abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116360420
Mijn schoonzus verwacht haar eerste kindje. Nu wil ik graag een wipstoeltje geven omdat ik altijd hoor dat kindjes dat zo leuk vinden. Maar nu merk ik dat er zoveel verschillende soorten en merken bestaan. Ik had graag jullie ervaring weten hierover.
pi_116360853
Mijn voorkeur ging uit naar een met stoffen bekleding. Ten eerste omdat je m dan kknwassen, ten tweede omdat het minder zweette in de zomer en ten derde omdat mijn dochters niet weggleden.
Ik vond een wipstoel met een verstelbare onderkant erg prettig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_116361167
Sorry voor de vraag, maar wat bedoel je met een verstelbare onderkant, en waarom is dat prettig?
pi_116361324
Je hebt stoeltjes waarvan de rugleuning alleen verstelbaar zijn. Je hebt ze ook die ook een verstelbaar 'voetsteuntje' hebben.
Ik.vond dat prettig omdat ze dan wat lekkerder zaten in het stoeltje.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_116361453
Dat je hem zowel in lig, als meer zittend kunt verstellen.
Wasbare hoes, zeker als je er eens hapjes in geeft, of een spugertje hebt.

Voor ons niet teveel gedoe verder, dus we hebben een simpele van de prenatal gehaald! Geloof iets van 40-50 euro.

Je hebt ook met speelbogen erop, of die zelf wiegen, of muziekjes spelen. Maar dat is net echt nodig..

Als je wat meer geld hebt: ik hoor ook goede verhalen over een doomoo seat. Een soort zitzak, met allerlei accessoires voor de kleintje..
  maandag 3 september 2012 @ 21:09:18 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_116361618
doomooseat is ook veel langer te gebruiken toch met extra accessoires? Dat kan dus een langduriger cadeau zijn dan een gewoon wipstoeltje :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116363689
Die van babybjorn

maandag 3 september 2012 @ 22:08:03 #8
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_116364987
Idd, wij hadden nu een wipstoel van Chicco, deze.

Prima ding hoor, maar na 9 maanden was ie wel wat uitgezakt. De volgende keer dus een Babybjorn of een Nuna Leaf, die zijn beide ook mooi, das ook fijn als iets zo lang in je woonkamer staat.

maandag 3 september 2012 @ 23:11:49 #9
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_116368490
Niet alle kindjes vinden wipstoeltjes fijn. Ik heb er nooit een aangeschaft, maar er wel een geleend. 'k Heb het stoeltje nauwelijks gebruikt.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 4 september 2012 @ 08:03:53 #10
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_116374110
Erg handig vonden wij het dat onze kinderen er meer 'in lagen' dan 'op zaten'. Zeg maar de variant waar ze niet echt ín een kuipje liggen, maakt toch dat ze actiever moeten zitten en dus ouder moeten zijn om goed in het wipstoeltje te blijven zitten.

En het is erg handig om de 'wip'-mogelijkheid te kunnen blokkeren, voor als je een fruithapje ofzo wilt kunnen geven. Maar misschien is dát wel standaard hoor.

Wij vonden die met meer een kunststof bekleding handiger dan de stoffen variant. Stof moet je vaker écht wassen, de andere soorten bekleding zijn makkelijker met een doek schoon te maken.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 4 september 2012 @ 08:08:40 #11
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_116374144
Wat een rare naam voor zo'n stoeltje.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 4 september 2012 @ 08:22:43 #12
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_116374269
Dáárom heet het een wipstoeltje :)
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 4 september 2012 @ 09:08:52 #13
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_116374923
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:08 schreef Juud79 het volgende:
Idd, wij hadden nu een wipstoel van Chicco, deze.
[ afbeelding ]

Prima ding hoor, maar na 9 maanden was ie wel wat uitgezakt. De volgende keer dus een Babybjorn of een Nuna Leaf, die zijn beide ook mooi, das ook fijn als iets zo lang in je woonkamer staat.

[ afbeelding ]
Dat is ook mijn ervaring met de Chicco en ook met die van Prenatal (een groene met een speelboog). Ik heb nu een blauwe stoffen (van katoen, de groene van Prenatal was van polyester ofzo?), van Prenatal, met houten plankjes onder de bekleding wat zorgt voor extra ondersteuning. Bekleding is dik dus ze krijgt geen houten kont van het zitten, maar het ding zakt dus ook niet uit. En je er inderdaad ook de voetensteun van verstellen, best handig.

We hebben ook nog een bouncer en daar zit ze ook graag in.

[ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 04-09-2012 09:21:42 ]
  dinsdag 4 september 2012 @ 09:16:45 #14
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_116375097
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 08:03 schreef Worteltjestaart het volgende:
Erg handig vonden wij het dat onze kinderen er meer 'in lagen' dan 'op zaten'. Zeg maar de variant waar ze niet echt ín een kuipje liggen, maakt toch dat ze actiever moeten zitten en dus ouder moeten zijn om goed in het wipstoeltje te blijven zitten.

En het is erg handig om de 'wip'-mogelijkheid te kunnen blokkeren, voor als je een fruithapje ofzo wilt kunnen geven. Maar misschien is dát wel standaard hoor.

Wij vonden die met meer een kunststof bekleding handiger dan de stoffen variant. Stof moet je vaker écht wassen, de andere soorten bekleding zijn makkelijker met een doek schoon te maken.
Dat wassen viel hier wel mee, eerste tijd een hydrofiel of spuugdoekje onder dr hoofdje en eten deden we in de kinderstoel of op schoot.
Hier de wipper ook helemaal plat de eerste maanden, pas na een maand of 5 wat overeind. Ze heeft ook de nodige dutjes erin gedaan, dan ligt stof toch wel lekker zacht en comfortabel, door de verkleiner lag ze lekker knus en beschermd. Dat vond ik dan wel weer een pre van de Chicco.
  dinsdag 4 september 2012 @ 09:18:10 #15
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_116375129
@Marrije, een bouncer lijkt me ideaal, zeker met een tweede/derde/vierde kind, want dan heb je niet altijd meteen de tijd om je kindje op te pakken, en dan zijn ze hiermee net iets langer zoet. :D
pi_116376127
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:06 schreef Deepfreeze het volgende:

Als je wat meer geld hebt: ik hoor ook goede verhalen over een doomoo seat. Een soort zitzak, met allerlei accessoires voor de kleintje..
Is een wipstoeltje daarmee overbodig als je een doomoo hebt?
pi_116376255
ik vind dat er 1 wipstoeltje is dat nooit overbodig is en dat is echt die van babybjorn..
Ze kunnen heel erg liggen en toch veel zien.. plus het stoeltje neemt de vorm van de baby aan :)
pi_116376688
Ik heb er 2 (beide gekregen..). 1 met versteldbare rug maar deze vond ik minder prettig omdat de kleine er in weg gleed. Die heb ik amper gebruikt. De andere is er een die je niet kan verstellen. Hier zat de kleine veel beter in. Deze heeft een boog met speeltjes (dat was wel een hit en als de baby het zat is haal je m er gewoon vanaf zodat hij rond kan kijken) en een trilfunctie. Laatste nooit aan gehad, kan me niet voorstellen dat dat lekker ligt in zo''n trilstoel... :S
pi_116376776
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:04 schreef Mineola het volgende:

[..]

Is een wipstoeltje daarmee overbodig als je een doomoo hebt?
Ik denk het wel. Het is voor ongeveer dezelfde leeftijden (doomoo iets langer), kunnen in allebei slapen, gevoerd worden en lekker hangen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')