De kans op herhaling willen voorkomen is juist een motief om hem zo snel mogelijk te behandelen. De dader is nu net 15 of 16 jaar oud wat betekent dat hij wellicht een stuk vatbaarder is voor een TBS-behandeling dan een volwassene omdat zijn hersenen nog niet gerijpt zijn.quote:Op maandag 12 november 2012 16:21 schreef stoeltafel het volgende:
Weinig! Onbegrijpelijk dat de dader niet als volwassene is berecht. Dit was wel de eis van het OM. Het punt is dat tbs bij jongeren maar een max aantal jaar js. Straks is de kans groot op herhaling en dan is dader weer vrij. Zul je zien dat deze Wesley over tien jaar weer een moordpleegd en het was te voorkomen.
Heeft hier ook prima gewerkt http://nos.nl/artikel/439(...)bekende-politie.htmlquote:Op maandag 12 november 2012 16:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De kans op herhaling willen voorkomen is juist een motief om hem zo snel mogelijk te behandelen. De dader is nu net 15 of 16 jaar oud wat betekent dat hij wellicht een stuk vatbaarder is voor een TBS-behandeling dan een volwassene omdat zijn hersenen nog niet gerijpt zijn.
Wat niet betekent dat het voor de nabestaanden van het slachtoffer ontzettend cru is natuurlijk.
Lezen valt niet mee, hè?quote:Op maandag 12 november 2012 21:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Heeft hier ook prima gewerkt http://nos.nl/artikel/439(...)bekende-politie.html
`Je mag je ook nog eens afvragen of we zoveel geld moeten blijven pompen in een systeem om proberen daders weer normaal mens te maken.quote:
Ik vroeg het me gisteren nog af.quote:Op maandag 12 november 2012 21:59 schreef freeeman het volgende:
[..]
`Je mag je ook nog eens afvragen of we zoveel geld moeten blijven pompen in een systeem om proberen daders weer normaal mens te maken.
Ach dat vind ik nog niet eens zo'n rampquote:Op maandag 12 november 2012 21:59 schreef freeeman het volgende:
[..]
`Je mag je ook nog eens afvragen of we zoveel geld moeten blijven pompen in een systeem om proberen daders weer normaal mens te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |