abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116563947
M&O _O- _O- :')
One day the poor will have nothing left to eat but the rich..
pi_116582075
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 14:17 schreef Yreal het volgende:
Bram staat erom bekend dat hij geilt op exacte wetenschap.
Jij staat er om bekend al snel daartegen te ageren, zelfs als ik dat niet doe. ;)
Lees het nog eens en deze keer beter. Ik heb natuurkunde en scheikunde niet genoemd, ik noemde 1 exact vak, de talen (4 stuks!), aardrijkskunde en geschiedenis. Als je daarin al het geilen op exacte vakken ziet dan zegt dat veel meer over jou dan over mij.
Voor de slechte lezer: ik heb hiermee niet aangegeven welke disciplines meer en minder belangrijk zijn (dan had ik natuurkunde en scheikunde zeker wel genoemd), ik heb slechts gesteld welke schoolvakken zoals ze op het VWO gegeven worden het belangrijkste zijn om jarenlang te volgen. Scheikunde, natuurkunde, biologie, economie en alle andere vakken die ik niet heb genoemd haal je gemakkelijk in een zomervakantie in, talen en wiskunde is andere koek. Hierbij gaat het niet enkel om het opdoen van wat kennis maar ook om het ontwikkelen van inzicht en vaardigheden. Bij talen is de op te doene kennis ook nog eens groot aangezien je een flink vocabulaire moet opbouwen en flink wat grammaticale regels moet leren alvorens je een taal goed kan beheersen.

Exacte wetenschap is voor mij trouwens een pleonasme, iets wat niet exact is kan voor mij geen wetenschap zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_116582523
quote:
7s.gif Op zondag 9 september 2012 13:28 schreef Sowieso. het volgende:
... of leer je vanzelf als je ouder wordt. Ik heb zelf buiten mijn examen helemaal niks aan maatschappijleer gedaan, geen boek geopend en geen les gevolgd. Nu, een jaar of 4 later, heb ik vanzelf meer kennis opgedaan dan in welk maatschappijleerboek dan ook staat.
Inderdaad, het is gewoon een kwestie van je ogen en oren open houden, de actualiteiten volgen en eens wat opzoeken. Je zou bètaleerlingen beter wat extra wiskunde en talen geven en de andere leerlingen extra talen, aardrijkskunde en geschiedenis.
#NoDAPL
pi_116582735
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 14:13 schreef solo020 het volgende:
M&O moet je op de middelbare school echt wel heel veel voor doen hoor. Als je iig niet heel slim bent is het niet makkelijk om voor dat vak goede cijfers te halen. Als je er wel veel voor doet is het wel vrij makkelijk, tenminste dat is hoe ik het ervaar. M&O leer je door gewoon veel te oefenen. M.i. is het ook één van de belangrijkste vakken. Toch wel handig als je een balans en een winst- en verliesrekening etc. kan lezen. Als hoogopgeleide ben je vaak ook een beetje een manager, vaardigheden daarvoor leer je ook bij M&O.
Ik vond het bepaald niet moeilijk maar op het VWO is niets moeilijk. Alleen voor de meetkundevraagjes moest ik soms wat puzzelen.
Het vak is echt niet belangrijk, je hebt die achterstand met 1 vak van 3 EC's op een universiteit ingehaald. De meesten gaan zich nooit met dit soort materie bezig houden, slechts een klein deel van de hogeropgeleiden (WO+) wordt manager. Die mensen kunnen tijdens hun opleiding of desnoods tijdens hun werk (gefinancierd en gefaciliteerd door de werkgever) dit soort zaken leren.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')