abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116392777
hallo,

sinds een tijdje heb ik een "angst" ontwikkeld en het word steeds erger. ik schaam me er heel erg voor en heb het ook nog niet echt tegen iemand gezegd, maar ik durf niet naar de wc te gaan bij anderen. dit is vooral zo bij vreemden of bij mensen die ik nog niet zo goed kan, maar het word wat erger. zo ook als er bezoek thuis is.

ik denk dat ik me het meest schaam voor het geluid, aangezien ik zelf vind dat ik veel herrie maak. met wc die niet tegen de woonkamer grenzen heb ik ook net wat minder moeite. op een openbare toilet zoals die op school zet ik ook altijd hard muziek op. ik vind het erg vervelend en achteraf denk ik ook zo van stel je niet zo aan, maar als ik eenmaal moet durf ik niet.

ik vraag me af of meer mensen dit hebben, en wat jullie er van vinden. ik hoor andere mensen nooit maar heb zelf het idee als ik ga dat de buren het nog wel horen...

alvast bedankt!
pi_116392905
Met wc's die tegen de woonkamer grenzen heb je het erover dat het een muur deelt, of dat de deur direct op de woonkamer zit?
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_116393038
een muur delen. gelukkig maak ik direct op de woonkamer nooit mee.
als er genoeg herrie van bijvoorbeeld de tv is in de woonkamer durf ik het af en toe nog wel, maar soms ook niet. ik vind het zelf erg vervelend
pi_116393042
Ik zou muziek opzetten nog vreemder vinden. Wat openbare toiletten betreft, je moet maar zo denken dat hun precies hetzelfde hebben :P
pi_116393091
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:46 schreef destrovel het volgende:
Met wc's die tegen de woonkamer grenzen heb je het erover dat het een muur deelt, of dat de deur direct op de woonkamer zit?
Dit lijkt me toch wel het meeste irrelevante aan dit hele verhaal :'). Het probleem is een irrationele schaamte voor plassen. TS, ik zou er zo eenvoudig mogelijk over proberen te denken, er zijn weinig dingen die zo veel mensen gemeen hebben als moeten plassen. Iedereen doet het, iedereen maakt lawaai en ook de koningin moet wel eens poepen. Niks om je voor te schamen dus.
pi_116393221
Zittend plassen, dat scheelt.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_116393287
svefn haha ja achteraf denk ik ook altijd bij mezelf van wat doe je ook moeilijk. maar als ik eenmaal ergens ben en ik moet dan durf ik spontaan niet meer. en hoe langer ik niet ga, hoe minder ik durf aangezien ik dan nog langer herrie maak.
  dinsdag 4 september 2012 @ 20:00:34 #8
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_116393559
Even goed doortrekken, dan tijdens het vollopen van de pot snel je behoeftes doen. Als er iemand naar vraagt zeg je dat er rioolkarpers in de pot lagen.

Zo doen ze het in Japan ook (bekend fenomeen daar), en om water te besparen hebben de betere publieke toiletten nu een apparaatje op de wand hangen "oto-hime" (geluids-princes), met een knopje en als je daar op drukt hoor je water spoelen.
Ja, dit is serieus.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_116393724
Tanin hahah hadden ze die hier ook maar! 2x doorspoelen is dan wel een goed alternatief ja.

maar horen jullie ooit andere als ik mag vragen? en zo ja wat vinden jullie daarvan?
ik weet het rare vraag, maar ik hoor namelijk nooooit iemand anders....
pi_116393824
Ik hoor andere mensen altijd. Ik denk er niet bij na. Wat moet, dat moet ;)
pi_116393841
Hier was eerder al eens een topic over waar volgens mij wel nuttige tips in stonden, maar kan het zo niet vinden.

Als je eerst wat papier in de WC doet, zou dat het geluid verminderen?

Ik hoor mijn bovenburen wel eens plassen als ik in de badkamer ben. Tja, zijn ook mensen :P. Dan denk ik niet 's avonds "goh ik hoorde de bovenburen plassen vandaag." Ik vind er dan ook niets van.
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_116394241
ik heb al een aantal dingen geprobeerd, druk uitoefenen op de blaas wil ook wel eens helpen heb ik gehoord. maar op de een of andere manier durf ik gewoon niet naar de wc te lopen om te gaan plassen. ik erger me echt aan mezelf op zulke momenten.

maar wel fijn om te horen dat er niet over nagedacht word. ik denk dat ik bang ben dat mensen het vies vinden? of dat ik verbazingwekkend veel herrie maak? (ookal is dat waarschijnlijk niet het geval)
ik denk er zelf ook niet echt iets bij als ik andere hoor eigenlijk, maar zelf moet ik er zo een probleem van maken.. erg irritant, als je iets heel graag wilt maar je lichaam houd je tegen
pi_116394670
Waarom denk je dan dat mensen er bij jou wel iets van denken? Mensen vinden jouw plassen echt niet belangrijk genoeg om over na te denken.

Het plassen ophouden is overigens niet bevorderlijk, vergroot de kans op blaasontsteking.
pi_116395009
Ik heb geen idee, ik vind schaam me er op de een of andere manier gewoon voor denk ik...
het is net als bij een duikplank, je wilt heel graag en denkt elke keer "nu ga ik" maar nog komt er geen beweging in.

en ik heb vaker gehoord dat het erg slecht is, nog geen blaasontsteking meegemaakt gelukkig, maar ik hou het wel eens 2 uur vol...
pi_116395014
Ik heb dat alleen met schijten eigenlijk.

Doe het gewoon eens een paar keer, hoe vaker je jezelf ertoe dwingt, hoe minder je het als iets verschrikkelijks ervaart.
Raak en plezierig.
  dinsdag 4 september 2012 @ 20:36:53 #16
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_116395297
Je kunt ook proberen heel overdreven te doen "ik ga even de pot vol pissen, ben zo terug".

Ik heb wel eens anderen gehoord, als ik op familie of vrienden stond te wachten die nog net voor het vertrek naar het toilet moeten, of als ik zelf moet en in de beurt van de wc sta te wachten omdat ik zelf moet.
Het enige wat ik soms denk is "schiet eens op".

1 keer ook in een openbaar toilet naar iemand mogen luisteren, dat klonk ongeveer of ie z'n darmen probeerde uit te schijten.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_116395355
Ehm, plasgeluiden zijn normaal als iemand plast. Zolang er geen rare (kreun)geluiden komen, denk ik er niet eens over na.

Mocht ik iemand horen, is het bij mij meer Oh, iemand plast. Okay. Binnen een seconde ben ik het alweer vergeten. Volwassen mensen gaan je echt niet belachelijk maken als ze je horen plassen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2012 20:38:37 ]
pi_116395633
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:15 schreef JustANormalGirl het volgende:
ik heb al een aantal dingen geprobeerd, druk uitoefenen op de blaas wil ook wel eens helpen heb ik gehoord. maar op de een of andere manier durf ik gewoon niet naar de wc te lopen om te gaan plassen. ik erger me echt aan mezelf op zulke momenten.

maar wel fijn om te horen dat er niet over nagedacht word. ik denk dat ik bang ben dat mensen het vies vinden? of dat ik verbazingwekkend veel herrie maak? (ookal is dat waarschijnlijk niet het geval)
ik denk er zelf ook niet echt iets bij als ik andere hoor eigenlijk, maar zelf moet ik er zo een probleem van maken.. erg irritant, als je iets heel graag wilt maar je lichaam houd je tegen
Je maakt herrie? :D. Wat doe je dan precies? Je zit op de wc en plast gewoon, toch? Je doet er verder niets extreems op, toch? :P.

Net zoals poep stinkt, zorgt plas weleens voor geluid. Dingen zijn zoals ze zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2012 20:43:51 ]
pi_116395677
:D.
pi_116395724
haha fijn om andere mensen er zo over te horen! gelukkig vinden mensen het niet vies of vervelend of iets...

en zarGon, jaa gewoon plassen! maar ik vind mezelf altijd als n orkaan ofzo klinken? vooral als er net een pijnlijke stilte in de kamer valt die ik dan verstoor met mn herrie hahahaha!
pi_116395948
Ik heb het ook, toilet in of grenzend aan de woonkamer vind ik één van de meest vreselijke dingen die er zijn. Is trouwens vaak bij mensen die er zelf geen zak om geven, dan weet je dat ;)
pi_116396155
yes ik ben niet de enigste! hmm en daar zit zeker wat in ja.. nu mezelf nog overhalen om gewoon te gaan haha!
pi_116396177
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:44 schreef JustANormalGirl het volgende:
haha fijn om andere mensen er zo over te horen! gelukkig vinden mensen het niet vies of vervelend of iets...

en zarGon, jaa gewoon plassen! maar ik vind mezelf altijd als n orkaan ofzo klinken? vooral als er net een pijnlijke stilte in de kamer valt die ik dan verstoor met mn herrie hahahaha!
Wees trots op wat je lichaam kan! Als de toehoorders wat ouder zijn, kan het goed zijn dat ze denken: 'Goh, had ik nog maar zo'n krachtige blaas, in plaats van nu 20 keer per dag een miezerig straaltje.'
Raak en plezierig.
pi_116396249
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:47 schreef lezzer het volgende:
Ik heb het ook, toilet in of grenzend aan de woonkamer vind ik één van de meest vreselijke dingen die er zijn. Is trouwens vaak bij mensen die er zelf geen zak om geven, dan weet je dat ;)
Een toilet in de woonkamer zou ik me ook minder prettig bij voelen :P.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:44 schreef JustANormalGirl het volgende:

Probeer zulke gedachten stop te zetten door dan te denken dat iedereen plast, niemand daar op let of er iets over denkt.
pi_116396780
echt fijn deze reacties! ik ga mn best doen.
en nu niet alleen denken van ja nu ga ik! en toch blijven zitten hahaha!
dankjulliewel!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')