Nee, als ze minder dan een week vrij pakt. en dus gewoon aan de uren komt die ze is overeengekomen met de werkgever, de werkgever dan alsnog de vrije dagen mag inhouden. Of dat ze dit dan gewoon als 'roostervrij' moeten aanhouden, waardoor haar vakantiesaldo blijft staan in plaats van naar beneden gaat.quote:Op maandag 3 september 2012 08:52 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Wat bedoel je nou precies? Als ze een week vrij pakt moet ze meer dan 32 uur inleveren?
Dat lijkt mij dus ook. Of haar inroosteren voor 16 uur (ipv de 32) vanwege 2 dagen vrij.quote:Op maandag 3 september 2012 08:59 schreef TallMan het volgende:
Dus de werkgever vindt het dan normaal om 2, of zelfs 3 vakantiedagen in te trekken in ruil voor een roosterwijziging. Dat lijkt me op geen enkele manier in orde.
Hoe de standaard gang van zaken is m.b.t. vakantiedagen en flexibele roosters heb weinig verstand, echter lijkt het me dan toch op zijn minst dat werkgever de vakantiedagen uit moet betalen. Dus de normale 32 uur aan werkuren betalen + de 16 (of 24) uur van de ingehouden vakantiedagen.
Mocht deze dweil die zichzelf baas noemt, na gewone gesprekken niet tot inkeer komen, dan raad ik je vriendin aan een andere baan te zoeken. Ze kan ook de rechtsbijstand inschakelen om haar gelijk te halen natuurlijk, maar daardoor zal de arbeidsrelatie waarschijnlijk te ver verzuren om er nog met een fijn gevoel te gaan werken.quote:Op maandag 3 september 2012 09:07 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Dat lijkt mij dus ook. Of haar inroosteren voor 16 uur (ipv de 32) vanwege 2 dagen vrij.
Nouja, het is nu gewoon dat ze haar zien als een goede werknemer. Ik wil niet dat (door het doorgeven/aangeven van het verkeerd rekenen) straks dat ze haar kwijt willen (ze is ook volgens mij een van de weinigen die een urencontract heeft, rest volgens mij voor het meeste 0 uren).quote:Op maandag 3 september 2012 09:18 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Mocht deze dweil die zichzelf baas noemt, na gewone gesprekken niet tot inkeer komen, dan raad ik je vriendin aan een andere baan te zoeken. Ze kan ook de rechtsbijstand inschakelen om haar gelijk te halen natuurlijk, maar daardoor zal de arbeidsrelatie waarschijnlijk te ver verzuren om er nog met een fijn gevoel te gaan werken.
Neequote:Op maandag 3 september 2012 09:27 schreef Kekaa het volgende:
Het is dat of laten uitbetalen, waar weer meer belasting over gaat.
Maar er gaat wel extra belasting overheen...quote:Op maandag 3 september 2012 10:13 schreef Deshain het volgende:
[..]
Nee
Wordt gewoon verrekend bij je jaaropgave.
Nee, enkel een voorheffing. Het uiteindelijke tarief maakt geen verschil tussen loon en uitbetaalde verlofuren.quote:Op maandag 3 september 2012 10:14 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Maar er gaat wel extra belasting overheen...
Nee, simpelweg nee.quote:Op maandag 3 september 2012 10:14 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Maar er gaat wel extra belasting overheen...
Pure onzin. Het maakt niet uit of je ze uit laat betalen of opneemt. Alles wordt op de grote hoop gegooid en wordt bij je aangifte verrekend.quote:Op maandag 3 september 2012 10:21 schreef Kekaa het volgende:
Niet? Tja.. dan niet. En toch hou ik er minder aan over....
quote:Op maandag 3 september 2012 10:21 schreef Kekaa het volgende:
Niet? Tja.. dan niet. En toch hou ik er minder aan over....
Dusss... er wordt wel degelijk meer ingehouden. En krijg ik dus minder.quote:
Het kan inderdaad zijn dat je werkgever het bijzondere tarief toepast en dan zal je inderdaad wat minder uitbetaald krijgen, indien dat bijzondere tarief niet nodig is geweest krijg je dat bij je aangifte weer terug. Dus ja, dat snap je goed.quote:Op maandag 3 september 2012 11:30 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Dusss... er wordt wel degelijk meer ingehouden. En krijg ik dus minder.
Maar met mijn belastingaangifte krijg ik het terug.
Snap ik het zo goed?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |