dus van 1 jaar gevangenis straf leert men niets maar van 5-10-20 jaar wel? Het was een 14-jarige die dit pleegde hè... ik denk verder ook niet dat dit een huurmoordenaar in de dop is en vrolijk verder gaat met zijn praktijken mocht hij op vrije voeten komen. Want de straf zoals ik het begrepen heb was minimaal 2 jaar jeugd-TBS (en dan is hij 18 en wordt er verder geëvalueerd)quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:48 schreef Donnis het volgende:
Als iemand op zo'n jonge leeftijd al een koelbloedige moord zonder enige aanleiding (hij kende het meisje niet eens) kan plegen en dan in de rechtszaal geen enkele uitleg of iets durft te geven dan haalt dat toch het bloed onder je nagels vandaan. Ik ben niet iemand die dan gelijk maar om levenslang op water en brood loopt te schreeuwen maar als de wet bepaalt dat voor dit soort zaken slechts 1 jaar cel + 2 jaar TBS mogelijk is klopt de wet gewoon niet. Met deze jongen moet je JUIST omdat hij nog jong is minstens 5 jaar aan de slag, er moeten deskundigen op zitten die hem goed in de gaten houden en als er na die 5 jaar toch nog risico voor herhaling is dan mogen zij ook bepalen dat hij nog langer behandeld moet worden.
Helaas werken er in de Jeugd-TBS alleen maar omgeschoolde MBO'ers etc, dus van een goede behandeling is totaal geen sprake. Ons rechtssysteem faalt dus gewoon, kleine straffen waar men niks van leert en dan maar de samenleving ingooien en wachten tot zijn volgende slachtoffers komen (hebben we niks geleerd van die Stanley A. en Ximena in Den Haag?) zodat hij dit keer wel echt nooit meer vrijkomt. Waardeloos.
Ja en een 14-jarige mag weer als een 12-jarige. Een 18-jarige als een 16-jarige, een 21-jarige als een 18-jarige etcquote:Op dinsdag 4 september 2012 09:45 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Nee
Maar wel meer dan een 14 jarige. Tussencategorietje dus.
Dus? Het IS wel zo en het is een feit. Dat jij het omstreden vindt is irrelevant, het laat zien dat het door jou gesuggereerde verband niet bestaat.quote:En 16 jarigen als volwassenen berechten is, zoals ik al zei, niet geheel onomstreden.
Het laat zien dat het bestaande verband afgezwakt is door maatschappelijke druk. Niet dat er geen verband is, want dat verband is er gewoon.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja en een 14-jarige mag weer als een 12-jarige. Een 18-jarige als een 16-jarige, een 21-jarige als een 18-jarige etc
[..]
Dus? Het IS wel zo en het is een feit. Dat jij het omstreden vindt is irrelevant, het laat zien dat het door jou gesuggereerde verband niet bestaat.
Och, in de krant staat dat er al vanaf de basisschool problemen met hem zijn en dat hij ernstige mentale problemen heeft met psychopatische trekken.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:53 schreef Re het volgende:
[..]
dus van 1 jaar gevangenis straf leert men niets maar van 5-10-20 jaar wel? Het was een 14-jarige die dit pleegde hè... ik denk verder ook niet dat dit een huurmoordenaar in de dop is en vrolijk verder gaat met zijn praktijken mocht hij op vrije voeten komen. Want de straf zoals ik het begrepen heb was minimaal 2 jaar jeugd-TBS (en dan is hij 18 en wordt er verder geëvalueerd)
14-jarige psychopaten die koelbloedig anderen vermoorden voor 100 euro hebben wat mij betreft hun recht op vrijheid verspeeld ja. Erg he?quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:54 schreef Re het volgende:
hoffje wil 14-jarigen het liefst levenslang opsluiten, of de doodstraf voor dit soort gevallen weer invoeren, toch?
quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:[quote]
Op dinsdag 4 september 2012 09:56 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Het laat zien dat het bestaande verband afgezwakt is door maatschappelijke druk. Niet dat er geen verband is, want dat verband is er gewoon.
Kinderen zijn kinderen, en die behandelen we als kinderen. Daar is je verband. Daar doet die noodgreep bij 16 jarigen niet zoveel aan af.
Maar het staat je vrij er vanuit te gaan dat er geen enkel verband bestaat tussen kind zijn en het ontberen van zaken als stemrecht.
Ik blijf mijn quote niet posten om te zeggen dat er een indirect verband bestaat.quote:Dus? Het IS wel zo en het is een feit. Dat jij het omstreden vindt is irrelevant, het laat zien dat het door jou gesuggereerde verband niet bestaat.
dat zeg ik nietquote:Op dinsdag 4 september 2012 09:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Och, in de krant staat dat er al vanaf de basisschool problemen met hem zijn en dat hij ernstige mentale problemen heeft met psychopatische trekken.
Jij denkt dat dat over 3 jaar weg is? Dat deze koelbloedige moordenaar dan opeens een gezellig mens is die geen gevaar meer is voor de maatschappij?
Buiten het feit dat deze straf TOTAAL geen recht doet aan de nabestaanden en de overledene.
Als ik de vader was zou ik het triest genoeg vinden dat een 14 jarige daartoe in staat is.. Ik zou medelijden hebben met de dader.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Och, in de krant staat dat er al vanaf de basisschool problemen met hem zijn en dat hij ernstige mentale problemen heeft met psychopatische trekken.
Jij denkt dat dat over 3 jaar weg is? Dat deze koelbloedige moordenaar dan opeens een gezellig mens is die geen gevaar meer is voor de maatschappij?
Buiten het feit dat deze straf TOTAAL geen recht doet aan de nabestaanden en de overledene.
TBS is geen strafmaatregel he?quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat staat daar ook niet.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:01 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
TBS is geen strafmaatregel he?
Oh dan zit ik een beetje fout met dat laatste, het is niet erg duidelijk allemaal. Nee ik ben het met je eens dat zo'n jongen er alleen maar slechter van wordt als hij lang in de gevangenis zit, in Nederland hinken we een beetje op 2 gedachtes, we willen aan de ene kant genoegdoening en aan de andere kant lage straffen omdat iedereen een 2e kans verdient. Dat werkt niet, als je iedereen een 2e kans wilt geven zouden de gevangenissen puur gericht op rehabilitatie moeten zijn. Laten we maar hopen dat ze met deze dader niet weer de fout in gaan.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:53 schreef Re het volgende:
[..]
dus van 1 jaar gevangenis straf leert men niets maar van 5-10-20 jaar wel? Het was een 14-jarige die dit pleegde hè... ik denk verder ook niet dat dit een huurmoordenaar in de dop is en vrolijk verder gaat met zijn praktijken mocht hij op vrije voeten komen. Want de straf zoals ik het begrepen heb was minimaal 2 jaar jeugd-TBS (en dan is hij 18 en wordt er verder geëvalueerd)
Haha. Ja hoor. De vader zelf dacht er wat anders over trouwens. En terecht.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:00 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als ik de vader was zou ik het triest genoeg vinden dat een 14 jarige daartoe in staat is.. Ik zou medelijden hebben met de dader.
Wraak gevoelens? Nee die zou ik niet hebben... ''doet geen recht aan de nabestaanden'' vind ik dus gewoon een onzin redenatie...
Wraak vind ik sowieso al een slecht iets.... Beschaving, daar ben ik trots op.
quote:
Wat ben je toch ook een ongelofelijke, voorspelbare sukkelquote:Op maandag 3 september 2012 16:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En die doet geheel recht aan de slachtoffers en hun nabestaanden.
En wie het hier niet mee eens is, is een tokkie en/of voor de Sharia.
Ik geef hem ook geen ongelijk dat hij daar wel anders over denkt...quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Haha. Ja hoor. De vader zelf dacht er wat anders over trouwens. En terecht.
Zo zeg, dát is geloofwaardig.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:00 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als ik de vader was zou ik het triest genoeg vinden dat een 14 jarige daartoe in staat is.. Ik zou medelijden hebben met de dader.
Wraak gevoelens? Nee die zou ik niet hebben...
Ik vind psychopatische moordenaars na 3 jaar weer vrijlaten zodat ze onderweg kunnen naar hun volgende slachtoffer geen teken van beschaving.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:03 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik geef hem ook geen ongelijk dat hij daar wel anders over denkt...
Dit soort ingrijpende gebeurtenissen daar oordeel ik liever niet over, maar nogmaals beschaving, daar ben ik trots op.
de ironie he, sorry je zag het nietquote:Op dinsdag 4 september 2012 10:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
[..]
Wat ben je toch ook een ongelofelijke, voorspelbare sukkel
Moet je ook niet doen, maar laat mensen daar maar naar kijken na die 2 jaar TBS.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik vind psychopatische moordenaars na 3 jaar weer vrijlaten zodat ze onderweg kunnen naar hun volgende slachtoffer geen teken van beschaving.
quote:
Je hebt het over een straf die geen recht doet, maar ook over psychopatische trekken die volgens jou over 3 jaar niet weg zijn.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat staat daar ook niet.
In principe is dit de max. die hij kan krijgen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:04 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Moet je ook niet doen, maar laat mensen daar maar naar kijken na die 2 jaar TBS.
Hij krijgt 1 jaar straf, dat doet geen enkel recht aan zijn daad.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:05 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Je hebt het over een straf die geen recht doet, maar ook over psychopatische trekken die volgens jou over 3 jaar niet weg zijn.
Dus waar knelt de schoen? Bij de behandeling of bij de straf?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |