abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119129007
Weinig! Onbegrijpelijk dat de dader niet als volwassene is berecht. Dit was wel de eis van het OM. Het punt is dat tbs bij jongeren maar een max aantal jaar js. Straks is de kans groot op herhaling en dan is dader weer vrij. Zul je zien dat deze Wesley over tien jaar weer een moordpleegd en het was te voorkomen.
pi_119130054
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2012 16:21 schreef stoeltafel het volgende:

Weinig! Onbegrijpelijk dat de dader niet als volwassene is berecht. Dit was wel de eis van het OM. Het punt is dat tbs bij jongeren maar een max aantal jaar js. Straks is de kans groot op herhaling en dan is dader weer vrij. Zul je zien dat deze Wesley over tien jaar weer een moordpleegd en het was te voorkomen.
De kans op herhaling willen voorkomen is juist een motief om hem zo snel mogelijk te behandelen. De dader is nu net 15 of 16 jaar oud wat betekent dat hij wellicht een stuk vatbaarder is voor een TBS-behandeling dan een volwassene omdat zijn hersenen nog niet gerijpt zijn.

Wat niet betekent dat het voor de nabestaanden van het slachtoffer ontzettend cru is natuurlijk.
pi_119131247
Eens met Xa1pt. Jeugdwerkers kunnen een joch met een minderwaardigheidscomplex (en gerelateerde vatbaarheid voor groepsdruk) beter aanpakken dan om hem tussen gruwelijke volwassen gekken te zetten.

De straf voor de organisatoren vind ik juist weer belachelijk laag. Die Polly is pas echt gevaarlijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_119133018
Wat een belachelijk lage straf.
Ура для россии
pi_119137099
quote:
15s.gif Op maandag 12 november 2012 18:06 schreef Woestijnvos het volgende:
Wat een belachelijk lage straf.
had je wat anders verwacht?
pi_119138710
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 19:41 schreef freeeman het volgende:

[..]

had je wat anders verwacht?
30 Jaar minimum.
Ура для россии
pi_119143977
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De kans op herhaling willen voorkomen is juist een motief om hem zo snel mogelijk te behandelen. De dader is nu net 15 of 16 jaar oud wat betekent dat hij wellicht een stuk vatbaarder is voor een TBS-behandeling dan een volwassene omdat zijn hersenen nog niet gerijpt zijn.

Wat niet betekent dat het voor de nabestaanden van het slachtoffer ontzettend cru is natuurlijk.
Heeft hier ook prima gewerkt http://nos.nl/artikel/439(...)bekende-politie.html
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_119144773
quote:
Lezen valt niet mee, hè?
pi_119145045
quote:
9s.gif Op maandag 12 november 2012 21:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lezen valt niet mee, hè?
`Je mag je ook nog eens afvragen of we zoveel geld moeten blijven pompen in een systeem om proberen daders weer normaal mens te maken.
pi_119146417
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 21:59 schreef freeeman het volgende:

[..]

`Je mag je ook nog eens afvragen of we zoveel geld moeten blijven pompen in een systeem om proberen daders weer normaal mens te maken.
Ik vroeg het me gisteren nog af.
  dinsdag 13 november 2012 @ 20:57:03 #71
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_119178935
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 21:59 schreef freeeman het volgende:

[..]

Ach dat vind ik nog niet eens zo'n ramp
Dat geld komt wel goed maar het probleem ligt me meer bij wie ze het gebruiken.
En dat deze kinderen zeer kort gestraft worden vind ik ook niet normaal, zeker als je dan ook nog een ziet dat de dhr Jorge Zorreguieta gewoon er mee weg komt met een paar duizend moorden en daar waar helemaal niets aan gedaan wordt en je leest dan dit .. vind ik het wel heel schandalig.
Dat ze/hun dan zo'n straft krijgen voor 1 prikkie ,1 jaar voor een paar duizend dooie niets..
dat vind ik niet kloppen
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')