abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116347570
Ik heb onlangs de sleuteloverdracht van mijn voormalige huurwoning gehad, maar dat is niet helemaal gegaan zoals het zou moeten.

Toen ik het ging huren 3 jaar geleden heb ik een contract getekend bij de toenmalige verhuurder. In dit contract stond dat bij verlies van de sleutel van de gallerij ( gecodeerde sleutel ) er ¤ 25 berekent zou worden. Ik ben in de loop van de afgelopen 3 jaar 2 van de 4 sleutels kwijtgeraakt. De flat is echter 2 jaar geleden overgenomen door een inversteringsmaatschappij die nu opeens ¤ 38 per sleutel berekend. Hij heeft dit ook op het opleveringsoverzicht geschreven wat ik vervolgens geweigerd heb te ondertekenen omdat ik niet met deze kosten akkoord ga. Ik heb nooit een contract met de inversteringsmaatschappij getekend en ze zouden imo dus moeten houden aan het contract dat ik met de eerdere eigenaar heb afgesloten. Hij vertelde echter dat hij er geen boodschap aan heeft en dit gewoon gaat inhouden op de borg.

In hoeverre mag een verhuurder af gaan wijken van een overeenkomst die ik met de vorige eigenaar heb gesloten?

En wat voor een gevolgen kan het hebben dat ik het eind-opleveringsoverzicht niet heb getekend?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_116347920
Hoe kan je in slechts 3 jaar tijd 2 van de 4 sleutels kwijtraken :').

Anyway, het gaat over ¤ 26,- in totaal. Als ze dit inhouden op jou borg is dat misschien niet netjes, maar voor ¤ 26,- kan je er, vrees ik, weinig aan doen. Als je rechtsbijstand hebt kan je die inschakelen. Grote kans dat ze dan ¤ 26,- naar je overschrijven, omdat zij het de moeite niet waard vinden om er achteraan te gaan.
  maandag 3 september 2012 @ 16:19:47 #3
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_116348084
In principe moet het oude contract aangehouden worden, dat je bent aangegaan.
Ik snap ook wel dat zo'n huisbaas helemaal niet op gezeur zit te wachten, zeker niet om een paar tientjes. Hij gaat daar in ieder geval niet over.

Ik denk schriftelijk laten weten dat je het niet eens bent met het ingehouden bedrag en je rechtsbijstand inschakelen. Ik gok wel dat zij die paar tientjes aan je betalen, omdat dat goedkoper is.
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
  PR/Manusje van alles maandag 3 september 2012 @ 16:20:02 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_116348093
Wees blij dat ze de kosten van een nieuwe cilinder + sleutels niet op je verhalen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_116348233
Het is de grote entree van de voordeur, waar alle 200 mede-bewoners ook doorheen gaan.

Surveillance-fiets, dit staat gewoon in mijn contract dat er een vergoeding van ¤ 25 tegenover staat bij het verlies van een sleutel. Dus het verhalen van kosten van het vervangen van een cillinder is geen sprake. Zou houden zich gewoon niet aan de overeenkomst en passen deze eenzijdig aan.
pi_116349333
En het bedrag is te weinig om er echt vervolgstappen aan te verbinden. Dreigen met rechterlijke stappen en dergelijke zullen ze niet serieus nemen. Ga je aangetekende brieven sturen, dan ben je ook erg veel geld kwijt voor zo'n bedrag.
Gewoon een duur lesje dus dat je minder slordig moet zijn en je verlies nemen.
pi_116349577
Het verlies van ¤ 50 neem ik zonder problemen. Dat is absoluut mijn eigen schuld. Het is ook gewoon stom dat ik in zo een korte tijd 2 sleutels ben kwijt geraakt. Alleen dat ze ( weer ) eenzijdig de overeenkomst aanpassen vind ik zacht gezegd niet netjes.

En wat zijn de gevolgen dat ik de eindinspectie niet heb ondertekend?
  maandag 3 september 2012 @ 17:00:57 #8
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_116349860
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:54 schreef Wolken het volgende:
Het verlies van ¤ 50 neem ik zonder problemen. Dat is absoluut mijn eigen schuld. Het is ook gewoon stom dat ik in zo een korte tijd 2 sleutels ben kwijt geraakt. Alleen dat ze ( weer ) eenzijdig de overeenkomst aanpassen vind ik zacht gezegd niet netjes.
Suf inderdaad... nou ja, goede les voor je in de toekomst. ;)
Misschien hebben ze die vergoeding aangepast omdat het nu duurder is geworden om die sleutels weer bij te maken? (ik gok maar wat, hoor...)

quote:
En wat zijn de gevolgen dat ik de eindinspectie niet heb ondertekend?
Ik denk dat je dan je eventueel betaalde borg kwijt bent.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_116407017
ga je nou mirenneuken over bedrag van 26 euro... :') :') :')

laat me raden het gaat zeker om principe! :')
I want some NASTY !!!
pi_116407555
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 23:49 schreef nasty_popovich het volgende:
ga je nou mirenneuken over bedrag van 26 euro... :') :') :')

laat me raden het gaat zeker om principe! :')
Nee ¤26.
pi_116408335
quote:
14s.gif Op maandag 3 september 2012 16:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wees blij dat ze de kosten van een nieuwe cilinder + sleutels niet op je verhalen.
Het contract is helder, daar wordt alleen gesproken over een vergoeding voor een zoekgeraakte sleutel en het bedrag is ook benoemd.
Tenzij er iets in het contract staat over indexering of een andere vorm van prijsaanpassing is het te betalen bedrag 50 euro. Geen cent meer.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')