En dan bekijk men je rekeninggegevens. Of dacht je niet dat ze niet in het kadaster konden kijken wie de eigenaar is van de woning. Alles waarbij er familie-banden zijn is men verdacht op eventuele verkapte schenkingen die belastingplichtig zijn.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:33 schreef HeertjeB het volgende:
Dan huur je het toch tegen 800 euro en daarna geeft je familie je 400 euro in het handje terug? Niemand die daar ooit achter komt..
Als de huurprijzen in "de markt" lager zijn dan de huur volgens het puntensysteem, dan mag je natuurlijk op dat niveau gaan zitten.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:58 schreef jroz het volgende:
[..]
In dit geval gaat het om ¤ 600,- per maand bij omliggende woningen, dus nog geen vrije sector.
Aan de hand van puntentelling is de max huurprijs dus prima te bepalen. Particuliere verhuurders zitten over het algemeen tegen die max aan, sociale huurwoningen kunnen nogal eens ver eronder zitten. Een sociale huurwoning voor ¤ 500,- die in de particuliere markt ¤ 650,- kost is geen uitzondering. Die ¤ 150,- is echter ook geen gift...
Het mag niet uit elkaar liggen, het moet marktconform zijn.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:02 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
en dat is voor mij de vraag, hoe ver mag dat uit elkaar liggen
Dat ben ik niet met je eens. De corporatie is immers gewoon een onafhankelijke derde partij.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:14 schreef Den_Haag het volgende:
De prijzen van een sociale huurwoning zijn nooit marktconform. Het gaat alleen om de prijzen die in de vrije markt betaalt worden.
Dat lijkt me ook volledig uit de lucht gegrepen.quote:En ga uit van misschien 10% marge. Woning normaal 1000 of meer dan kun je misschien nog verdedigen dat je daar 100 euro onder zit.
Ja en nee. kun jij vrij als particulier zonder inschrijving een woning huren bij een corporatie? Of hanteren zij andere criteria?quote:Op woensdag 5 september 2012 16:17 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. De corporatie is immers gewoon een onafhankelijke derde partij.
quote:Een woningbouwcorporatie of woningcorporatie is een organisatie die zich zonder winstoogmerk richt op het bouwen, beheren en verhuren van betaalbare woonruimte (sociale woningbouw).
Het is een marge die bij wel wat zaken worden aangehouden. Maar geen vaste regel. Het blijft altijd een gok.quote:[..]
Dat lijkt me ook volledig uit de lucht gegrepen.
Het is ook niet de bedoeling dat je die 400 euro weer terug op je rekening gaat storten..quote:Op woensdag 5 september 2012 16:14 schreef Den_Haag het volgende:
En dan bekijk men je rekeninggegevens. Of dacht je niet dat ze niet in het kadaster konden kijken wie de eigenaar is van de woning. Alles waarbij er familie-banden zijn is men verdacht op eventuele verkapte schenkingen die belastingplichtig zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |