abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 september 2012 @ 17:22:16 #51
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116465577
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 17:16 schreef Troeta het volgende:
Mag je nu bv blijven geven Soesa?

Nena slaapt erg goed, een voeding voor het slapen gaan rond 11 uur en dan om half 6 de ochtendvoeding. Jammer dat Mex zo slecht slaapt :')

En baby-acné is stom :(
Wat lief dat je daar nog aan denkt! Toevallig gister bij de gyn geweest. Ik moet idd aan de pil maar heb nu de Cerazette voorgeschreven gekregen ivm borstvoeding. Hij was niet zeker dat deze pil zwaar genoeg gaat zijn, dat is afwachten. Ik wilde 't iig wel proberen maar ik weet zelf niet hoe lang ik nog bv wil blijven geven. Het loopt nu goed hoor maar het is niet helemaal mijn ding geloof ik.

Oh, wat knap van Nena trouwens!
pi_116467279
Lijkt me niks mis met die tijden NTS. En afspreken kan toch ook tussen 12 en 3 of na half 5?

Midas slaapt van 08:30 - 10:00 en van 13:30 tot 15:30 (ongeveer). We hebben laatst een paar keer ergens geluncht en dat ging prima.

Ik zie het probleem van je moeder dus eigenlijk niet zo.
pi_116467401
Soesa, kun je proberen haar wakker in bed te leggen, zodat ze zelf in slaap kan vallen? Of haar in bed laten liggen als ze wakker wordt bij het wegleggen? De truc hier was heel consequent in bed blijven leggen en dan van daaruit troosten (mocht dat nodig zijn) en knuffelen of gewoon er zijn tot hij in slaap viel. In de co-sleeper ging ik er dan vaak naast liggen en bij het wennen aan zijn bedje op zijn kamertje zat ik er op een stoel bij.

Ik vind het ook nette tijden hoor, NTS. En onpraktisch, tja. Ik probeer me er op mijn vrije dag zoveel mogelijk om de slaaptijden heen te buigen (ik maak dan eigenlijk nooit afspraken). In het weekend ontkom je er soms niet aan dat tijden overlappen met slaapjes. Dan slaapt hij in de auto of kinderwagen, als dat een beetje in balans is, is het toch niet erg?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 6 september 2012 @ 18:37:41 #54
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_116468335
Ik begon eigenlijk een beetje te twijfelen toen mijn moeder er zo over begon eigenlijk :@ . Maar ik vind het prima, Draakje vind het prima, dus ik ga er ook niks aan veranderen. Ik ga haar niet in een ritme dingen 'omdat het makkelijk is', het is nu eenmaal zo en het zal heus wel weer eens een keer anders worden.

Draakje slaapt wel in de kinderwagen/Beco/Maxi-cosi, maar dan niet op die tijden, met als gevolg dat we dan 's avonds compleet uit het ritme zijn. Want als we ergens anders zijn is het natuurlijk allemaal reuze interessant en dan weigert ze te slapen totdat ze er bijna letterlijk bij neervalt.

Ach, m'n moeder vergelijkt Draakje wel vaker met mij, want ja, ik liep met 8 maanden, ik sliep nog maar 1x per dag met 7 maanden, BV geven is toch niet nodig want dat heb ik nooit gehad etc...
Ik ga haar maar gewoon weer lekker tegen de haren in strijken _O- .
pi_116468978
Tante soesa
Als S in slaap valt, hou ik dr handjes vast, want als die los zijn wordt ze sowieso wakker. Mocht ze wel wakker worden dan leg ik dr in bed, handjes bij elkaar bij de borst/buik en wieg ik dr zachtjes heen en weer.

Maar zo heeft elk baby'tje weer z'n dingetjes en trucjes denk ik :@

NTS
:D nou jij als moeder van draakje weet wel wat goed voor dr is

S heeft net appel met moedermelk op (recept uit n boek voor 1e hapjes voor de baby vanaf 4mnd) nog een week voor ze 4mnd is maar ze kijkt het eten echt uit mijn mond. Ze vind het wel lekker geloof ik :9
  donderdag 6 september 2012 @ 19:55:59 #56
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_116472391
Herkenbaar dat soort (schoon)moeders. Soms denk ik dat ze het zich ook gewoon niet meer zo goed herinneren... ;)

Mijne sliep tot 13-14 maanden uurtje in de ochtend en twee in de middag. Nu de ene dag 1 slaapje en de andere dag 2. Tja, we bekijken het gewoon per dag hoor. Dat heb je nu eenmaal met kleine kindjes denk ik.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_116474620
Midas kan niet tegen kietelen O+
pi_116474683
:D :D :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116489905
Kyara O+
Leuk is dat, hier is het vooral 's avonds of bij moeheid duidelijk ernstiger..

NTS, dat vergelijken is soms wel naar. Maar je kindje is gewoon een individu, en ook nog de helft van je mans genen. Dus dat blijft een verrassing.
Hier worden de jongens (mijn ouders hebben 5kleinzonen, Chris is de oudste) best vaak met elkaar vergeleken, dan is Daan de kleinste van de 5 als je de curves vergelijkt. maar ook de snelste qua mobiliteit en zelf eten ( fles vasthouden, broodstukjes, rijstewafel). Dus elk kind heeft wel zijn eigenaardigheden. Of ze gaan juist op dezelfde leeftijd door dezelfde dingen heen..
pi_116491260
Tante Soesa, fijn dat je toch bv kunt blijven geven met de pil.

Jaja (schoon)moeders, ze bedoelen het goed. Maar aan hun modelkind te kunnen voldoen is niet makkelijk.

Zoe, klinkt lekker, hoe heb je de appel gemaakt?

Ik heb mijn mannetje net wat banaan gegeven om (mee te spelen)/ te eten. Het was echt veel meer spelen, hij pakte hem vast, liet hem los of gooide ermee. Toen ik een stukje in zijn wangzak deed trok hij een vies gezicht. En op een gegeven moment hield ik een stukje voor/ in zijn mond. Daar sabbelde hij heel hard op toen het stuk uit elkaar brak en daar schrok hij van :) O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 7 september 2012 @ 14:50:44 #61
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116499668
Dat je dat durft Tinu! Ik ben altijd zo bang dat ze dr in stikt ofzo.

Ow enneh schoonmoeders... af en toe wordt je er idd gek van }:|

Vanaf morgen ga ik t schema es ff omgooien denk ik. Nu doen we 's middags fruithapje, maar dan zit ik om half 5 meestal dat ze weer honger heeft en de fles wilt (en 'm vervolgens 's avonds weigert..)

Dus nu wordt het dit;
08.00 fles
10/11 uur fruithapje
13.00 fles + naar bed
15/16 uur drinken en ik zit nog te twijfelen over zo'n 'liga' koekje ?
17.00 groente (poging tot...wortels uit een potje waren GEEN succes :P )
19.30/20.00 fles + naar bed

En ze slaapt nog steeds op dr buik :{ . Nu ook al in de box, op dr rug komt ze veel moeilijker in slaap :?
pi_116500410
PE, hij ging een keer kokhalzen. Toen heb ik hem op de rug geklopt, maar verder ging het prima. De stukjes banaan gingen wel zijn hele mond rond en kwamen er vervolgens aan de voorkant weer uit :P en wat een gekke bek hij trok. Dat kokhalzen valt me trouwens wel mee, ik heb namelijk het vermoeden dat hij soms de stukjes ook zo doorslikte.
Merkte wel dat de motoriek met vastpakken en in de mond stoppen nog niet zo goed is. En fruit is dan ook nog glibberig natuurlijk. Volgende keer probeer ik het misschien met een groter stuk en misschien helt het om aan de kant waar hij het vasthoudt wat keukenpapier omheen te wikkelen?

Waarom twijfel je over het liga koekje? Misschien vind ze verse gekookte wortels lekkerder dan het potje?

Oh en mijnes slaapt ook het liefst op zijn buik of op de zij. En gek genoek draait hij niet om als hij slaapt. Wakker draait hij wel alle kanten op en rolt hij ook om O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116500689
Leuk tinu! En knap dat je dat durft idd :D
Ik kook de appel, heb het 1x geprakt en 1x in de blender en daarbij wat moedermelk. Beide vond ze lekker. Heb het ook beproeft, echt lekker :@ heel zoet haha

De appel geprakt is wat grof maar kreeg ze ook wel goed weg (ben ik toch wat voorzichtig mee :9)
pi_116500938
Zoe en Pe, bij mijn eerste heb ik ook aan het begin geprakt/ gepureerd, maar nu wou ik het toch gewoon met rapley proberen, in ieder geval deels.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116500955
Wij hebben een Fresh food feader om stukjes te besabbelen zonder verslikken:

Vind het vooral handig voor gladde dingen als appel en meloen enzo, die zo je keel in kunnen schieten. Banaan vind ik niet zo eng, dat wordt zo snel een papje. En verslikken en kokhalzen hoort er echt wel een beetje bij, meestal kunnen ze het prima zelf oplossen. Ik probeer zo min mogelijk in te grijpen, ben bang dat hij anders al snel stukjes eten 'eng' vindt, als ik elke keer erop reageer. Bij een verslikking spreek ik 'm meestal bemoedigend toe, dat hij dat best zelf op kan lossen. Hou het wel in de gaten natuurlijk.

PE, ik zou met granenkoekjes enzo echt wachten tot ze 7 maanden is, gluten zijn nog niet goed voor haar darmen nu.
pi_116501164
Jeetje, wat zijn jullie snel met vast voeding :@

Wij hebben echt gewacht tot de 6 maanden en daarna ging het ook hard. Geen problemen met kokhalzen of zo gehad. Brood gaat er nu ook goed in. Volgende maand eens echt maaltijden proberen (pasta met gehakt en tomaat bijvoorbeeld).
pi_116501253
PE, ik geef zo'n baby rijstewafel in de middag. Al vanaf 7 maand, al staat op de verpakking 8 maand. Hij at de stukjes prima. Met Chris stond op dezelfde verpakking nog 6+ maand :P
Nu krijgt Daan ook andere koekjes vanaf 8 maand, soort biobabybiscuitjes. Maar een stukje fruit uit het knuistje kan al wel.
Ze is 6 maand toch? Kun je ook wat brood proberen?

En banaan, als je hem doormidden snijdt, en dan van 1 kant nog 4/5 cm aan schil eraf, dan hou je aan de ander kant een handvat over, want die schil is wel stroef

Net in de stad gewandeld, daar was Daan in de buggy in slaap gevallen. Al slapend in de MC getild. En thuis weer naar zijn ledikant.. En hij slaapt nog. Kleine slaapkop :P
pi_116501312
Ik zou echt eerder een rijstwafel geven dan brood als ik eerlijk ben. Hier wordt dat fanatiek naar binnen geslobberd.
  vrijdag 7 september 2012 @ 15:40:06 #69
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116501388
Brood is toch vanaf 7 maanden pas?

Clubsoda, ik geef haar wel potjes fruit, o.a. deze;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind ze lekker, en ze heeft daar geen last van iig.

Bedoelde trouwens die pakken 'liga' vanaf 4 maanden, gele verpakking.

Maar die rijstwafels, dat is dus speciaal voor baby's, zonder zout enzo?
pi_116501476
Ik heb nog nooit een rijstewafel geprobeerd. Meteen met brood begonnen toen ie 7 maanden was en nu gaat er een boterham per dag naar binnen.

Rustig boodschappen doen is er ook niet meer bij met een kind dat op iedereen reageert. Eerst leuk lachen naar een oudere mevrouw die hem wou stelen. Vervolgens ook d'r hele levensverhaal moeten aanhoren. Daarna dolle pret met een mevrouw die hem ontzettend aan het lachen maakte, dat ging vervolgens zo hard dat de halve winkel kwam kijken en boven de buggy stond te ooh- en aah -en. En toen ie geen aandacht meer kreeg ging ie een beetje zitten pruilen en mokken. *zucht*
pi_116501574
Die Liga's ken ik niet. Ik koop biologische rijstwafels, daar zit geloof ik 0.3% zout in, dat vind ik verwaarloosbaar. Ik geef trouwens ook veel potjes, maar de Kruidvatpotjes zijn zogenaamd ook met 'granen', maar dat is gewoon rijstebloem :?

Kyara, hier ook hoor. Met 7 maanden begonnen, direct de eerste keer een hele boterham erin. Hij vind het echt lekker en ook interessant, dat 'kauwen'.
pi_116501622
Brood deden we hier met net 6 maand. Dan zit je in ieder geval voorbij die geen-gluten grens. Hij weigerde alle bijvoeding, behalve dat brood dus. Heeft tot 7 maand geduurd, dus was al blij dat hij in ieder geval op zijn broodje kon oefenen.

Die rijstewafels zijn van bambix geloof ik. Heel klein, 4cm doorsnee? En inderdaad zonder zout.
pi_116501779
Wij wachten ook tot 6 maanden hoor Kyara ;-) dan gaan we ook lekker een weekje weg dus rustig de tijd.

Geert is vanmorgen weer goedgekeurd op het cb hij is 70 cm en weegt 7835.
20 september mogen we naar de kinderarts.
pi_116502234
ik vergeet ook steeds hoe oud jullie kindjes zijn. Cristel is ook alweer 6 maanden. Denk steeds dat ze veel jonger is.

Mooie stats Rixtje!
pi_116502328
Bij het cb hadden ze aangegeven dat je vanaf 4 maanden mag beginnen maar dat baby's dan echt nog genoeg hebben aan bv. Dus wij gaan gewoon langzaam beginnen zonder dwang en dan hebben we alle tijd. Hoewel baby's na 6 maanden ook echt nog voldoende gevoed worden met puur bv. Hij leek mij er wel aan toe, dus ik laat hem lekker een beetje aanmodderen daarmee. En de allergiegevoeligere fruit en moeilijk verteerbardere groente, daar wacht ik gewoon nog mee.
Carpe Diem- Pluk de Dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')