Je moet inschreven staan op het adres waar je feitelijk woont. Dat lijkt me in dit geval de kamer die je huurt.quote:Op zondag 2 september 2012 01:24 schreef xminator het volgende:
Ten eerste: Moet ik inschrijven bij de gemeente groningen? Ik zal maar 3 a 4 dagen doorbrengen in mijn studentenkamer en 3 a 4 dagen doorbrengen thuis bij mijn ouders. Je kunt maar ingeschreven staan bij één gemeente naar mijn weten. Blijf liever ingeschreven staan bij mijn ouders kan toch al geen uitwonende beurs meer krijgen, maar kleven hier nog enige nadelen aan vast?
Als je het huurcontract er bij pakt zal je zien dat het er zelfs een vereiste van isquote:Op zondag 2 september 2012 12:40 schreef cricket het volgende:
[..]
Je moet inschreven staan op het adres waar je feitelijk woont. Dat lijkt me in dit geval de kamer die je huurt.
Maar ik woon op 2 adressen...quote:Op zondag 2 september 2012 12:40 schreef cricket het volgende:
[..]
Je moet inschreven staan op het adres waar je feitelijk woont. Dat lijkt me in dit geval de kamer die je huurt.
Wat is het voordeel van bij je ouders ingeschreven blijven staan?quote:
Het is meer dat ik bij mn ouders woon en in de kamer logeerquote:Op zondag 2 september 2012 14:18 schreef cricket het volgende:
[..]
Dat kan niet. Je woont op de ene (je kamer) en logeert op de andere (bij je ouders).
Niks, maar wat is het nadeel? Nja mn post komt dan gewoon meteen correct aan, heb ookgeen zin om dat gebeuren met de post te regelen.quote:Op zondag 2 september 2012 14:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat is het voordeel van bij je ouders ingeschreven blijven staan?
Geen gemeentebelastingen betalen bv. Alhoewel je dan bij controle door de mand valt.quote:Op zondag 2 september 2012 14:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat is het voordeel van bij je ouders ingeschreven blijven staan?
Dat is een kwestie van een formuliertje invullen op internet, dus dat is de moeite ook niet.quote:Op zondag 2 september 2012 14:21 schreef xminator het volgende:
[..]
Niks, maar wat is het nadeel? Nja mn post komt dan gewoon meteen correct aan, heb ookgeen zin om dat gebeuren met de post te regelen.
Jij huurt de kamer dus dat klopt niet.quote:Op zondag 2 september 2012 14:19 schreef xminator het volgende:
[..]
Het is meer dat ik bij mn ouders woon en in de kamer logeer.
Je moet ingeschreven staan op het adres waar je woont, in de praktijk zal dat zijn waar je de meeste nachten verblijft, maar dat hoeft niet perse het geval te zijn.quote:Op zondag 2 september 2012 15:11 schreef karr-1 het volgende:
De regel was toch zo dat je ingeschreven moest staan op het adres waar je het meest aanwezig was?
Dat is nog steeds zo voor zover ik weet. En ja, daar word op gecontroleerdquote:Op zondag 2 september 2012 16:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
Een studentenkamer implliceert dat je studeert? Als je studiefinancering krijgt dan was altijd zo dat je alleen een uitwonende beurs krijgt als je staat ingeschreven in het GBA op de kamer die je huurt
Lezen van een OP is ook een kunst, TS zegt daar dat hij toch niet voor een uitwonende beurs in aanmerking komt.quote:Op zondag 2 september 2012 16:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
Een studentenkamer implliceert dat je studeert? Als je studiefinancering krijgt dan was altijd zo dat je alleen een uitwonende beurs krijgt als je staat ingeschreven in het GBA op de kamer die je huurt
Is inclusief alles. GWE internet tv, voorzover ik weet geen heffingen daarbuiten alles zit in de maandelijkse huurprijs.quote:Op zondag 2 september 2012 15:11 schreef Diepvriez het volgende:
Huur je deze kamer inclusief electra/water ?
Mooi zo! Dan is het daarmee opgelost, verblijf het vaakst bij mn ouderlijk huis. Zal maandag de verzekering ook nog bellen voor de zekerheid.quote:Op zondag 2 september 2012 17:02 schreef Five_Horizons het volgende:
Inboedelverzekering kun je normaliter gewoon afsluiten. Ongeacht waar je ingeschreven staat.
Wie betaald de gemeentelijke heffingen dan?quote:Op zondag 2 september 2012 20:09 schreef xminator het volgende:
[..]
Is inclusief alles. GWE internet tv, voorzover ik weet geen heffingen daarbuiten alles zit in de maandelijkse huurprijs.
quote:Op zondag 2 september 2012 21:31 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wie betaald de gemeentelijke heffingen dan?
Zit in de huurprijs heb het net nagekeken.quote:Op zondag 2 september 2012 21:31 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wie betaald de gemeentelijke heffingen dan?
De gemeente Rotterdam stuurde de belastingaanslag gewoon naar m'n ouders in de gemeente waar ik nog stond ingeschreven, blijkbaar houden ze gewoon korte lijntjes met hun collega'squote:Op zondag 2 september 2012 15:11 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geen gemeentebelastingen betalen bv. Alhoewel je dan bij controle door de mand valt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |