abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116314475
Zo'n maand geleden ben ik op sollicitatie geweest bij het bedrijf CMconnections (cmconnections.nl) voor de functie 'stand toezichthouder' op de RAI.

Voor deze sollicitatie kreeg ik geen reiskosten vergoeding. Daarnaast moest ik op eigen kosten een VOG aanvragen en vorige week een training volgen (eveneens op eigen kosten). Ik ben in totaal 60 euro armer. Een grote uitgave voor iemand die al anderhalve maand zonder werk zit.

Op het sollictiatiegesprek, wat eerder een massabijeenkomst was (ongeveer 30 man tegelijkertijd) heb ik al mijn twijfels gehad. Ik vroeg de man die het gesprek afnam, of hij me wel werk kon garanderen. Hij antwoordde mij dat er in september een grote beurs aan zat te komen (de IBC-beurs) en dat er dan werk in overvloed zou zijn.

Het contract dat ik heb getekend is een jaar- en nul-urencontract. Vervolgens heb ik een aantal emails ontvangen waar ik mijzelf kon inplannen. Hier heb ik geen bevestiging op gekregen. Op de volgende mails heb ik geen antwoord gekregen en telefonisch zijn ze onbereikbaar.

Ik heb het idee dat CMconnections een groot aantal mensen heeft aangenomen, die ze niet allemaal kunnen voorzien van werk. Ik voel me behoorlijk opgelicht. Ik heb niet alleen veel uitgegeven om alleen maar aan de slag te kunnen, maar ook heb ik mijn zoektocht naar een baan gestaakt omdat ik werk dacht te hebben.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die hier hebben gesolliciteerd en/of iets gelijks hebben meegemaakt. Heb je, als je een nul-uren contract hebt ondertekent nog bepaalde rechten?
pi_116315386
Ik zou alles wat in massasollicitaties zijn mijden als je een leuke en prettige baan wenst.
pi_116315724
Hun site ziet niet uit alsof het van een bedrijf is.

Verder kunnen ze geen referenties overleggen. Ik werk in ieder geval bij 1 van de genoemde bedrijven, en CM-connections komt niet voor in onze online database.

Dus hun site is nep/onjuist wat dat betreft. Of hun sollicitatieprocedure ook is, valt niet te zeggen. Maar het lijkt wel erop. Je kunt overwegen aangifte te doen van oplichting.
pi_116316176
Een of andere amateur die een kaartenbak wil opbouwen vrees ik :{
pi_116316996
Die cursus werd door een vriend van het bedrijf gegeven zeker?
pi_116325299
Reiskostenvergoeding is geen verplichting, net als de kosten voor de aanvraag VOG. Het is net waar je akkoord mee gaat. Maar dat je op eigen kosten een training moet volgen voor dat specifieke bedrijf... dan zouden bij mij alle alarmbellen gaan rinkelen.

Je nul-urencontract daar heb je weinig aan ben ik bang. Als zij jou niet oproepen om te komen werken dan heb je feitelijk gewoon pech.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_116326334
Ik krijg 'n site over metaalindustrie bij dat CMconnections? Wat heeft dat met 'n stand op de RAI te maken of ben ik nou volledig achterlijk? :')
Hallon!
pi_116327724
Seems legit.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_116328027
quote:
11s.gif Op zondag 2 september 2012 22:02 schreef BlueMage het volgende:
Ik krijg 'n site over metaalindustrie bij dat CMconnections? Wat heeft dat met 'n stand op de RAI te maken of ben ik nou volledig achterlijk? :')
Misschien leveren ze de metalen frames van de stands en moet je als stand toezichthouder de lasnaden in de gaten houden? :P
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_116333167
quote:
11s.gif Op zondag 2 september 2012 22:02 schreef BlueMage het volgende:
ben ik nou volledig achterlijk? :')
Ik sluit het niet bij voorbaat uit. :P

In de RAI vinden allerlei beursen en evenementen plaats, bijv ook voor de bouw. Daar kan best een metaalverwerkend bedrijf een stand hebben. CM Connections staat trouwens niet op de lijst exposanten van IBC 2012.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')