaupt de beste keuze is geweest.

[ Bericht 4% gewijzigd door speknek op 20-09-2012 11:06:39 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_117013863
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 00:03 schreef Haushofer het volgende:
Grappig hoe hier discussie wordt gevoerd omtrent het niveau engels van hbo en universitaire docenten. Wat mij vele malen meer verbaast is dat je zonder veel didactische cursussen of lesbevoegdheden uberhaupt op een hbo of universiteit kunt doceren. Hoe hoger het onderwijs wordt, des te minder aandacht wordt er aan besteed.
En zo wordt er anderzijds op de middelbare school van een docent niet eens verwacht dat ze de stof die ze moeten onderwijzen ook daadwerkelijk beheersen.
  donderdag 20 september 2012 @ 09:08:45 #242
8369 speknek
Another day another slay
pi_117013910
Wel inspirerend filmpje overigens voor de mede-docenten (ik ben het zeker niet met alles eens, maar er zijn m.i. een paar goede punten)


(en vanaf 3:45 waarom het vroegere onderwijs niet meer werkt)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_117014647
RSA Animate is tof!

O+ It's not a paperclip as we know it, Jim! O+

[ Bericht 86% gewijzigd door motorbloempje op 20-09-2012 09:55:04 ]
Ja doei.
pi_117014939
Hey wetenschappers, weten jullie waar ik goedkoop een liter Isopropyl alcohol kan kopen? Ik kom erg varierende prijzen tegen, hebben jullie tips?
pi_117016750
quote:
3s.gif Op donderdag 20 september 2012 09:05 schreef thabit het volgende:

[..]

En zo wordt er anderzijds op de middelbare school van een docent niet eens verwacht dat ze de stof die ze moeten onderwijzen ook daadwerkelijk beheersen.
Dat is MI veel kwalijker.

Dat een professor op de universiteit er met de pet naar gooit bij de uitleg, is jammer, maar eigenlijk maakt het weinig uit. Als je het tot de universiteit geschopt hebt als student, dan kun je best zelf een studieboek lezen. Kun je dat niet, dan heb je niets op die universiteit te zoeken.

Maar leraren in het middelbaar onderwijs moeten hun lesstof onder controle hebben. Zij geven immers les aan jongeren die nog moeten leren hoe ze het beste kunnen leren. Die kun je niet zo maar aan hun lot overlaten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_117016828
ik geef nu een vak voor eerste jaars, en de email die ik gister kreeg past wel binnen deze discussie:

quote:
Hi Jagärtrut,

Have read about Wallenteen's trichotomy of conflict several times, but I still have difficulties getting to it's core. Please, can you in some way summarize what he mean with the concept!?

Tjingeling!

XX
ik heb maar terug gemailed dat hij het met z'n medestudenten meot discussieren. aiaiaia.
pi_117016899
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:05 schreef Jagärtrut het volgende:
ik geef nu een vak voor eerste jaars, en de email die ik gister kreeg past wel binnen deze discussie:

[..]

ik heb maar terug gemailed dat hij het met z'n medestudenten meot discussieren. aiaiaia.
:D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_117017016
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:05 schreef Jagärtrut het volgende:
ik geef nu een vak voor eerste jaars, en de email die ik gister kreeg past wel binnen deze discussie:

[..]

ik heb maar terug gemailed dat hij het met z'n medestudenten meot discussieren. aiaiaia.
Is wel wat voor mij als student 't beste werkt. Ik persoonlijk genoot ook echt van de seminars met medestudenten die óók gemotiveerd waren de stof door te krijgen en we konden elkaar qua kennis vaak prima aanvullen; ik neem veel meer kennis op als ik er over praat en discussieer dan wanneer iemand me 'droog' uitlegt hoe het zit.
Ja doei.
pi_117017239
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Is wel wat voor mij als student 't beste werkt. Ik persoonlijk genoot ook echt van de seminars met medestudenten die óók gemotiveerd waren de stof door te krijgen en we konden elkaar qua kennis vaak prima aanvullen; ik neem veel meer kennis op als ik er over praat en discussieer dan wanneer iemand me 'droog' uitlegt hoe het zit.
Dat is ook een weeffout in ons leersysteem (education system). Al die pratende hoofden van een oudere generatie die het wel even uit gaan leggen aan de jonkies... Daar zit toch niemand op te wachten? Het is veel interessanter als je zelf en je collega studenten er bij betrokken worden.

Ik heb eens een cursus inquiry based learning gevolgd. Die was er op gericht om studenten zo veel mogelijk actief te betrekken bij het leerproces. Studenten moesten zelf vragen stellen over een bepaald fysisch experiment, en dan die vragen beantwoorden door er zelf over na te denken. Klinkt wat geitenwollensokkenachtig, maar er zat zeker wel wat in. Ook dat systeem heeft zo z'n nadelen trouwens (en dat zijn flinke nadelen, zoals dat een gebrek aan zelfvertrouwen desastreus is voor deze manier van leren). Wat ik er wel van opgestoken heb, is dat het veel leuker is om iets uitgelegd te krijgen door je vrienden, dan door een leraar.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator donderdag 20 september 2012 @ 11:25:09 #250
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_117017375
Ha dat zou niets voor mij zijn zo'n manier van leren. Als een leraar zou zeggen zoek het zelf maar uit dan zou ik de kroeg in duiken...

Ik onthoud dingen ook gewoon beter als iemand het voor een bord heeft gezegd dan is het gewoon een kwestie van terughalen wat die vent voor het bord ook alweer gezegd heeft en dat opschrijven :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')