CDA moet wel redelijk groot blijven, anders is een Kunduz coalitie zonder Groenlinks niet meer mogelijk.quote:Op maandag 3 september 2012 16:35 schreef Sound.Cloud het volgende:
Nja, Buma was aan het praten - boeiend
quote:Op maandag 3 september 2012 16:35 schreef Shreyas het volgende:
[..]
CDA moet wel redelijk groot blijven, anders is een Kunduz coalitie zonder Groenlinks niet meer mogelijk.
Het gaat niet alleen om de vrouw ook om de (in dit geval) jouw (ongeboren)kind. Ik heb deze discussie overigens een miljoen keer gevoerd en altijd komt het uit; wanneer is een kind een kind.quote:Op maandag 3 september 2012 16:35 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat niemand iets over het lichaam van een vrouw te zeggen heeft, behalve de vrouw in kwestie. Dus met andere woorden: mocht mijn vrouw zwanger worden, heb ik geen inspraak in wel of geen abortus. Ik heb een mening en vind dat zij die serieus dient te nemen. Echter is de beslissing aan haar, aangezien het haar lichaam is.
Maar da's een mening
Niet volgens mijn opvattingenquote:Op maandag 3 september 2012 16:37 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de vrouw ook om de (in dit geval) jouw (ongeboren)kind. Ik heb deze discussie overigens een miljoen keer gevoerd en altijd komt het uit; wanneer is een kind een kind.
Kijk daar gaan we weer. Dat was mijn stelling dus niet. Ik heb nooit gezegd dat ik, de dokter, de man, de buurman of wie dan ook iets mag of moet bepalen over het lichaam van de vrouw. Ik heb ook niet gezegd dat iemand inspraak of iets dergelijks moet hebben. Het is inderdaad haar beslissing.quote:Op maandag 3 september 2012 16:35 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat niemand iets over het lichaam van een vrouw te zeggen heeft, behalve de vrouw in kwestie. Dus met andere woorden: mocht mijn vrouw zwanger worden, heb ik geen inspraak in wel of geen abortus. Ik heb een mening en vind dat zij die serieus dient te nemen. Echter is de beslissing aan haar, aangezien het haar lichaam is.
Maar da's een mening
Duidelijk, die hebben hun kansen verkwanseld, aan de kant, vindt de kiezer trouwens ook.quote:Op maandag 3 september 2012 16:36 schreef RvLaak het volgende:
[..], het CDA heeft sinds WO2 8 jaar niet geregeerd. Alle problemen die nu spelen mbt onderwijs, integratie, etc, hebben zij een hand in gehad.
[edit]
Die 8 jaar waren toevallig ook met het enige kabinet die wel financieel de boel voor elkaar had
Zodra er wetgeving komt, bemoeit de regering zich er dus wel degelijk mee. Dat is mijn punt.quote:Op maandag 3 september 2012 16:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Kijk daar gaan we weer. Dat was stelling dus niet. Ik heb nooit gezegd dat ik, de dokter, de man, de buurman of wie dan ook iets mag of moet bepalen over het lichaam van de vrouw. Ik heb ook niet gezegd dat iemand inspraak of iets dergelijks moet hebben. Het is inderdaad haar beslissing.
Ik vind alleen dat er soms te makkelijk over gedacht en gepraat wordt en daarom snap ik dat mensen (waaronder ik zelf) dus iets meer aandacht zou willen voor het ongeboren leven. Je beëindigt namelijk wel gewoon het leven van een embryo (met menselijke DNA) dat zonder menselijk ingrijpen uitgroeit tot een mens.
Imo is de grens van dit moment de goede. Daar is lang over nagedacht en weloverwogen voor gekozen. Dus niet oprekken, wat sommigen wel willen.quote:Op maandag 3 september 2012 16:39 schreef xzaz het volgende:
Dus als mijn vrouw een kind heeft ook al is deze 1 jaar mag het kind worden vermoord? Waar ligt de grens?
Op het moment van bevruchting is het kind een kind. Natuurlijk is het een klomp cellen maar het heeft menselijke DNA en groeit uit tot een mens. Alleen als je met die gedachte de stelling: "Abortus moet kunnen" gaat verdedigen ga je al snel mank. Want in feite legaliseer je daarmee moord. Door de jaren heen hebben ook sommige medici (die pro abortus zijn) hun stelling aangepast.quote:Op maandag 3 september 2012 16:39 schreef xzaz het volgende:
Dus als mijn vrouw een kind heeft ook al is deze 1 jaar mag het kind worden vermoord? Waar ligt de grens?
Maar het is mijn lichaam, mijn bloed wat loopt de regering te zeiken!quote:Op maandag 3 september 2012 16:41 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Imo is de grens van dit moment de goede. Daar is lang over nagedacht en weloverwogen voor gekozen. Dus niet oprekken, wat sommigen wel willen.
Ook zelfbeschikking heeft grenzen.
Je bedoelt 'na 20 weken' denk ik, maar goed het is altijd even erg, alleen als je er zo naar kijkt kan je abortus bijna niet meer verdedigen.quote:Op maandag 3 september 2012 16:42 schreef xzaz het volgende:
[..]
Maar het is mijn lichaam, mijn bloed wat loopt de regering te zeiken!
Met andere woorden: waarom is het voor 20 weken wel erg; en daarvoor niet.
Daar reikt mijn biologische kennis niet ver genoeg voorquote:Op maandag 3 september 2012 16:42 schreef xzaz het volgende:
[..]
Erg is het altijd, maar ik geloof ook in zelfbeschikking en eigen verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 3 september 2012 16:42 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat is geen geloof, dat is een medisch feit. Alleen daar hoor je nooit iemand over.quote:Op maandag 3 september 2012 16:45 schreef RvLaak het volgende:
Maar aan de andere kant hebben jij en Shreyas ook geen solide argumenten tegen. Enkel het geloof dat een kind kind is bij bevruchting. Dat is een geloof.
Het heet niet voor niets "foetus" en niet "kind".quote:Op maandag 3 september 2012 16:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is geen geloof, dat is een medisch feit. Alleen daar hoor je nooit iemand over.
Dat zegt iets over het ontwikkelingsstadium waar het kind zich in bevindtquote:Op maandag 3 september 2012 16:46 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Het heet niet voor niets "foetus" en niet "kind".
En dus vermoord je maar het kind, want dat is het probleemquote:Op maandag 3 september 2012 16:45 schreef sorcees het volgende:
[..]
Erg is het altijd, maar ik geloof ook in zelfbeschikking en eigen verantwoordelijkheid.
Toch zijn er ook zwakkeren in de samenleving, die moeten wel hulp kunnen krijgen.
16 en zwanger is ook niet gewenst.
Ik hoor anders gynaecologen vaak spreken over "de foetus", of "het vrucht". Nooit over "het kind"quote:Op maandag 3 september 2012 16:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat zegt iets over het ontwikkelingsstadium waar het kind zich in bevindt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |