quote:Beste ,
Naar aanleiding van mijn vraag aan het studie-informatiepunt is mij aangegeven dat ik mijn vraag het beste aan u kon voorleggen.
Afgelopen jaar heb ik de opleiding (...) gevolgd aan het (...).
Hiervoor heb ik een negatief studie advies gekregen, ik heb in totaal 53 punten.
De vakken die ik niet gehaald heb zijn:
- Bedrijfsadministratie - 3 ECTS (1 van de 4 verplichte vakken)
- Nederlands - 3 ECTS
- Persoonlijke ontwikkeling - 1 ECTS
Omdat ik boekhouden niet gehaald heb mag ik mijn studie niet meer voorzetten aan het (...).
Zijn er mogelijkheden om in het 2e jaar (....) in te stromen?
Met vriendelijke groet,
ik
quote:Dag (...),
Op zich kan dat. Je zal alleen niet alle ec's die je op de (...) behaald hebt kunnen overzetten.
De examencommissie is het orgaan wat een besluit neemt met betrekking tot vrijstellingen. Een verzoek hiertoe moet dan ook worden ingediend bij de examencommissie. Je kan je gewoon inschrijven.
gr.
Je hebt helemaal geen toestemming gekregen m.i., er staat namelijk "op zich kan dat, maar.... je moet een verzoek indienen bij de examencommissie".quote:Om als hogerejaars toegelaten te worden tot de opleiding moet je toestemming hebben gehad van een bepaald iemand, die ik heb gekregen, zie onderstaande e-mail.
Ik heb meerderemaals contact gehad met die instelling en dit was _de_ contactpersoon waarvan ik toestemming moest hebben. Onderaan staat ook dat ik me gewoon kon inschrijven, en die verzoek bij de examencommissie gaat over het meenemen van mijn behaalde punten.quote:Op maandag 3 september 2012 18:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je hebt helemaal geen toestemming gekregen m.i., er staat namelijk "op zich kan dat, maar.... je moet een verzoek indienen bij de examencommissie".
Ook dat nogquote:Op maandag 3 september 2012 18:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je hebt helemaal geen toestemming gekregen m.i., er staat namelijk "op zich kan dat, maar.... je moet een verzoek indienen bij de examencommissie".
Ja je kunt gewoon inschrijven bij die instelling, uiteraard. Maar inschrijven in het 2e jaar kan logischerwijs alleen wanneer je een x aantal studiepunten hebt behaald en aangezien jij niet al je punten mee kunt nemen zal de examencommissie moeten beslissen welke wel en daarmee met hoeveel punten je start.quote:Op maandag 3 september 2012 18:45 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Ik heb meerderemaals contact gehad met die instelling en dit was _de_ contactpersoon waarvan ik toestemming moest hebben. Onderaan staat ook dat ik me gewoon kon inschrijven, en die verzoek bij de examencommissie gaat over het meenemen van mijn behaalde punten.
Het is idd een inholland instellingquote:Op maandag 3 september 2012 18:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja je kunt gewoon inschrijven bij die instelling, uiteraard. Maar inschrijven in het 2e jaar kan logischerwijs alleen wanneer je een x aantal studiepunten hebt behaald en aangezien jij niet al je punten mee kunt nemen zal de examencommissie moeten beslissen welke wel en daarmee met hoeveel punten je start.
Of ga je naar een soort InHolland waar je ook met 10 studiepunten het tweede jaar mag starten?
Heb toevallig bij iemand gezeten die op de VU d'r eerste jaar helemaal had gehaald, moest wisselen naar een andere uni, en op de nieuwe alle vakken opnieuw heeft moeten doen ook al hadden ze ongeveer dezelfde inhoud..quote:Op maandag 3 september 2012 18:53 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Het is idd een inholland instelling![]()
, maar er kan toch niet zoveel verschil zitten tussen instellingen qua vakken?
De instelling waar ik eerst op zat is best goed aangeschreven en de nadruk ligt daar ook op het theoretische aspect, dus ik denk dat ik wel wat punten mee kan nemen.
Morgenochtend maar even bellen...
ahhhh... het 1e jaar overdoen zou ik echt niet trekkenquote:Op maandag 3 september 2012 18:56 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Heb toevallig bij iemand gezeten die op de VU d'r eerste jaar helemaal had gehaald, moest wisselen naar een andere uni, en op de nieuwe alle vakken opnieuw heeft moeten doen ook al hadden ze ongeveer dezelfde inhoud..Het is maar net hoe de onderwijsinstelling er tegenaan kijkt denk ik. En aangezien ze bij InHolland een stuk strenger zijn moeten worden, zou ik er maar vanuit gaan dat je niet heel veel mee mag nemen qua punten.
O en zorg dat je je verzoek naar de examencommissie klaar hebt om op te sturen na het gesprek
Voeg eventueel als bijlage ook nog de vakbeschrijvingen toe van de vakken die je gevolgd hebt.quote:Op maandag 3 september 2012 19:07 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
ahhhh... het 1e jaar overdoen zou ik echt niet trekken![]()
Wat zou die brief allemaal moeten bevatten?
- Aan welke instelling ik de opleiding eerst had gevolgd.
- De vakken die ik gevolgd hebt (kopie van cijferlijst dus)
- Verzoek
Mis ik nog iets?
Heb je ook niet geprobeerd om in het 2e jaar terecht te komen? Lijkt mij praktischer namelijk. Heb je je studie wel nominaal kunnen afronden?quote:Op maandag 3 september 2012 19:50 schreef Uccie het volgende:
Ik heb ooit vanaf een universitaire studie een stapje terug gedaan naar het HBO en had voor 75% van de vakken in het eerste jaar een offciele vrijstelling via de examencommissie. Maar werd gewoon in het eerste jaar ingeschreven. Ik volgde alleen ook een deel van de vakken uit het 2e en 3e jaar en af en toe een vak in deeltijd (avond) omdat dat lekkerder paste in het schema. Maakt volgens mij niet zoveel uit welk jaar je ingeschreven bent, als je maar de vakken kan doen die je wilt doen en zo min mogelijk dubbelingen hebt.
Boekenlijst misschien dat ze daar nog wat aan hebben? Als de boeken ook matchen betekent dat dezelfde stof..quote:Op maandag 3 september 2012 19:07 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
ahhhh... het 1e jaar overdoen zou ik echt niet trekken![]()
Wat zou die brief allemaal moeten bevatten?
- Aan welke instelling ik de opleiding eerst had gevolgd.
- De vakken die ik gevolgd hebt (kopie van cijferlijst dus)
- Verzoek
Mis ik nog iets?
Leuke ben jij, van ik krijg bij instelling 1 een bsa en dan ga ik gewoon lekker verder in jaar 2 bij een andere tentquote:Op maandag 3 september 2012 18:53 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Het is idd een inholland instelling![]()
, maar er kan toch niet zoveel verschil zitten tussen instellingen qua vakken?
De instelling waar ik eerst op zat is best goed aangeschreven en de nadruk ligt daar ook op het theoretische aspect, dus ik denk dat ik wel wat punten mee kan nemen.
Morgenochtend maar even bellen...
Tuurlijk nietquote:Op maandag 3 september 2012 20:45 schreef Mikkie het volgende:
Zo ben ik drie jaar eerstejaars geweest. Had één vak nog niet gehaald, dan blijf je als eerstejaars genoteerd staan, terwijl ik wel gewoon het tweede en derde jaar kon volgen. Misschien zit 't 'm daarin, TS?
Mja, je weet het niet. Zo gaat het op universiteiten wel. Dus kun je bijdehand doen met je 'quote:
op het moment dat je in je eerste jaar 3de jaars vakken gaat volgen ben je gewoon eerste jaarsquote:Op maandag 3 september 2012 20:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, je weet het niet. Zo gaat het op universiteiten wel. Dus kun je bijdehand doen met je '', maar eigenlijk zet je vooral jezelf voor lul door niet met argumenten te komen.
Wat voor faalinstituut ga jij naar toe dan?quote:Op maandag 3 september 2012 20:53 schreef Mikkie het volgende:
Lees nou eens wat er staat, of is begrijpend lezen te moeilijk voor je?
ik snap dondersgoed wat je bedoelt, maar ik heb er werkelijk nog nooit van gehoordquote:Op maandag 3 september 2012 20:58 schreef Mikkie het volgende:
Oh, je snapt het nu wel? Of je probeert via een andere weg je eigen prutsgedrag goed te maken?
Betreffende je vraag: maakt niet uit, pak een willekeurige universiteit in Nederland. De werkwijze is hetzelfde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |